Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Lastige buurman

Pagina: 1
Acties:

• J_aimy
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 26-03 00:39
Ik woon in een nieuwbouwwijk en verleden jaar zijn ze gestart met een huis naast mij te bouwen.
Natuurlijk normaal geen probleem alleen vanwege fouten die zijn gemaakt bij de gemeente en notaris betreft erfdienstbaarheden (recht van overpad) bracht gelijk heel wat problemen mee.

Nu zijn die wel 'wettelijk' opgelost door deze erfdienstbaarheden kosteloos met aanpassing van akte en mijn poort op kosten van gemeente.

Onlangs, na al afgesproken, de gezamelijke schutting recht te zetten heb ik van de betreffende buurman nog een brief ontvangen of ik deze schutting op mijn grond wilde plaatsen, zou volgens hem al reeds 10 cm op zijn grond staan (hij weet niet eens waar de 'kadastrale' grenzen liggen.
Dat de schutting scheef gewaaid is ben ik mezelf van bewust maar 10 cm op zijn grond trok ik erg in twijfel.
Nogmaals afgesproken om deze gezamelijk recht te zetten, contactgegevens achtergelaten want ik heb deze van hem niet (in het eerdere conflict wilde hij deze namelijk ook niet geven of tot een oplossing te komen).

Dus na een week niks te hebben vernomen heb ik zelf de schutting maar rechtgezet en ben een beetje klaar met deze buurman.
Ik wil dat ook zo snel mogelijk nadat hij zijn schutting geplaatst heeft mijn poort laten verplaatsen zoals afgesproken met de gemeente en hierdoor zou hij een deel van zijn buitenmuur niet kunnen afwerken.
Toegang tot mijn erf kan ik niet verbieden om zijn buitenmuur af te werken kan ik niet weigeren maar wel afstemmen op de dagen dat mij dit uitkomt.

Zijn er nog meerdere mensen die zulke lastige buren hebben die enkel hun eigen wil willen doordrukken.

• franssie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 03:49

franssie

Save the albatross

Ik zou zeggen, lees het morgen nog een keertje door als je wakker bent.
Ik voel je frustratie maar is je vraag nu echt of mensen ook wel eens lastige buren hebben?
Ja dat hebben ze, anders zou een programma als rijdende rechter niet bestaan.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• sig69
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02:32
De schutting staat dus op de grens? Dat hebben jullie dan dus besproken neem ik aan. Of heb je zelf gewoon een schutting neergezet? (Op de verkeerde plek)
Edit: ik zie net dat het gezamenlijke schutting betreft.

[Voor 15% gewijzigd door sig69 op 16-01-2020 02:26]

• MrBubbles
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 04:59

MrBubbles

Ik mis je

Net een nieuw huis en dan nu al zulke problemen. Ik krijg er jeuk van en wens je op zijn minst veel sterkte de komende jaren. Lastige buren heb ik ook gehad en dat probleem heb ik opgelost door mijn verlies te nemen en het huis na ruim een jaar weer te verkopen. Liever verlies van geld dan verlies van woongenot.

I didn't ask for this, I was chosen.

• sig69
J_aimy schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 01:55:

Ik wil dat ook zo snel mogelijk nadat hij zijn schutting geplaatst heeft mijn poort laten verplaatsen zoals afgesproken met de gemeente en hierdoor zou hij een deel van zijn buitenmuur niet kunnen afwerken.
Goede instelling, dat gaat echt helpen :X

• franssie

franssie

Save the albatross

sig69 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 02:35:
[...]

De zin die hij erna schrijft kan cruciaal zijn - maar door het wat warrige taalgebruik is dat niet vast te stellen. Maar ik denk te lezen dat hij/zij wil of moet wachten tot die muur is afgewerkt.
Dan is het hebben van enige drang om dat te realiseren niet zo vreemd - maar zoals gezegd, misschien moet TS er even eennachtje over slapen en dan nog eens het probleem in lego blokjes beschrijven.

Keep Calm, Carry On | PD7F | Een goed Probleem komt nooit alleen | Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Fender Guitar, Gibson Guitar, Goddamn Guitar

• sig69
@franssie bij nader inzien kan dat ja. Even afwachten waar TS mee terug komt

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 03-04 19:58

BazzH

Kei-goed...

Een wat warrig verhaal.
Ik zie het probleem niet direct. Kwestie van vaststellen waar de grens ligt en je weet waar je aan toe bent. Zitten er niet toevallig al pinnen van het Kadaster in de grond? Besef je wel, dat die schutting verplaatst moet worden als deze inderdaad volledig op de grond van de buren staat. Een centimeter of wat marge heb je natuurlijk wel. Als je zeker van je zaak bent: "wie eist, bewijst".

M.b.t. de poort. Gewoon aankondigen dat je over 2 of 3 maanden, of eerder indien mogelijk, je poort gaat verplaatsen naar de door de gemeente aangewezen plaats. Geen verhaal verder, alleen dat.

Think smart........ Act stupid........

• Fantasma7988
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 02:50
Ik denk dat het verstandig is om je hier niet te veel over op te winden.
Als je bij het plaatsen van de schutting het kadaster hebt gehad dan kan de buurman roepen wat hij wil maar heeft hij natuurlijk pech.
Als dat niet zo is geweest dan zou ik voorstellen om kadaster te laten komen maar wel gedeelde kosten.
(Als jij als eerste de schutting hebt laten plaatsen dan zit je fout).Blijkt nu dat de schutting goed staat dan zijn de kosten voor de buurman.
Kost 450 euro geloof ik.

Als jij nu al de de poort zsm neer zit waardoor de buurman er niet meer bij kan dan kan je dat wel kwalijk worden gebomenn.
Neem even adem en doe de poort gewoon als alles klaar is,Jij zal de buurman in de toekomst vast nog een keer nodig hebben.

• Vaal
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 07:46

Vaal

Van Binsbergen, lul!

(jarig!)
Bel eens bij hem aan met een lekker sixpackje bier, leg uit wat jouw zienswijze is en vertel hem dat je hoopt dat jullie er samen uit kunnen komen. Een goeie buur is beter dan een verre vriend is niet voor niets een gezegde.

Er zit een haar in m'n glas, op de grond ligt een tapijt van peuken.

• anandus
  • Registratie: februari 2001
  • Niet online
Wat is nu precies het probleem en wat is er 'lastig'?
Dat hij z'n contactgegevens niet achter heeft gelaten en het zodoende moeilijk is om af te spreken?

Hij woont naast je, wat dacht je van aanbellen? :?

In dit soort gevallen moet je jezelf ook afvragen wie de lastige buur is, de buurman of jij :)

[Voor 30% gewijzigd door anandus op 16-01-2020 07:53]

"Anti-intellectualism has been a constant thread winding its way through our political and cultural life, nurtured by the false notion that democracy means that 'my ignorance is just as good as your knowledge.'" -Isaac Asimov

• mugen4u1987
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 03-04 13:48
Goed verhaal en lekker kort ook, maar wat is je probleem? dus omdat de buurman na een week nog geen contact heeft opgenomen vind je het een probleem? XD en je drukt alsnog je eigen wil door dus waarom zeg je dat de buurman zijn eigen wil door drukt?

Waar mensen zich al niet druk om maken joh.

Ps, als je dit al een lastige buurman vind dan hoop ik van harte voor jou dat je nooit naast een tokkie gaat wonen ;)

• leto001
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 03-04 13:20
Het leest inderdaad alsof er hier twee lastige buren zijn. Ik zou je ook adviseren om gewoon relaxed het gesprek aan te gaan met je buren en het probleem vanuit hun kant te bekijken. Zij zitten ook niet te wachten op allemaal gedoe met erfdienstbaarheden en soms moet je een beetje water bij de wijn doen.

Dat je uberhaupt al met brieven met je buurman communiceert... ik bel gewoon aan als ik iets wil weten. Gelukkig is dat bij ons meestal wanneer ze tijd hebben voor een borrel.

• Falcon
  • Laatst online: 07:34

Falcon

Q.A. Engineer (.net/azure)

Onlangs samen met mijn zwagers ook maar gelijk een nieuwe schutting geplaatst nadat de vorige weer omgewaaid was door rotte palen.

Eerst geprobeerd te communiceren met dé buurman, maar nee dat was bij de eerste zin al geen succes.

Palen geplaatst op de correcte manier (geen rot meer mogelijk) en alleen aan mijn zijde netjes afgewerkt met antraciet douglashout in potdekselvorm. Ik betaal, ik bepaal.

Was nog van plan om de andere kant van de planken roze te spuiten. Toen maar met krijt mijn rekeningnummer en bedrag erop achtergelaten :P

Doel van deze post, overleg niet als het niet lukt.. pleur er een schutting neer of plaats er simpelweg 1 op je eigen kavel en move on...

Geniet van je nieuwe woning en stop daar de energie in.

[Voor 15% gewijzigd door Falcon op 16-01-2020 08:28]

"You never come second by putting other people first"

• Reinier
  • Laatst online: 21-02 23:34
anandus schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 07:52:
Dat hij z'n contactgegevens niet achter heeft gelaten en het zodoende moeilijk is om af te spreken?

Ik vermoed dat hij er nog niet woont en het huis nog niet af is. Dat zou het verhaal logischer maken :)

Dat zo iemand dan geen contactgegevens deelt vind ik echt sneu, daarmee gooit hij de deur dicht.

• PAL86
  • Registratie: februari 2011
  • Laatst online: 00:06
Vervelende situatie. Probeer het gesprek aan te gaan en probeer aannames zoals het wel of niet weten van kadastrale grenzen te vermijden. Blijkbaar denkt hij dit te weten, en jij gaat daar rechtlijnig tegenover staan blijft deze situatie. Bel is aan en stel voor dat jullie samen de schutting rechtzetten. Op de grenzen, eventueel met kadaster.

Frustreren om te frustreren, werkt averechts en uiteindelijk kan dat echt je woongenot vergallen.Vergeet niet dat deze man/vrouw/gezin je buren zijn/worden. Je hoeft elkaar niet aardig te vinden, maar enigszins normaal met elkaar om gaan scheelt veel.

• Falastine
  • Registratie: september 2013
  • Laatst online: 31-03 11:25

Falastine

Think about my signature...

Begint lekker. Als je het nu niet netjes oplost als echte mannen. Zul je de komende jaren aan elk klein ding irriteren. Dat is het allemaal niet waard.

Experience is what you get when you don't get what you want.....

• Tjeerd84
  • Registratie: september 2010
  • Nu online
Mensen, we horen nu slechts één kant van het verhaal. Van iemand die toevallig de tweaker is. De andere buurman zit in zijn eigen kringen de andere kant te vertellen.

Er valt hier inhoudelijk geen zinnig woord over te zeggen.

• Palo Alto
  • Registratie: juni 2019
  • Niet online
Ik woon in een nieuwbouwwijk en verleden jaar zijn ze gestart met een huis naast mij te bouwen.
Natuurlijk normaal geen probleem alleen vanwege fouten die zijn gemaakt bij de gemeente en notaris betreft erfdienstbaarheden (recht van overpad) bracht gelijk heel wat problemen mee.

Nu zijn die wel 'wettelijk' opgelost door deze erfdienstbaarheden kosteloos met aanpassing van akte en mijn poort op kosten van gemeente.
Een oprechte vraag, maar is dit relevant? Er is een fout gemaakt en die is kosteloos herstelt. Dan is dit klaar toch, of zie ik iets over het hoofd?
Onlangs, na al afgesproken, de gezamelijke schutting recht te zetten heb ik van de betreffende buurman nog een brief ontvangen of ik deze schutting op mijn grond wilde plaatsen, zou volgens hem al reeds 10 cm op zijn grond staan
Als jij de schutting hebt geplaatst, zijn er 3 situaties mogelijk:
- jij hebt de schutting op zijn grond geplaatst
- jij hebt de schutting op de erfgrens geplaatst
- jij hebt de schutting op je eigen grond geplaatst
hij weet niet eens waar de 'kadastrale' grenzen liggen
Hoe wéét jij zo zeker, dat hij niet weet waar de kadastrale grenzen liggen? En waarom staat ‘kadastrale’ tussen aanhalingstekens? Is er iets mee, bijvoorbeeld gezien je openingszinnen?
Dat de schutting scheef gewaaid is ben ik mezelf van bewust maar 10 cm op zijn grond trok ik erg in twijfel.
Dit komt op mij over dat jij niet zeker weet waar de grens ligt, klopt dat? Anders hoef je niet te twijfelen toch?
Nogmaals afgesproken om deze gezamelijk recht te zetten, contactgegevens achtergelaten want ik heb deze van hem niet
Wat staat er in de eigendomsinformatie van het kadaster?
in het eerdere conflict wilde hij deze namelijk ook niet geven of tot een oplossing te komen
Welk eerdere conflict?
Dus na een week niks te hebben vernomen heb ik zelf de schutting maar rechtgezet en ben een beetje klaar met deze buurman.
Wat is nu de exacte volgorde. Die week komt uit de lucht vallen. Hebben jullie een datum afgesproken?
Ik wil dat ook zo snel mogelijk nadat hij zijn schutting geplaatst heeft mijn poort laten verplaatsen zoals afgesproken met de gemeente
Er zijn of komen dus twee schuttingen op ieders grond? Waarom? En waarom is de gemeente een partij hier?
en hierdoor zou hij een deel van zijn buitenmuur niet kunnen afwerken.
Is dat zo, of claimed de buurman dat en vind jij iets anders?
Toegang tot mijn erf kan ik niet verbieden om zijn buitenmuur af te werken kan ik niet weigeren maar wel afstemmen op de dagen dat mij dit uitkomt.
Is dat een antwoord op de vorige vraag?
Zijn er nog meerdere mensen die zulke lastige buren hebben die enkel hun eigen wil willen doordrukken.
Die zijn er uiteraard, en misschien helpt dat om je negatieve gevoel te verwerken. Zo niet, dan zit je hier nog steeds mee.

Ik ben het met de meeste reacties eens dat je er waarschijnlijk het beste aan doet om tot 10 te tellen en goed na te denken over de situatie. De belangrijkste uitkomst is volgens mij een goede relatie met je buren. Ook na de schutting komen er ongetwijfeld nog zaken, zeker gezien de genoemde erfdienstbaarheid.

Ik zeg niet dát het zo is, maar soms is de uitkomst dat je zelf onrechtmatig handelt of hebt gehandeld. Bij de eerder genoemde Rijdende Rechter zit er vaak zo’n partij aan tafel, en die waren ernstig overtuigd van hun eigen gelijk.

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 02:39
Er wordt regelmatig gezegd: Het probleem met nieuwe buren zijn de bestaande bewoners, omdat die menen allerlei privileges te hebben en ongeschreven regels hebben, waar de nieuwe bewoners zich vaak niet aan houden. Bijvoorbeeld wie op welke openbare parkeerplek parkeert, waar vuilbakken worden neergezet op de ophaaldag, etc.

Dat lijkt hier niet geheel aan de gang, maar wel gedeeltelijk. TS wil het onderhoud aan de woning alleen laten uitvoeren als het hem uitkomt. Helaas voor TS werkt ladderrecht op die manier niet. Alleen als TS een gewichtige reden heeft, kan hij het ladderrecht weigeren. Niet thuis zijn om erbij te blijven is daartoe niet gewichtig genoeg. Een goede buur zou daar natuurlijk wel wat rekening mee houden. Toevallig heb ik ook een huis gekocht en binnen een week heb ik met beide buren kennis gemaakt.

Dus nee TS, je kan hem niet dwingen op bepaalde dagen zijn muur af te werken. Als de buurman vindt dat hier onderhoud voor nodig is, heeft hij het recht om dit te doen. Het enige dat hierin geldt is dat het noodzakelijk is om jouw perceel te gebruiken voor deze werkzaamheden. De werkzaamheden zelf hoeven hierin niet perse noodzakelijk te zijn!* Jij moet geïnformeerd zijn en het gebruik moet tijdelijk zijn. Bij schade aan jouw erf door deze werken moet de buurman dit vergoeden.

*Ergo: als de buurman besluit een kippenhok te plaatsen en voor het afwerken van dit kippenhok op jouw perceel moet zijn, is dat voldoende noodzakelijk gebruik. Dat het hele kippenhok in de eerste plaats niet noodzakelijk is, doet er niet toe.

Voor je schutting zou ik je willen adviseren het kadaster en/of een landmeter erbij te halen. Laat het erf maar goed uitzetten, dan is het voor iedereen eens en altijd duidelijk. Verder problemen die netjes worden opgelost laten gaan. Het is moeilijk, maar die buurman zit waarschijnlijk ook niet te wachten op een hoop gezeik, maar zal waar nodig wel gewoon zijn zin doordrijven als jij je kont tegen de kribbe gooit. Inmiddels wel vaker gezien dat een bewoner zijn kont tegen de kribbe gooit en nergens aan meewerkt, waardoor mensen binnen hun wettelijke mogelijkheden doen wat zij willen, in plaats van in overleg. Bijvoorbeeld of iemand een schutting met panelen of planken wil, maar diegene wil niks. 2x de vraag stellen en daarna gewoon een nieuwe schutting op eigen erf erin gooien op de manier men zelf wil.

• rickboy333
  • Registratie: november 2012
  • Laatst online: 03-04 14:32
😲😲😲

Shhht, niet zo vloeken! Bij iemand aanbellen en het rustig uitpraten is anno 2020 niet meer mogelijk.

Maar for real. Wat is de andere kant van het verhaal? Je kan iemand wel "lastig" vinden maar misschien heb je zelf iets gedaan (bedoeld of onbedoeld). Ga met elkaar om de tafel zitten en praat het uit.

En als het echt tokkies zijn die niks willen is de oplossing heel simpel. Zelf een eigen schutting bouwen en de achterzijde zo lelijk mogelijk maken. Of zoals we hier in Brabant wel eens zeggen "als ge nie normaal met mij ken praten dan verrekte mar".

TIME TO UPGRADE !!!

• RodeStabilo
  • Registratie: december 2013
  • Niet online

In dit soort gevallen moet je jezelf ook afvragen wie de lastige buur is, de buurman of jij :)
Een buurman die je een brief stuurt is ook wel een beetje apart of niet?

• Puc van S.
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 02-04 10:38
RodeStabilo schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:40:
[...]

Een buurman die je een brief stuurt is ook wel een beetje apart of niet?
Niet als ze het nieuwe huis nog steeds aan het bouwen zijn en de buurman er nog niet woont?
Ik woon in een nieuwbouwwijk en verleden jaar zijn ze gestart met een huis naast mij te bouwen
Verleden jaar kan ook 17 dagen geleden zijn ;)

[http://www.okbreijnen.nl] [Overwatch] [Cennahysh]

• RodeStabilo
  • Niet online
Puc van S. schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:44:
[...]

Niet als ze het nieuwe huis nog steeds aan het bouwen zijn en de buurman er nog niet woont?
Maakt me niet uit. Ook dan kan je even aankloppen of gewoon iemand aanspreken. waarom rekent men de topicstarter erop af als de buurman dat zelf ook niet lijkt te willen?

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 03-04 15:11
En morgen krijgen we hier een ander topic met:

Wij gaan bouwen en de persoon waarnaast we gaan bouwen wilt de afsluiting niet van onze grond halen, werkt ons tegen om de gevel te metsen en is alles behalve vriendelijk, wat moet ik doen?

• Croga
  • Registratie: oktober 2001
  • Nu online
RodeStabilo schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:54:
Maakt me niet uit. Ook dan kan je even aankloppen of gewoon iemand aanspreken. waarom rekent men de topicstarter erop af als de buurman dat zelf ook niet lijkt te willen?
De vraag is: Wat wil je bereiken. Wil je gelijkheid bereiken dan is dit een goede redenering. Wil je tot een oplossing komen dan is het een onzinnige redenering.

"An eye for an eye leaves everyone blind" komt in me op. "Hai doegut oknie!" is redelijk kinderachtig als je een probleem wilt oplossen.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21:05
Een goede buur is echt veel waard zie je maar weer. Half jaar geleden nieuwe schutting laten plaatsen aan beide kanten, met beide buren overeengestemd en alle kosten gedeeld. Snap niet waarom het vaak zo kinderachtig moet gaan.

• RodeStabilo
  • Niet online
Croga schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:15:
"An eye for an eye leaves everyone blind" komt in me op. "Hai doegut oknie!" is redelijk kinderachtig als je een probleem wilt oplossen.
Ja, dat is evident. Ik constateer alleen een feit op basis van wat de topicstarter zegt.

[Voor 5% gewijzigd door RodeStabilo op 16-01-2020 11:18]

• charlie7
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 00:15
Is het geen optie om gewoon langs te gaan bij deze buurman? Hij woont immers in de buurt.

Elke keer die hele scenario's door spreken op Tweakers.

Groei een paar ballen man. 8)7 8)7 8)7

i7 6700K / MSI Z170A SLI PUS / 16GB 2800MHz / MSI GTX 1070 Armor OC / Samsung 850 EVO 250GB

• Randleman
  • Registratie: augustus 2010
  • Laatst online: 02-04 16:32
Vast wel.

De rest van je verhaal klinkt alsof je je ei kwijt wil en meer niet. Vaag verhaal zonder situatie schets en vage brug naar een eerder conflict waar je niks over verteld.

De buurman wegzetten als "bad guy" terwijl je zelf ook niet al te makkelijk bent gezien dit verhaal. Even de volwassen schoenen aantrekken en dit lijkt mij zo opgelost.

• LuckyLuke
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 08:22

LuckyLuke

Schiet sneller dan ..nevermind

Zijn Tweakers zo bang om te communiceren om hier een topic over te openen?
Kijk dat je een topic opent met vraag om advies NA het gesprek dat begrijp ik.
Maar je hebt niet eens aangebeld begrijp ik aan je verhaal?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

• BastaRhymez
  • Registratie: januari 2014
  • Nu online
De vraag is: Van wie is de schutting?
Heb jij deze geplaatst (of laten plaatsen) zonder overleg met de buurman? Met als rede dat je wellicht nog niet wist wie je buurman zou worden. Zo ja, dan had deze op je eigen grond moeten staan en niet op (of over) de erfgrens.
Hebben jullie gezamenlijk een schutting geplaatst (of laten plaatsen)? Zo ja, dan kan deze op de erfgrens worden geplaatst.
Is de schutting vanuit de bouw geplaatst? Zo ja, verwijs je buurman maar naar de bouwer die hem geplaatst heeft :)

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

LuckyLuke schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:16:
Zijn Tweakers zo bang om te communiceren om hier een topic over te openen?
Kijk dat je een topic opent met vraag om advies NA het gesprek dat begrijp ik.
Maar je hebt niet eens aangebeld begrijp ik aan je verhaal?
Heb overigens nog niet vaak een werkende deurbel op een huis in aanbouw gezien. :)

En dan geen contactgegevens... dan blijft er weinig over behalve brieven schrijven. Of geluk hebben dat je hem net ziet lopen als hij even naar de vorderingen van de bouw komt kijken.

• Hackus
  • Registratie: december 2009
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

Onlangs, na al afgesproken, de gezamelijke schutting recht te zetten heb ik van de betreffende buurman nog een brief ontvangen of ik deze schutting op mijn grond wilde plaatsen, zou volgens hem al reeds 10 cm op zijn grond staan (hij weet niet eens waar de 'kadastrale' grenzen liggen.
Nogmaals afgesproken om deze gezamelijk recht te zetten, contactgegevens achtergelaten want ik heb deze van hem niet (in het eerdere conflict wilde hij deze namelijk ook niet geven of tot een oplossing te komen).

Buurman gaat eigen schutting zetten en wil dat jij je eigen schutting recht op je eigen grond zet.
(fijn dat je ook even reageert in je topic)

@Eating Iron. Nothing Compares to A Good Deadlift Session Every Week

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Hackus schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:39:
[...]

Buurman gaat eigen schutting zetten en wil dat jij je eigen schutting recht op je eigen grond zet.
(fijn dat je ook even reageert in je topic)
Buurman is gewoon verplicht om mee te werken en betalen aan een gezamenlijke erfafscheiding op de erfgrens.

Als de schutting op de erfgrens staat en buurman was nog geen eigenaar van het perceel toen de schutting gezet werd, zou het me niet eens verbazen als er nu al gewoon een gezamenlijke erfafscheiding staat waarvan hij half eigenaar is. Maar ik ben geen advocaat.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

BazzH schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:47:
[...]

Buurman is gewoon verplicht om mee te werken en betalen aan een gezamenlijke erfafscheiding op de erfgrens.

Als de schutting op de erfgrens staat en buurman was nog geen eigenaar van het perceel toen de schutting gezet werd, zou het me niet eens verbazen als er nu al gewoon een gezamenlijke erfafscheiding staat waarvan hij half eigenaar is.
schutting staat'hangt al, en is van ts. buurman wil eigen schutting op zijn eigen grond. "Ik wil dat ook zo snel mogelijk nadat hij zijn schutting geplaatst heeft..." verder discussie niet nodig. TS reageert zelf niet meer.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Hackus schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:52:
[...]

schutting staat'hangt al, en is van ts. buurman wil eigen schutting op zijn eigen grond. "Ik wil dat ook zo snel mogelijk nadat hij zijn schutting geplaatst heeft..." verder discussie niet nodig. TS reageert zelf niet meer.
Dat mag hij ook, maar zonder toestemming van de TS moet hij een bestaande gezamenlijke schutting gewoon laten staan. Dan doe ik dus wel de aanname dat TS destijds de moeite heeft genomen om vast te stellen waar de erfgrens was. Dat is ook gewoon beschreven door het Kadaster.

Topic is zo'n 18 uur oud, dus ik vind je opmerkingen over "niet reageren" wat voorbarig. Relax. Veel mensen doen naast GoT ook andere dingen.

[Voor 11% gewijzigd door BazzH op 16-01-2020 21:01]

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

BazzH schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:57:
[...]

Dat mag hij ook, maar zonder toestemming van de TS moer hij een bestaande gezamenlijke schutting gewoon laten staan. Dan doe ik dus wel de aanname dat TS destijds de moeite heeft genomen om vast te stellen waar de erfgrens was. Dat is ook gewoon beschreven door het Kadaster.

Topic is zo'n 18 uur oud, dus ik vind je opmerkingen over "niet reageren" wat voorbarig. Relax. Veel mensen doen naast GoT ook andere dingen.
BazzH schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:47:
[...]

Als de schutting op de erfgrens staat en buurman was nog geen eigenaar van het perceel toen de schutting gezet werd, zou het me niet eens verbazen als er nu al gewoon een gezamenlijke erfafscheiding staat waarvan hij half eigenaar is. Maar ik ben geen advocaat.
je speculeert dingen die niet ter sprake zijn

• franssie

franssie

Save the albatross

Hackus schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:01:
[...]

[...]

Dat doe jij ook. TS heeft niet gereageerd, is druk, zit in een vliegtuig of is het topic vergeten. Zoveel valt er niet te bespreken nu, behalve op basis van aannames.

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Let There Be Rock !

franssie schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:02:
[...]

Dat doe jij ook. TS heeft niet gereageerd, is druk, zit in een vliegtuig of is het topic vergeten. Zoveel valt er niet te bespreken nu, behalve op basis van aannames.
daarom heeft verdere discussie geen nut zoals ik zei. TS reageert niet, geeft niet meer info op reacties van leden. niet in de zin dat hij te lui is om te reageren !

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Hackus schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:01:
[...]

[...]

Ik bedoel meer dat buurman van alles kan willen, maar dat het nog naar zeer de vraag is of TS hem zijn zin moet geven ongeacht of de schutting nou op de grens staat of niet.

Alleen als de schutting echt vol op de kavel van de buurman staat, dan heeft hij natuurlijk wel een punt. Dat kan natuurlijk niet. Dan zal TS hem moeten verzetten. Kan hij meteen die poort verplaatsen. :)

• D.deJong
  • Nu online
Dat contact met de buurman is snel geëscaleerd, ik vermoed dat het om 2 lastige buurmannen gaat.
Als de buurman gelijk heeft over de erfgrens dan zou ik als buurman zijnde ook niet helpen met de door TS verkeerd geplaatste schutting en het hem zelf uit laten zoeken, waarom zou ik TS helpen met het herstellen van zijn fout.
Toegang weigeren aan de buurman zodat hij zijn buitengevel niet kan afwerken is wel het meest kinderachtige wat je kan doen, dit zijn vaak het soort tokkies die je ziet bij de rijdende rechter.
Los het probleem op en ga verder met je leven.
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen.

[Voor 8% gewijzigd door D.deJong op 19-01-2020 08:04]

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
BazzH schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:29:
Heb overigens nog niet vaak een werkende deurbel op een huis in aanbouw gezien. :)
Toch beter dit topic doorlezen :+

Ondertussen denk ik dat @J_aimy ruzie aan het maken is met @Buurman. 8)

[Voor 10% gewijzigd door sypie op 19-01-2020 09:04]

• PAL86
  • Registratie: februari 2011
sypie schreef op zondag 19 januari 2020 @ 09:02:
[...]

[...]

Toch beter dit topic doorlezen :+

Ondertussen denk ik dat @J_aimy ruzie aan het maken is met @Buurman. 8)
Goede toevoeging :> .De status van het huis staat overigens nergens exact beschreven. Ze zijn vorig jaar begonnen. De aanname dat er geen deurbel is, is net zo groot als de aanname dat er wel een deurbel is.

Overigens kan je het lezen als klop eens aan, of loop eens langs of spreek hem aan.

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Zeker ervaring met zo'n lastige (onder)buurman.
Toen de betreffende buurman zijn nieuwe woning kocht (bestaand) is ie ook eea uit gaan zoeken en toen bleek dat de schutting ook zo'n 10cm op zijn grond stond.. Hij is toen naar zijn buurman gegaan en heeft geëist dat de schutting werd opgeschoven. Incl schuurtje dat moest worden afgebroken. Zijn buurman is daar meteen mee akkoord gegaan, en zo is het zonder discussie gegaan..
Maw.. de enige manier om met zulke mensen om te gaan is toegeven.

Dezelfde onderbuurman wilde ook overal HR+++ glas en nieuwe kozijnen op kosten van de VVE 8)7 (oude waren nog prima, doch niet goed geïsoleerd)

[Voor 24% gewijzigd door Sport_Life op 19-01-2020 11:50]

• grapefruit
  • Laatst online: 23-03 21:30
[b]J_aimy in "Lastige buurman"

Ja. 10 jaar lang gezeik gehad met een buur die absoluut zijn wil doordrukte. Ik heb het lang genegeerd omdat het werkelijk nergens over ging, iedere keer een ander zeurverhaal. Op een gegeven moment heeft hij dat dusdanig geëscaleerd dat er alleen nog maar dreigementen van een rechtszaak overbleven en hij zou allerlei audio en videoopnames hebben gemaakt van mij en onze gesprekken (ik geloofde dat niet en deze heeft hij nooit kunnen tonen).

Ik vond het gevaarlijk worden na een tijd en heb een jurist in de arm genomen en toen is het tot een rechtszaak gekomen. Dat vond hij niet heel leuk blijkbaar want hij heeft de zittingsdatum meerdere malen weten uit te stellen, uiteindelijk heeft dat een jaar geduurd. Meneer had stukken ingediend van maar liefst 100 pagina's. Stuk voor stuk complete lariekoek maar er moest wel op gereageerd worden en dit heeft mij gigantisch veel tijd en energie gekost.

Uiteindelijk was het vonnis compleet in mijn voordeel en alle eisen van de buurman afgewezen. Ik dacht dat de zaak hiermee was afgedaan maar nu ontvang ik nog steeds hele essays hoe ik dat vonnis zou moeten uitvoeren volgens de buurman. Dat is een hele creatieve interpretatie die niet gestoeld is op de werkelijkheid maar ik ben er nu een beetje klaar mee.

Laat vooral niet over je heen lopen en pas op voor escalaties en fictieve feiten. Succes.

• mugen4u1987
  • Laatst online: 03-04 13:48
TS heeft al 3 dagen niet geantwoord dus zo belangrijk vind hij het blijkbaar niet of hij had verwacht dat we het met hem eens zijn.

• rimave
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 01:01
Ik heb ook zo’n buur. Ze kwam hier net wonen en wilde de coniferenhaag tussen ons beide weg hebben. Daar stond ik wel achter. De haag stond er al 30 jaar en was er niet beter op geworden. Dus het ding eruit. Zij had een boer geregeld die met haar en nog wat mannen de haag omgezaagd hebben en ik heb zelf ook zaterdags meegeholpen. Zij is met pensioen, ik werk 40 uur, dus heb niet zoveel vrije tijd.

Ik heb een minikraan geregeld en heb de stronken verwijderd. Toen begon al wat gezeik. Die boer heeft haar uit vriendschap geholpen. Koste haar niets. Ja, tijd. Ok, best. Als alles op de weegschaal moet betaal ik die minikraan wel. Dat dus gedaan. Volgens mij was het haar niet naar het zin, omdat ze nog een paar keer ter sprake bracht dat het haar veel tijd gekost had die haag weg te halen. Het was haar idee toch? Hij had ook mogen blijven staan. Even goede vrienden. Efin, wat gebeurt is...

Daarna heb ik aangeboden een mannetje voor de schutting te regelen. Drie offertes gevraagd. Van 1 waren we het beide eens. Die moest het worden. Mannetje heeft schutting geplaatst. Zag er prima uit. Paar keer harde wind gehad. Schutting begon wat mee te dansen in de wind. De paalgaten waren wat ruim. Daar begon de buurvrouw over te zeuren. Ik heb het mannetje nog gemailed, maar die was gestopt met de business ivm gezondheidsklachten. Best. Ik kon dit zelf ook wel fixen. Het was geen dure schutting.

Buurvrouw ging ineens dingen regelen zonder mij te vragen, terwijl ze wel aangaf overleg te willen over als ik klimplanten tegen de schutting zou laten groeien aan mijn kant. Ze wilde paaltjes bij de palen vd schutting inzetten, maar zover is het niet gekomen. De persoon die ze vroeg had geen tijd.

Ze bleef wel doorzeuren over de dansende schutting. Ik zat een paar week thuis te revalideren na een voetoperatie, dus geen zin in gezeur aan mijn hoofd over een schutting en haar dat vriendelijk duidelijk gemaakt. Ze was begonnen met mailen inmiddels. 8)7 Mijn antwoord beviel haar niet, want ze zetten de hakken in het zand en gaf aan niet mee te willen betalen, mocht de schutting omwaaien. Daarvoor had ze een optie tot schoren gedaan. Ja, die wil ik dus niet in mijn tuin. Want mijn idee met een beetje beton oid bij de palen wees zij af.

We zijn nu maanden verder, de schutting staat nog. Ik heb zelf een paar paaltjes bij de palen in het gat geslagen. De schutting beweegt nu bijna niet meer.

Maar het blijft een vreemde buur. Zo iemand die alleen een praatje komt maken als ze wat van je moet. Jammer. Als je er wat energie in stopt kun je prima met mij door 1 deur, maar ik ga je niet alles op een presenteerblaadje geven.

Ach, en zo zijn er wel meer dingen. Maar da’s voor een volgend deel.
Ik heb er niet echt last van, dus het is wel prima zo. Jammer alleen dat het voelt alsof alles volgens richtlijnen moet bij de buurvrouw. Ze woont er nog niet zo lang. Het kan wellicht nog beter worden.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Greenisthebest
  • Registratie: november 2019
  • Laatst online: 21:12
Piet_Piraat7 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 11:15:
Een goede buur is echt veel waard zie je maar weer. Half jaar geleden nieuwe schutting laten plaatsen aan beide kanten, met beide buren overeengestemd en alle kosten gedeeld. Snap niet waarom het vaak zo kinderachtig moet gaan.
Dat is heel fijn voor jou. Maar ik heb hier aan de ene kant schatten van mensen en aan de andere kant een narcistische mafkees die er genoegen in schept van alles een conflict te maken.

Vraag hem even voor mij waarom hij zo kinderachtig doet? Met die man is niet te praten. Je hebt helaas je buren niet voor het uitkiezen en sommige mensen zijn nu eenmaal onmogelijk voor een ander, maar ook voor zichzelf.

Ik ben van leven en laten leven en respecteer elkaar. Maar niet iedereen is zo. Kijk maar eens op de snelweg hoe we daar met elkaar omgaan. Dat zijn je buren op de weg.

• A4-tje
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 03-04 16:26
Gezien het uitblijven van enige reactie van de ts weet ik niet hoe serieus we dit topic moeten nemen. Ik zie medetweakers meer op elkaar reageren dan op de ts...

• TonVH
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 13-03 14:38
@J_aimy
In de praktijk blijkt er slechts zelden sprake te zijn van één 'lastige buurman' maar is het meestal een kwestie van 2 'lastige buurmannen'. Ook escaleert you soort problemen buiten elke proportie als ze niet snel worden aangepakt.

• D.deJong
  • Nu online
Ik heb ook in de situatie asso buurvrouw gezeten met 3 pareltjes van kinderen zonder enige vorm van opvoeding en na mij vraag aan haar of ze enig idee had hoe gehorig onze woningen zijn was het hek van de dam, ik heb uiteindelijk eieren voor mijn geld gekozen anders was het uitgelopen op moord.
Soms moet je je verlies nemen want van een juridisch geschoolde dame verlies ik het altijd, juristen zijn beroepsleugenaars en zijn altijd overtuigd van hun gelijk en anders proberen ze het zo te verdraaien.

• Roenie
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online
Als de buurman zegt dat de schutting op zijn grond staat dan kan hij dat toch bewijzen met behulp van het kadaster? Dan weet je hoe het werkelijk zit.

• Khil
  • Laatst online: 21:32
Wanneer het enige contact tussen buren bestaat uit ‘wa ge nou doet bevalt mij nie’ wordt het nooit gezellig. Nodig die kerel eens uit voor een kop koffie om kennis te maken. Werkzaamheden op eigen terrein zou ik even een paar maandjes opschorten (ook niet zelf over beginnen). Het is nu toch koud en wie net verhuisd is heeft al genoeg aan z’n hoofd...

[Voor 5% gewijzigd door Khil op 19-01-2020 20:09]

trololol

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Goed dit topic gaat nergens heen zonder input van de TS, dan gaat die op slot. @J_aimy als je wil reageren, stuur mij dan even een DM.

Op verzoek van de TS weer open

[Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 22-01-2020 20:43]

• J_aimy
Hierbij enkele reacties en eventuele onderbouwing:
sig69 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 02:23:
De schutting staat dus op de grens? Dat hebben jullie dan dus besproken neem ik aan. Of heb je zelf gewoon een schutting neergezet? (Op de verkeerde plek)
Edit: ik zie net dat het gezamenlijke schutting betreft.
Schutting stond er al toen hij de grond kocht, gepasseerd bij notaris en al, ook staat deze op de erfgrens.
Ik moet dit bespreken met de eigenaar ten tijde van plaatsing, niet met elke verandering van eigenaar.
sig69 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 02:35:
[...]

Ik heb dit hem medegedeeld, het is niet omdat hij eerst zijn dingetje wilt afwerken binnen dat ik mijn poort niet mag verplaatsen, medegedeeld op een nette manier en in afwachting dat zijn schutting er staat. Lijkt me niet meer dan logisch.

Woning is in aanbouw, woont nog op oude adres.
Om met hem in contact te komen buiten dat hij op de bouw is, is enkel via zijn adres gegaan omdat hij zijn contactgegevens verder niet wilt geven.
Oude adres heb ik trouwens ook betaald via kadaster op moeten vragen.
leto001 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:22:
Het leest inderdaad alsof er hier twee lastige buren zijn. Ik zou je ook adviseren om gewoon relaxed het gesprek aan te gaan met je buren en het probleem vanuit hun kant te bekijken. Zij zitten ook niet te wachten op allemaal gedoe met erfdienstbaarheden en soms moet je een beetje water bij de wijn doen.

Dat je uberhaupt al met brieven met je buurman communiceert... ik bel gewoon aan als ik iets wil weten. Gelukkig is dat bij ons meestal wanneer ze tijd hebben voor een borrel.
Geen andere manier, geen bel, geen telefoonnummer, geen emailadres, enkel een adres, dus buiten spreken op de bouw of een brief zit er niet op.
Bovendien hadden we al een afspraak over de schutting gemaakt.
Tjeerd84 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:51:
Mensen, we horen nu slechts één kant van het verhaal. Van iemand die toevallig de tweaker is. De andere buurman zit in zijn eigen kringen de andere kant te vertellen.

Er valt hier inhoudelijk geen zinnig woord over te zeggen.
Jazeker, alleen heeft deze tweaker op papier staan wat gepasseerd is via de notaris en dat sprak hij tegen.
Dus hij kan zeggen wat hij wilt tegen een ander, de gemeente en notaris heeft zijn fout toegegeven.
Palo Alto schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:56:
[...]
Hoe wéét jij zo zeker, dat hij niet weet waar de kadastrale grenzen liggen? En waarom staat ‘kadastrale’ tussen aanhalingstekens? Is er iets mee, bijvoorbeeld gezien je openingszinnen?
Omdat hij zegt dat de schutting op mijn grond staat te zien aan mijn pad, waar een bandje tegen is gezet om vervolgens tegenaan te straten zoals het eerdere plan aangaf, die vanwege en fout door de gemeente niet doorgegaan is, waardoor hij 6 cm van de erfgrens bouwt, en dus niet weet waar de grenzen liggen.

quote]Pizza_Boom schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:09:
Dus nee TS, je kan hem niet dwingen op bepaalde dagen zijn muur af te werken. Als de buurman vindt dat hier onderhoud voor nodig is, heeft hij het recht om dit te doen. Het enige dat hierin geldt is dat het noodzakelijk is om jouw perceel te gebruiken voor deze werkzaamheden. De werkzaamheden zelf hoeven hierin niet perse noodzakelijk te zijn!* Jij moet geïnformeerd zijn en het gebruik moet tijdelijk zijn. Bij schade aan jouw erf door deze werken moet de buurman dit vergoeden.
[/quote]
Ik hoef hem de sleutel van mijn poort niet te geven en hoef hem zeker niet van slot te laten als ik niet thuis ben.

Dus kortom;
Ik had recht van overpad, 1 meter breed tot 1,5m achter achtergevel wederzijds (via notaris gepasseerd en door gemeente geaccepteerd).
Plan van woningbouw wijzigt en wordt verkocht als vrij kavel zonder erfdienstbaarheden.
Ik maak bezwaar tegen zijn garage die op dat moment op de zogezegde erfgrens gebouwd zou worden, in werkelijkheid 6 cm vandaan.
Hij werkt niet mee door enigzins contactgegevens te verstrekken, ik schakel gemeente in (hun fout samen met notaris) anders zou rechtzaak worden.
Compromis gesloten, erfdienstbaarheid bij beide eraf en gemeente betaald en verzorgd verplaatsing poort.
Vervolgens, schutting op erfscheiding, al aanwezig bij verkoop, staat scheef, rechtgezet.
Volgende poort verplaatsen, al aangegeven om ergens in maart/april te verplaatsen als zijn deel van de schutting er staat.
Tweemaal afgesproken om samen recht te zetten, hij neemt geen contact op, constateert op basis van zicht (geen metingen) en wilt kadaster niet inschakelen maar wel beweren dat de schutting op zijn grond staat en dreigen met aanpassen door planken eraf te halen etc.
Mijn woongenot gaat er in ieder geval niet onder lijden, ik overleef die vent wel.
Ook ladderrecht ken ik, betekent niet dat ik mijn poort van slot moet laten als ik niet thuis zou zijn, tevens dat ik ook niet hem de sleutel moet geven.

[Voor 0% gewijzigd door tweakduke op 23-01-2020 15:27]

• Fantasma7988
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 02:50
Tja makkelijk is het niet zeg .
Maar wat ik hier uit op maak is dat het begonnen is toen jij bezwaar maakte tegen zijn garage(en terecht).
Goed misschien had je dat beter met hem kunnen overleggen en samen naar de gemeente kunnen stappen.

Voor nu zou ik niets doen,Ook je poort nog niet verplaatsen .
Hij de woning betrekt dan bel je aan met een stuk gebak en dan kan je alles goed bespreken.
Als hij een kavel gekocht heeft en zijn bouwplannen zijn goed gekeurd dan kan je er weinig aan doen.

Vanuit zijn kant is het ook te begrijpen ,Hij koopt kavel en na goedkeuring wil hij beginnen en krijgt meteen beklag via de gemeente .Dan zou ik mijn gegevens ook niet achter laten.

• J_aimy
Er zitten meer lacherige reacties tussen dan behulpzame reacties.
Ik ben ook zeker niet arrogant, als je dat wel vind dat is dat jouw mening.

De oplossing voor zowel de erfdienstbaarheid als de schutting wat gezamelijke belangen zijn wilde hij niet over praten.
Alles over mogelijke contactvormen met hem wordt niet verstrekt.
De enige optie blijft dan contact opnemen met de verkoper en dat was in dit geval de gemeente.
Een gebakje, biertje of iets dergelijks is de revue al gepasseerd van mijn kant omdat hier toch niks gezamelijk wordt opgelost en enkel zijn wil of wensen prioriteit moet hebben.

Overigens heeft bij niks moeten aanpassen, verwijderen aan zijn bouwplan en de erfdienstbaarheid is er kosteloos vanwege de fout bij de gemeente opgelost.
En nu zou ik de arrogante zak zijn die minachtend doet en niet naar oplossingen wil luisteren?
Ik ben juist degene die beide dingen al opgelost heeft!

Verder qua snelheid van reageren, ploegendienst, verjaardagen, tweakers staat dus niet bovenaan op mijn lijstje.

[Voor 13% gewijzigd door tweakduke op 23-01-2020 15:21. Reden: Quote aangepast]

• BasvanS
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 23:43
Als ik het een beetje goed begrijp heb jij op dit moment eigenlijk geen problemen en vind je het allemaal wel prima. Je hebt een poging gedaan contact te zoeken en gegevens uit te wisselen, helaas zonder resultaat.

Het balletje ligt dus nu bij de Buurman. Hij moet contact met jou opnemen om zijn garage af te werken en zal dat waarschijnlijk ook wel doen. Hij heeft, zoals al eerder aangegeven "Ladderrecht" maar mag niet op eigen initiatief beginnen.

art. 5:56 BW): "Wanneer het voor het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van een onroerende zaak noodzakelijk is om van een andere onroerende zaak tijdelijk gebruik te maken, is de eigenaar van deze zaak gehouden dit na behoorlijke kennisgeving en tegen schadeloosstelling toe te staan, tenzij er voor deze eigenaar gewichtige redenen bestaan dit gebruik te weigeren of tot een later tijdstip te doen uitstellen".

Poortje dicht houden, ploegendiensten draaien, verjaardagen bezoeken en we zien je hopelijk hier terug als hij contact heeft gezocht ;)

• corset
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 03-04 11:12
Maak volgende keer een TR aan

Zullen we gewoon on topic blijven?

Uiteindelijk is de situatie dat als er 2 mensen in zo iets zijn beland, er 2 met de schuld zijn. De TS is niet onschuldig, de buurman ook niet. Maar ze moeten er samen uitkomen. It's that simple.

[Voor 42% gewijzigd door tweakduke op 23-01-2020 15:20. Reden: Quote verwijderd + offtopic]

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Laatst online: 02:39
BasvanS schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 11:08:
Het balletje ligt dus nu bij de Buurman. Hij moet contact met jou opnemen om zijn garage af te werken en zal dat waarschijnlijk ook wel doen. Hij heeft, zoals al eerder aangegeven "Ladderrecht" maar mag niet op eigen initiatief beginnen.

art. 5:56 BW): "Wanneer het voor het verrichten van werkzaamheden ten behoeve van een onroerende zaak noodzakelijk is om van een andere onroerende zaak tijdelijk gebruik te maken, is de eigenaar van deze zaak gehouden dit na behoorlijke kennisgeving en tegen schadeloosstelling toe te staan, tenzij er voor deze eigenaar gewichtige redenen bestaan dit gebruik te weigeren of tot een later tijdstip te doen uitstellen".

Poortje dicht houden, ploegendiensten draaien, verjaardagen bezoeken en we zien je hopelijk hier terug als hij contact heeft gezocht ;)
Dat klopt, hij mag niet op eigen initiatief beginnen. Maar als hij vandaag komt dat hij over anderhalve week op maandag wil beginnen terwijl TS dan in Amerika zit (bijvoorbeeld), dan is dat niet gewichtig genoeg om hem toegang te weigeren. Sterker nog, loopt dat uit op een kort geding, dan zal een rechter waarschijnlijk oordelen dat je niet moet zeiken, omdat je dan juist geen last van hem gaat hebben omdat jij zelf niet aanwezig bent.
Stel dat de buurman een steiger moet/wil plaatsen, maar TS zit in een rolstoel en langs die steiger loopt zijn enige uitweg van zijn huis. Dát is een gewichtige cq. zeer dringende reden om de steiger te weigeren. Het niet thuis zijn als de buurman de werkzaamheden uitvoert is dat niet. Sterker nog, als TS in die rolstoel zou zitten en een week niet thuis zou zijn, zou een rechter juist kunnen zeggen dat alleen in die week de steiger op het pad van TS mag staan, omdat hij er dan geen gebruik van hoeft te maken.

TS kan een bouwexploit sturen. Daarin dringt hij aan tot zo min mogelijk overlast en een nulmeting. Die nulmeting zou ik ook eisen, als je je echt zoveel zorgen maakt.
J_aimy schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 21:52:Ook ladderrecht ken ik, betekent niet dat ik mijn poort van slot moet laten als ik niet thuis zou zijn, tevens dat ik ook niet hem de sleutel moet geven.
Je moet hem alleen toegang geven. Niet thuis is geen gewichtige reden om hem op dat moment geen toegang te geven. Hoe jij dat oplost met jouw poort, is jouw probleem, hij heeft recht op toegang. Sterker nog, als ik een stuk schutting bij jou weg zou moeten halen om met een boor of heistelling in mijn tuin te komen, dan mag ik dat. Ik moet het aankondigen, zorgen dat het tijdelijk is en de oude situatie weer in ere herstellen cq. jou schadeloos stellen. En tijdelijk is relatief, volgens de rechter is een bouwweg die 3 jaar blijft liggen ook tijdelijk.

[Voor 16% gewijzigd door Pizza_Boom op 23-01-2020 14:14]

• tweakduke
  • Registratie: december 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat

Duke rules the world...

Modbreak:Of iemand wel of niet snel genoeg reageert is niet relevant voor de discussie en ga daar niet over oordelen. Offtopic reacties en op de man zijn opgeruimd. Graag ontopic blijven.

• BazzH

BazzH

Kei-goed...

Pizza_Boom schreef op donderdag 23 januari 2020 @ 14:10:
[...]
Dat klopt, hij mag niet op eigen initiatief beginnen. Maar als hij vandaag komt dat hij over anderhalve week op maandag wil beginnen terwijl TS dan in Amerika zit (bijvoorbeeld), dan is dat niet gewichtig genoeg om hem toegang te weigeren. Sterker nog, loopt dat uit op een kort geding, dan zal een rechter waarschijnlijk oordelen dat je niet moet zeiken, omdat je dan juist geen last van hem gaat hebben omdat jij zelf niet aanwezig bent.
Stel dat de buurman een steiger moet/wil plaatsen, maar TS zit in een rolstoel en langs die steiger loopt zijn enige uitweg van zijn huis. Dát is een gewichtige cq. zeer dringende reden om de steiger te weigeren. Het niet thuis zijn als de buurman de werkzaamheden uitvoert is dat niet. Sterker nog, als TS in die rolstoel zou zitten en een week niet thuis zou zijn, zou een rechter juist kunnen zeggen dat alleen in die week de steiger op het pad van TS mag staan, omdat hij er dan geen gebruik van hoeft te maken.

TS kan een bouwexploit sturen. Daarin dringt hij aan tot zo min mogelijk overlast en een nulmeting. Die nulmeting zou ik ook eisen, als je je echt zoveel zorgen maakt.

[...]
Je moet hem alleen toegang geven. Niet thuis is geen gewichtige reden om hem op dat moment geen toegang te geven. Hoe jij dat oplost met jouw poort, is jouw probleem, hij heeft recht op toegang. Sterker nog, als ik een stuk schutting bij jou weg zou moeten halen om met een boor of heistelling in mijn tuin te komen, dan mag ik dat. Ik moet het aankondigen, zorgen dat het tijdelijk is en de oude situatie weer in ere herstellen cq. jou schadeloos stellen. En tijdelijk is relatief, volgens de rechter is een bouwweg die 3 jaar blijft liggen ook tijdelijk.
Het moet natuurlijk wel allemaal redelijk blijven. Toegang verlenen moet je, maar enkel voor het noodzakelijke en in een redelijke termijn. Je buurman gaat geen 3 weken krijgen om 1 buitenmuur te voegen. En als hij van plan is om dat te gaan doen op de dag dat jij met de hele familie in de achtertuin een huwelijksjubileum gaat vieren aan de BBQ, dan is het ook niet redelijk om toegang te eisen. Maar gewoon weigeren "omdat het kan" is er niet bij. Als je er zelf niet bent, kun je ook gewoon een kennis of familielid 's ochtends de poort open laten maken om toegang mogelijk te maken, dus dat is inderdaad ook geen reden om te weigeren.

• J_aimy
Kijk ik ben niet van plan om toegang te weigeren, maar ook niet van plan om bij afwezigheid de poort van slot te laten of hem een sleutel te geven.
Hij maakt nu ook ongeinformeerd gebruik van mijn pad weliswaar het niet afgesloten deel en maak er geen probleem van.

Hij kwam met de opmerking dat de schutting op zijn grond stond terwijl hier geen meting is gedaan maar op zicht vanaf zijn dak (1e verdieping).
Normaal doe je gewoon metingen voordat je zulke beschuldigingen doet, dus ik vertelde hem dat dit niet zo is maar dat zo lijkt ivm scheef staan door de wind want het waait hier erg hard in sommige periodes (mijn schuifpui van 2m met 3 laags glas buigt gewoon tijdens zulke windvlagen dus ik wens hem succes met zn schuifpui van 6m).
Kadaster wilde hij niet laten komen en dus afgesproken dit samen te doen, intussen is hij meerdere malen die week wel komen bouwen (hij bouwt zelf) en vervolgens kan hij geen datum afspreken.
Elke communicatie doet hij met een briefje, nooit aanbellen, terwijl ikzelf wel gewoon naar hem toe stap en omdat hij me toch nooit geloofd wat de 1e keer bewezen is dat de verkoper een fout gemaakt heeft met de notaris nog steeds niet.

Het punt is dat hij diezelfde afwerking moet doen op de hoek waar zijn paal komt vd eigen schutting en dus de muur makkelijk mee kan nemen in de afwerking zoals ik hem aangegeven heb.
Als mijn poort verplaatst wordt heeft hij ongeveer 6 cm ter plaatse van de poort om te bezetten, schilderen en onderzijde een sierstenenplint te zetten.
3 dagen werk, afhankelijk van droogtijd etc.
Lijkt me niks mis mee om dat aan te geven.

Dat hier beide personen schuld hebben spreek ik tegen, de fout is gemaakt door de verkoper en notaris die in de akte al een deel vergeten zijn waardoor de problemen begonnen zijn.
Wel heeft de buurman enkel de schuld omdat hij te laks is om te communiceren terwijl ik wel wil.

Tot nu toe heeft hij dus gewoon kunnen uitvoeren war hij wil.
Ik wil mijn poort verplaatsen, gewoon op mijn grond, heb hem hierover geinformeerd maar ik ga niet opdraaien voor eventuele kosten als deze nogmaals eruit moet omdat meneer zijn muur niet fatsoenlijk kan bezetten, schilderen en zijn stripje plakken.
Terwijl ik hem hierover tijdig geinformeerd heb.
Ook qua toegang, wil ik best geven, maar dan moet hij er maar een plaat van de schutting eruit halen als hij dit perse wilt doen als niemand thuis is.
Andere buurtgenoten en mijn andere buren vinden hem ook maar een zeikerd en die buren hebben precies hetzelfde staan in de akte en ook die schutting staat op de erfscheiding (2o1kap).

Dus ik zie niet waarin ik hier zelf een lastige buurman kan zijn aangezien de situatie ongeveer 2-3 maanden verder schetst.
Eerste conflict en nu de gezamelijke schutting heb ikzelf en alleen dus opgelost.
Wordt er gewoon moe van, toen is het dat en dan krijg je te horen 'je zoekt het maar uit', 'ah dan gaan we naar de rechter' en nu is het dit, wat gaat het dan zijn.
Heb het zelf al druk genoeg, zit niet op meer gezeik te wachten.

• Mathijs
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 01-04 01:30
Je hebt je welwillend getoond, hij doet niks, dan hoef jij ook niets te doen. Hij wil iets van jou, niet andersom.
Wanneer mensen tegen mij zeggen " 'je zoekt het maar uit', 'ah dan gaan we naar de rechter' ", dan mogen ze verder ook communiceren via een advocaat, want dan loop ik niet meer het risico ergens fout op te reageren en zo "zijn zaak" te versterken. Ik zou er dan ook bij aangeven dat de gerechtelijke weg lang kan duren hoor.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True