Hey allemaal,
Na het verkeerd plaatsen van deze vraag heb ik op advies een eigen topic gestart.
Het is inmiddels 7 jaar geleden dat mijn computer is samengesteld als een budget gaming pc. Het heeft zijn taak goed voldaan maar omdat de spellen steeds zwaarder worden en ik wil beginnen met vr, wordt het meeste vervangen.
Zelf loop ik een beetje vast en wil ik graag advies van mensen die wel wat weten van de huidige markt i.p.v. mijn onvoldoende kennis.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn computer voor virtual reality en physics gebaseerd spellen gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb het redelijk ruim maar om het onder de €1800.- te houden is nooit slecht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Pc kast: Corsair graphite 230t
Voeding: cooler master 750W
GPU cooler: cooler master hyper 212 Evo
Opslag: 2×1TB SSD + 1× 500GB ssd
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal de CPU, GPU, ram en het moederbord moeten vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dit had ik allemaal uitgezocht tot nu toe.
CPU: AMD Ryzen 5 3600
GPU: Gigabyte Aorus GeForce rtx 2070 super 8gb
RAM: G.skill TridentZ NEO 4×8 GB (32gb)
Moederbord: deze heb ik nog niet kunnen vinden en heb geen voorkeur naar merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste heb ik een ATX moederbord met RGB ondersteuning en natuurlijk ddr4 ondersteuning.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan om de onderdelen niet over te klokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Heel graag zou ik advies willen naar welk moederbord er het beste bij zou passen en of er nog verbeteringen zijn die ik in acht moet nemen.
Na het verkeerd plaatsen van deze vraag heb ik op advies een eigen topic gestart.
Het is inmiddels 7 jaar geleden dat mijn computer is samengesteld als een budget gaming pc. Het heeft zijn taak goed voldaan maar omdat de spellen steeds zwaarder worden en ik wil beginnen met vr, wordt het meeste vervangen.
Zelf loop ik een beetje vast en wil ik graag advies van mensen die wel wat weten van de huidige markt i.p.v. mijn onvoldoende kennis.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil mijn computer voor virtual reality en physics gebaseerd spellen gebruiken.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb het redelijk ruim maar om het onder de €1800.- te houden is nooit slecht.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Pc kast: Corsair graphite 230t
Voeding: cooler master 750W
GPU cooler: cooler master hyper 212 Evo
Opslag: 2×1TB SSD + 1× 500GB ssd
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik zal de CPU, GPU, ram en het moederbord moeten vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Dit had ik allemaal uitgezocht tot nu toe.
CPU: AMD Ryzen 5 3600
GPU: Gigabyte Aorus GeForce rtx 2070 super 8gb
RAM: G.skill TridentZ NEO 4×8 GB (32gb)
Moederbord: deze heb ik nog niet kunnen vinden en heb geen voorkeur naar merk.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefste heb ik een ATX moederbord met RGB ondersteuning en natuurlijk ddr4 ondersteuning.
Ga je overklokken?
Ik ben van plan om de onderdelen niet over te klokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Heel graag zou ik advies willen naar welk moederbord er het beste bij zou passen en of er nog verbeteringen zijn die ik in acht moet nemen.