Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Data recovery?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• lappiehero
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:43
Mijn vraag:
Hoe kan ik makkelijk de data herstellen die op mijn HDD stond?

In het kort wat er is gebeurd:
- Mijn externe HDD gebruikt als medium om Windows opnieuw te installeren
- Geen waarschuwing dat meteen de hele partitie zou worden geformatteerd
- Externe HDD van 1TB naar 32 GB, maar wel klaar om Windows opnieuw te installeren!

Het gaat om een NTFS partitie en een partitie voor macOS.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 10/ MacOS en DiskDrill

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
DiskDrill, maar deze vraagt na meer dan 500 MB of ik geen licentie wil van 100 euro. Dat vind ik wat aan de prijs. Het programma vindt nog wel data die aanwezig moet zijn op de HDD.

Mocht iemand het weten hoor ik het graag! _/-\o_
Mocht ik bepaalde informatie nog niet hebben gegeven vraag dan maar raak :+

Beste antwoord (via lappiehero op 16-01-2020 18:25)

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Paar vragen: Stond de betreffende partities, die je wilt herstellen, aan het begin van de disk? Want als daar Windows nu op geïnstalleerd is, is waarschijnlijk veel van de data overschreven.

Bekende recovery tools (die @#$%^& gewoon met de search te vinden zijn!!), zijn GetDataBack, Recuva, etc. Ik zie nu dat je hier al sinds 2010 rondhangt, dus je zult de weg wel weten te vinden. ;)

Ik bevestig nog even de tip van @Arunia om een sector-by-sector-backup van de disk te maken voordat je ermee gaat 'klooien'. En schrijf geen byte meer naar de getroffen disk, dat verslechtert de situatie alleen maar.

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 15-01-2020 23:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Alle reacties

• Wintervacht
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07-08 10:04

Wintervacht

☉ ‿ ⚆

Probeer Recuva :)

Weet een beetje van veel dingen en veel van een paar dingen.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online
Is windows geïnstalleerd of is alleen de partitie verwijderd en een nieuwe aangemaakt?

Er zijn een aantal recovery tools.
Recuva onder andere.
Een aantal zijn zeker betaald.

En er wordt aangeraden om een backup van die schijf te maken en niet zomaar te gaan klooien.

Acties:
  • Beste antwoord

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Paar vragen: Stond de betreffende partities, die je wilt herstellen, aan het begin van de disk? Want als daar Windows nu op geïnstalleerd is, is waarschijnlijk veel van de data overschreven.

Bekende recovery tools (die @#$%^& gewoon met de search te vinden zijn!!), zijn GetDataBack, Recuva, etc. Ik zie nu dat je hier al sinds 2010 rondhangt, dus je zult de weg wel weten te vinden. ;)

Ik bevestig nog even de tip van @Arunia om een sector-by-sector-backup van de disk te maken voordat je ermee gaat 'klooien'. En schrijf geen byte meer naar de getroffen disk, dat verslechtert de situatie alleen maar.

[ Voor 21% gewijzigd door Room42 op 15-01-2020 23:55 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• Jaer
  • Registratie: September 2004
  • Nu online
Getdataback is een erg goede optie !
https://www.runtime.org/data-recovery-software.htm