Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtje84
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 30-01-2022
Ik zoek een videocamera met een stereo line-in ingang.

Weet iemand of ze bestaan? De enige camera's die ik tot nu toe heb gevonden die dat hebben zijn die van het merk Zoom, en de Sony HDR-MV1, maar de sony is helaas niet meer leverbaar. De Zoom's filmen heel slecht bij gemiddeld of weinig licht. Verder zie ik alleen mic-inputs op camera's.

Eisen:

- Enigzins betaalbaar (max. een paar honderd euro)
- Stereo line-in input
- Enigszins degelijke filmkwaliteit ook bij wat minder licht. Geen hoge eisen hier, maar de Zoom's zijn erg slecht, graag beter dan dat.

[ Voor 6% gewijzigd door Rtje84 op 15-01-2020 19:16 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Ai, dat is een lastige als je een camera zoekt die enigszins in het betaalbare consumentengebied zit. Mocht je er graag wat meer geld tegenaan willen gooien dan zijn er een legio pro videocameras te verkrijgen (evt. 2e hands) die twee XLR-inputs hebben. Deze XLR-inputs kunnen doorgaans vaak ingesteld worden op een lijningangssignaal.

Mocht een extra apparaat een optie zijn dan zou je ook kunnen kiezen voor een "standaard" camera welke voorzien is van een minijack microfoon-ingang. Veel modellen hebben dit, eventueel ook de Sony a7-serie als je het in de mirrorless-hoek wilt zoeken

In dat geval kun je twee lijningangssignalen (XLR) aansluiten op de microfoon-ingang d.m.v. een Beachtek Fieldmixer of een JuicedLink.

Afbeeldingslocatie: https://beachtek.com/wp-content/uploads/2015/08/Untitled-10_0.png
Afbeeldingslocatie: https://static.bhphotovideo.com/explora/explora/sites/default/files/1_33.jpg

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Zou je eventueel opnames van een audiorecorder kunnen samenvoegen met de videoopnames, of is dat echt geen optie?

[ Voor 3% gewijzigd door begintmeta op 15-01-2020 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtje84
Bedankt voor de antwoorden, beide ideeën heb ik helaas al overwogen en zijn voor mij geen optie.

Wat de xlr adapters betreft, die hebben volgens mij helaas geen hoogwaardige voorversterkers. Ze geven in de specificaties van die dingen namelijk niet eens de E.I.N waarde aan. Ik denk dat deze dingen leuk zijn voor "beter dan de camera-mics", maar geen echte kwaliteit opleveren. Daarnaast levert het op een mic-ingang een mono opname op (volgens mij) en dat is ook niet de bedoeling.

Ook een los audio opname apparaat is voor mij geen optie, want ik wil juist voorkomen dat ik de video en audio achteraf moet syncen.

[ Voor 11% gewijzigd door Rtje84 op 15-01-2020 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 08:28

FeaR

In GoT we trust

Videocamera's vallen onder Fotografie & Video, ik verhuis het topic die kant op: CEA > FVA

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06-07 11:16
Rtje84 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:41:
Bedankt voor de antwoorden, beide ideeën heb ik helaas al overwogen en zijn voor mij geen optie.

Wat de xlr adapters betreft, die hebben volgens mij helaas geen hoogwaardige voorversterkers. Ze geven in de specificaties van die dingen namelijk niet eens de E.I.N waarde aan. Ik denk dat deze dingen leuk zijn voor "beter dan de camera-mics", maar geen echte kwaliteit opleveren. Daarnaast levert het op een mic-ingang een mono opname op (volgens mij) en dat is ook niet de bedoeling.

Ook een los audio opname apparaat is voor mij geen optie, want ik wil juist voorkomen dat ik de video en audio achteraf moet syncen.
Ik ben bang dat er dan geen opties zijn waar je tevreden mee bent. De interne audio-inputs op goede videocamera’s zijn eigenlijk altijd bedoeld voor opname van “simpele” spraak dmv een zendermicrofoon of een handheld microfoon.

Goed geluid bij een pro videoproductie (lees: commercial, fictiefilm, ...) wordt nog steeds niet voor niets separaat opgenomen op een dedicated audiorecorder en tijdens de montage gesynchroniseerd met het beeld (dit dmv tijdcode of een clapperboard).

Als voor jouw de opnamekwaliteit van het geluid een grote vereiste is, is dit dan ook de enige way to go.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtje84
Ik denk dat je gelijk hebt. Op de zoom Q serie camera's na bestaat het gewoon niet.

Enig idee of er wel camera's bestaan met USB-C?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 01-10 14:50
je kan een Lumix G80 wel vinden voor een paar honderd euro. Dat is een vrij recente camera met stereo microfoon ingang en er zijn voldoende lichtsterke lenzen voor te vinden. Maar een losse audio-recorder werkt wel flexibeler.

- Excuses, ik had niet gezien dat je line-in bedoelde ipv mic-in.

[ Voor 8% gewijzigd door euchromatic op 20-01-2020 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shbeuving
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22-09 19:42
@euchromatic, ik heb de g80 al een paar gebruikt met line-in. De headphone uitgang van een 16 kanaal mengtafel afgemixt op de tafel en zo de camera in. Altijd beeld en geluid in sync :-)
Pagina: 1