Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe gaming pc 2020

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hey allemaal,

Na het verkeerd plaatsen van deze vraag heb ik op advies een eigen topic gestart.

Het is inmiddels 7 jaar geleden dat mijn computer is samengesteld als een budget gaming pc. Het heeft zijn taak goed voldaan maar omdat de spellen steeds zwaarder worden en ik wil beginnen met vr, wordt het meeste vervangen.
Zelf loop ik een beetje vast en wil ik graag advies van mensen die wel wat weten van de huidige markt i.p.v. mijn onvoldoende kennis.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn computer voor virtual reality en physics gebaseerd spellen gebruiken.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb het redelijk ruim maar om het onder de €1800.- te houden is nooit slecht.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Pc kast: Corsair graphite 230t
Voeding: cooler master 750W
GPU cooler: cooler master hyper 212 Evo
Opslag: 2×1TB SSD + 1× 500GB ssd

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal de CPU, GPU, ram en het moederbord moeten vervangen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dit had ik allemaal uitgezocht tot nu toe.
CPU: AMD Ryzen 5 3600
GPU: Gigabyte Aorus GeForce rtx 2070 super 8gb
RAM: G.skill TridentZ NEO 4×8 GB (32gb)
Moederbord: deze heb ik nog niet kunnen vinden en heb geen voorkeur naar merk.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste heb ik een ATX moederbord met RGB ondersteuning en natuurlijk ddr4 ondersteuning.

Ga je overklokken?
Ik ben van plan om de onderdelen niet over te klokken.

Wat verwacht je van ons?[i]
Heel graag zou ik advies willen naar welk moederbord er het beste bij zou passen en of er nog verbeteringen zijn die ik in acht moet nemen.

Beste antwoord (via Verwijderd op 16-01-2020 12:38)

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-11 14:32

KipCurreh

Nightcrawler

Idd, gezien jouw ruim budget zou ik ook wel voor een nieuwe voeding gaan
deze wordt bv tamelijk veel aangeraden

pricewatch: Corsair RM550x (2018) Zwart

32 GB is ook niet per se nodig de eerste jaren (of langer), dus met een setje van 16 zit je wel al goed
Als je dan toch RGB gaat, is dit setje een mooie combo imo

pricewatch: Asus PRIME X470-PRO
pricewatch: Corsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 3600 Boxed€ 195,05€ 195,05
1MoederbordenAsus PRIME X470-PRO€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenGigabyte Aorus GeForce RTX 2070 Super 8G€ 615,-€ 615,-
1Geheugen internCorsair Vengeance RGB Pro CMW16GX4M2C3200C16€ 86,90€ 86,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,65€ 92,65
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.128,60

[ Voor 58% gewijzigd door KipCurreh op 16-01-2020 08:16 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

Alle reacties

• MetalSonic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 00:10
Gelieve nog even een mooi lijstje te maken. Dan krijg je daarna tips van anderen.

Zie: Handleiding Pricewatch

Verwijderd

Topicstarter
MetalSonic schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 00:36:
Gelieve nog even een mooi lijstje te maken. Dan krijg je daarna tips van anderen.

Zie: Handleiding Pricewatch
Ik heb een wenslijst en inventaris ingevuld en staan openbaar. hoe kan ik deze hier in door sturen?

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:33
Genereer RML onderaan die lijst en de inhoud daarvan in het topic plakken. Zie ook Handleiding Pricewatch

Welk type 750w Cooler Master is het exact en hoe oud. CM heeft heel wat niet goede 750 watters voortgebracht.

Heeft je Hyper 212 EVO montagemateriaal voor AM4?

• TTLCrazy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-11 23:36

TTLCrazy

Listen to Frankie

Ik zou zelf niet snel een voeding meenemen van een vorige 7 jaar oude pc. Levensduur van de betere merken is rond de 10 jaar gegarandeerd.

just imagine: war breaks out and nobody turns up... SPECS - Ajaxied

Acties:
  • Beste antwoord

• KipCurreh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-11 14:32

KipCurreh

Nightcrawler

32 GB is ook niet per se nodig de eerste jaren (of langer), dus met een setje van 16 zit je wel al goed

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.128,60

[ Voor 58% gewijzigd door KipCurreh op 16-01-2020 08:16 ]

Steam | Ryzen 7 3700X Sapphire Pulse RX7900 GRE 16GB Asus Prime X470 Pro

• NikolaTesla
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 15-07-2023
Hoi,

Ik zou toch voor een moederbord gaan die pcie-4 ondersteund.

pricewatch: Gigabyte X570 GAMING X

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
NikolaTesla schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:07:
Hoi,

Ik zou toch voor een moederbord gaan die pcie-4 ondersteund.

pricewatch: Gigabyte X570 GAMING X
Want?
En de meeste van de goedkopere X570 bordjes krijgen allemaal slechte reviews...

Het is meer betalen voor een feature die je niet gebruikt.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:25
mocht je hem zelf in elkaar zetten: als je vanuit amazon.com de 3600x bestelt dan is deze maar 10 euro duurder (door verzendkosten)

Verwijderd

Topicstarter
KipCurreh schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 08:12:

Ik heb gekozen voor 32gb ram omdat ik van veel vr gebruikers met ervaring gehoord heb dat het veel ram kan vragen en dan heb ik ook meteen een buffer voor in het geval dat het nodig is.

Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.128,60

• NikolaTesla
Inrage schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:56:
[...]

Want?
En de meeste van de goedkopere X570 bordjes krijgen allemaal slechte reviews...

Het is meer betalen voor een feature die je niet gebruikt.
alt wel mee Ik heb deze moederbord ook en kan er goed mee overweg het heeft misschien geen 5 sterren maar slecht is die zeker niet.

PCIe4 is een feature die je in de toekomst zeker kan gebruiken het gaat er ook om dat je setup een beetje toekomst bestendig is op CES2020 zijn de eerste NVME PCI-e4 aangekondigd. (ze halen nog niet de volledige bandbreedte maar het komt er zeker aan)

Mocht je in de toekomst een andere video kaart willen halen en je wilt op 4k 120FPS gamen dan is het wel handig dat je zoveel mogelijk bandbreedte hebt tussen je moederbord en je videokaart en dan hou ik nog maar op over wat in de toekomst VR nodig gaat hebben om goed te kunnen draaien een High end VR Bril van Valve heeft een 1440×1600 per oog + 120 hz hier heb je serieuze rekenkracht voor nodig om dit op zijn max te draaien.

Verwijderd

Topicstarter
NikolaTesla schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:45:
[...]

alt wel mee Ik heb deze moederbord ook en kan er goed mee overweg het heeft misschien geen 5 sterren maar slecht is die zeker niet.

PCIe4 is een feature die je in de toekomst zeker kan gebruiken het gaat er ook om dat je setup een beetje toekomst bestendig is op CES2020 zijn de eerste NVME PCI-e4 aangekondigd. (ze halen nog niet de volledige bandbreedte maar het komt er zeker aan)

Mocht je in de toekomst een andere video kaart willen halen en je wilt op 4k 120FPS gamen dan is het wel handig dat je zoveel mogelijk bandbreedte hebt tussen je moederbord en je videokaart en dan hou ik nog maar op over wat in de toekomst VR nodig gaat hebben om goed te kunnen draaien een High end VR Bril van Valve heeft een 1440×1600 per oog + 120 hz hier heb je serieuze rekenkracht voor nodig om dit op zijn max te draaien.
Maar wat houdt deze functie eigenlijk in? Het is voor het eerst dat ik daar over hoor.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Zodat je er een erg dure SSD in kan knallen die nog veel sneller gaat in benchmarks, maar amper iets toevoegt aan normaal gebruik.

Daarvoor krijg je wel een extra koelertje op je mobo waarvan niemand weet hoe lang die mee gaat en je betaalt ook gewoon een meerprijs.

Maar goed, het is een mening als een ander. Zit hem gewoon in de details.

• NikolaTesla
Verwijderd schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:06:
[...]

Maar wat houdt deze functie eigenlijk in? Het is voor het eerst dat ik daar over hoor.
De interface biedt een dubbele bandbreedte ten opzichte van PCIe 3.0 de functie van een PCIe lane is het sturen van data van SSD's,Videokaarten,Geluidskaarten naar het moederbord.

Ik ben het zeker met je eens dat op dit moment je er nog vrij weinig aan hebt maar een moederbord vervang je niet om de 2 jaar dus wie weet wat voor vooruitgang er over 4 jaar is en dan zou het wel fijn zijn dat je componenten alles nog aan kan uiteindelijk zou dat geld moeten schelen.

De beste videokaart in 2016 was een GTX 980 de S2070 is 74% verbetering als we deze trend aan houden dan kan het zo zijn dat je PCI-e 3.0 misschien wel een bottleneck kan zijn rond die tijd.

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:45
NikolaTesla schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:44:
[...]

De interface biedt een dubbele bandbreedte ten opzichte van PCIe 3.0 de functie van een PCIe lane is het sturen van data van SSD's,Videokaarten,Geluidskaarten naar het moederbord.

Ik ben het zeker met je eens dat op dit moment je er nog vrij weinig aan hebt maar een moederbord vervang je niet om de 2 jaar dus wie weet wat voor vooruitgang er over 4 jaar is en dan zou het wel fijn zijn dat je componenten alles nog aan kan uiteindelijk zou dat geld moeten schelen.

De beste videokaart in 2016 was een GTX 980 de S2070 is 74% verbetering als we deze trend aan houden dan kan het zo zijn dat je PCI-e 3.0 misschien wel een bottleneck kan zijn rond die tijd.
Met die analogie is de rest van de hardware en features van het moederbord dus ook achterhaald tegen die tijd, en zal je wellicht weer tegen een upgrade aankijken.
Hetzelfde kan je ook zeggen over processoren van 2016, daar was 4 cores 4 threads toch wel de standaard, kan je ook wel een vooruitgang van 75% van stellen.

Het is en blijft koffiedik kijken, niemand weet wat voor technologische doorbraken er gaan komen in de komende 4 jaar.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• NikolaTesla
Turismo schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 15:54:
[...]

Met die analogie is de rest van de hardware en features van het moederbord dus ook achterhaald tegen die tijd, en zal je wellicht weer tegen een upgrade aankijken.
Hetzelfde kan je ook zeggen over processoren van 2016, daar was 4 cores 4 threads toch wel de standaard, kan je ook wel een vooruitgang van 75% van stellen.

Het is en blijft koffiedik kijken, niemand weet wat voor technologische doorbraken er gaan komen in de komende 4 jaar.
Het is en blijft dan ook een persoonlijke inschatting maar ik snap zeker dat er wat haken en ogen aan zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
[...]

Maar als ik deze extra's wel zou willen op mijn moederbord wat zou dan de beste optie zijn?
ik neem aan dat daar nog niet veel keuzes voor zullen zijn.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

NikolaTesla schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 14:45:
[...]

Het nut ontbreekt voor het meeste gebruik. verder is Ryzen 4000 van dit jaar de laatste AM4 socket, en we gaan naar DDR5 RAM. zonde om geld uit te geven aan X570 als je de functies niet nodig hebt. Zeker met 65w CPU's als 3700X en 3600. (RTX2080 heeft amper verlies op PCI-e 2.0 tov 3.0)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Khrome
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-10 10:55
[...]

Een 2080Ti vult nog maar nét aan een PCI-E 3.0 x8. Het is momenteel de enige kaart die daarbij in de buurt komt.

Ik durf wel te wedden dat we een betaalbare high end kaart die x16 vult niet voor 2024 gaan zien. Die moet immers theoretisch gezien dubbel zo snel zijn als de 2080ti voor de helft van de prijs.

Een 2070 Super (wat ik momenteel als "betaalbaar high end" beschouw) is ongeveer 90% sneller als een Titan Black uit 2014, wat toendertijd de vergelijkbare kaart was met de 2080Ti vandaag de dag (Nvidia heeft wel flink zitten schuiven met wat ze wat noemen). Een 780Ti, als je puur op de naam afgaat is net ietsje meer dan 2x zo langzaam.

Als de ontwikkeling in GPU land op dezelfde snelheid doorgaat zou je dus in 2026 niet meer met PCI-E 3.0 aan moeten komen, maar dan zit je al over een nieuwe PC te denken. Als AMD NVidia het vuur aan de schenen legt zou ik rond 2024 iets verwachten wat er al bovenuit springt.

"if you do things right, people won't be sure you have done something at all"

• NikolaTesla
Hackus schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:43:
[...]

Het nut ontbreekt voor het meeste gebruik. verder is Ryzen 4000 van dit jaar de laatste AM4 socket, en we gaan naar DDR5 RAM. zonde om geld uit te geven aan X570 als je de functies niet nodig hebt. Zeker met 65w CPU's als 3700X en 3600. (RTX2080 heeft amper verlies op PCI-e 2.0 tov 3.0)
Ja potverdomme daar zit ik dan met een overpriced moederbord.

• NikolaTesla
ChromeBallz schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 16:55:
[...]

Een 2080Ti vult nog maar nét aan een PCI-E 3.0 x8. Het is momenteel de enige kaart die daarbij in de buurt komt.

Ik durf wel te wedden dat we een betaalbare high end kaart die x16 vult niet voor 2024 gaan zien. Die moet immers theoretisch gezien dubbel zo snel zijn als de 2080ti voor de helft van de prijs.

Een 2070 Super (wat ik momenteel als "betaalbaar high end" beschouw) is ongeveer 90% sneller als een Titan Black uit 2014, wat toendertijd de vergelijkbare kaart was met de 2080Ti vandaag de dag (Nvidia heeft wel flink zitten schuiven met wat ze wat noemen). Een 780Ti, als je puur op de naam afgaat is net ietsje meer dan 2x zo langzaam.

Als de ontwikkeling in GPU land op dezelfde snelheid doorgaat zou je dus in 2026 niet meer met PCI-E 3.0 aan moeten komen, maar dan zit je al over een nieuwe PC te denken. Als AMD NVidia het vuur aan de schenen legt zou ik rond 2024 iets verwachten wat er al bovenuit springt.
Laten we hopen dat AMD eens lekker doorpakt met de GPU's al heb ik wel wat geruchten gezien op internet... 0__o

https://cdn.wccftech.com/...A-GeForce-RTX-2080-Ti.png

Verwijderd

Topicstarter
Dank jullie allemaal voor het helpen met uitzoeken, ik wens jullie hele fijne dagen en ik zal op dit advies de pc morgen bestellen.
Pagina: 1