Systeem hangt volledig, help!

Pagina: 1
Acties:

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04

Postie

No beer, no glory

Topicstarter
Hoi,

Ik heb onlangs nieuwe pc133 dimm modules aangeschaft, 2 van 256mb maar sindsdien hangt mijn computer als ik iets van mijn plextor cdrom wil kopieren naar de harde schijf.
Zou het kunnen zijn dat mijn systeem een te kleine voeding heeft?

Configuratie :
- Duron 800
- SCSI kaart met SCSI Plextor CD-Rom en SCSI plextor CDRW
- TNT2 Ultra
- 1x2,4gig, 1x6 gig 'normale' hd's
- 1x40 gig ata66 7200 hd
- MSI kt7 mobo

Dit zijn de voornaamste stroomzuipers dacht ik zo. O ja, het is een standaard voeding, dat is een 230 watt dacht ik. In ieder geval minder dan 300.

Dus mijn gedachte is, is dat het systeem te weinig stroom krijgt en daardoor maar gaat crashen. Als ik het kopieer van mijn plextor brander, dan gaat het prima.
Het zou ook aan het OS kunnen liggen, maar voordat ik drastische maatregelen ga nemen als het vervangen van de voeding of mijn windows weer opnieuw te gaan installeren, hoor ik graag andere meningen..

Toevoeging :
Kben er net achter dat het ook zo maar ineens gebeurt, zonder dat ik met iets speciaals bezig ben. Temp van CPU is rond de 55 graden, is normaal voor AMD dacht ik.

Live every day, as if it's your last one

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:21
Damn, 55 graden vind ik wel veel hoor.
Mijn Processor word max 43 graden en die is overgeclocked.

Mzzls

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

om je vermoeden te testen ffies wat loskoppelen, anders misschien scsi een beetje bagger

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

• Haaguit
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-07 13:29

Haaguit

HBZNPLT!

Op donderdag 02 augustus 2001 22:22 schreef WildOne het volgende:
Damn, 55 graden vind ik wel veel hoor.
Mijn Processor word max 43 graden en die is overgeclocked.

Mzzls
Mijn Duronnetje 700 heeft zelfs de 100 graden meegemaakt >:)(volgens mij A7V) OC'en in de zomer sux...

Het hangen van je systeem kan aan je voeding liggen. Duron wordt ook aangeraden met 300W. Ik heb ook aardig wat harde waren erin hangen (3HD's en 2 writers) en met 230W wil hij écht niet opkomen.
Die tip met wat hardware ertussenuit halen beveel ik ook aan iig.

Snelle pc | 40D achterdop voor lenzen

Verwijderd

230 watt lijkt me wat aan de lage kant. Volgens mij draaien alle AMD processoren pas lekker op een voeding van min. 250 of hoger, liefst hoger.

• Postie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 12:04

Postie

No beer, no glory

Topicstarter
Fenks mensen. Ik koppel wel wat spul los en kijk dan wel even hoe lang die stabiel blijft draaien. Misschien toch maar nieuwe voeding dan, alhoewel het enorm rotwerk is om dat ding te verwisselen. Fenks anniewees.

Live every day, as if it's your last one

Pagina: 1