Wasmachine trilt flink.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13-10 11:05
Mijn vraag

Heb een appartement gekocht. De vloer is beton. In het washok zijn daar tegels overheen gelegd van hard plastic / pvc. Wanneer de wasmachine op 1400 toeren komt trilt deze flink. Het is echt resoneren. Wasmachine komt niet van zijn plek. De wasmachine staat perfect waterpas en maakt overal contact met de vloer. Zou een dempingsmat helpen? Zo niet, wat zijn dan de opties?

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Exact waterpas zetten en gebruik van rubberen trillingsdempers. Dat laatste maakt het alleen maar erger.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Versleten lager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Tegels verwijderen en rubber mat er onder leggen

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeneerHart
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 17-08 09:54

MeneerHart

Mess with the bull..

Zijn de transportbouten uit de wasmachine? (Aangezien je aangeeft dat je verhuisd bent)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
MeneerHart schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:18:
Zijn de transportbouten uit de wasmachine? (Aangezien je aangeeft dat je verhuisd bent)
Ja, machine is nieuw geleverd hier.
Hackus schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:16:
Tegels verwijderen en rubber mat er onder leggen
Dat zou betekenen dat ik het washok leeg moet gaan bikken. Ik ben alleen een typisch geval twee linker handen.

Zouden 4 stoeptegels onder de poten kunnen helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FrankoNL schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:22:
[...]
Zouden 4 stoeptegels onder de poten kunnen helpen?
Juist niet. Leg dan de rubber mat over datgeen wat er nu in ligt. Of van die rubber voetjes die je bij de Action of bouwmarkt haalt voor onder de poten.

[ Voor 15% gewijzigd door redfoxert op 15-01-2020 19:24 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
redfoxert schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:24:
[...]

Juist niet. Leg dan de rubber mat over datgeen wat er nu in ligt. Of van die rubber voetjes die je bij de Action of bouwmarkt haalt voor onder de poten.
Oké, omdat dan de trillingen worden versterkt?

Die pootjes heb ik geprobeerd. Toen ging hij direct aan de wandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Trilt hij ook (hevig) als je de wasmachine laat draaien zonder was?
En welk type wasmachine heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

je geeft in OP de intentie dat er 'tegels overheen zijn gelegd' maar die blijken dus vast gelijmd te zijn.
is het een verhoging voor wasmachine of waar praten we over ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
silmaril8 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:30:
Trilt hij ook (hevig) als je de wasmachine laat draaien zonder was?
En welk type wasmachine heb je?
Nee, zonder was is hij volledig stil.

https://www.lg.com/nl/wasmachines/lg-FH4J3TDN0
Hackus schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:30:
je geeft in OP de intentie dat er 'tegels overheen zijn gelegd' maar die blijken dus vast gelijmd te zijn.
is het een verhoging voor wasmachine of waar praten we over ?
Excuus voor het misverstand. Ze zitten inderdaad gewoon gelijmd / gekit. Het is gewoon een tegelvloer zoals je die ook in badkamers ziet. Het verschil is echter dat deze tegels van een hard soortig plastic zijn, en niet van steen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
FrankoNL schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:26:
[...]
Oké, omdat dan de trillingen worden versterkt?

Die pootjes heb ik geprobeerd. Toen ging hij direct aan de wandel.
Niet versterkt maar steen absorbeert gewoon niks van de vibraties in je apparaat. Dat heeft weinig effect. De pootjes zouden juist dat wandelen moeten voorkomen. Als die dus niet werken kan je een speciale rubber mat proberen. https://www.toolstation.n...mpende-antislipmat/p27055

Optioneel: Rubber tegels zoals in de kinderspeeltuin?

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@FrankoNL 60kg is ook aan de lichte kant. meeste machines zijn 15-20kg zwaarder. maar probeer maar eens zo'n mat. btw; stelpootjes niet te hoog draaien

[ Voor 14% gewijzigd door Hackus op 15-01-2020 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
redfoxert schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:38:
[...]

Niet versterkt maar steen absorbeert gewoon niks van de vibraties in je apparaat. Dat heeft weinig effect. De pootjes zouden juist dat wandelen moeten voorkomen. Als die dus niet werken kan je een speciale rubber mat proberen. https://www.toolstation.n...mpende-antislipmat/p27055

Optioneel: Rubber tegels zoals in de kinderspeeltuin?
Dat is geen slechte suggestie. Ik ga dat eens proberen.
Hackus schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:39:
@FrankoNL 60kg is ook aan de lichte kant. meeste machines zijn 15-20kg zwaarder. maar probeer maar eens zo'n mat. btw; stelpootjes niet te hoog draaien
Stelpootjes zitten op 1 na allemaal bijna helemaal in de machine. Ik ga eens zo'n mat proberen. Ik kom er op terug.

Dank tot nu toe.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• silmaril8
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Hackus schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:39:
Dit dus. Ik heb zelf ook een LG wasmachine en die trilt ook als een malle. Het gewicht van mijn LG wasmachine is 63 kg en zoals Hackus al zegt, de meeste andere machines zijn vaak zwaarder. Miele wasmachines zijn bv soms zelfs 30 kilo zwaarder. Als ik dit van te voren geweten had, was een hoog gewicht ook 1 van mijn wasmachine eisen geweest....

Wat ik bij mijn wasmachine wel merk, is dat de mate van trillen te maken heeft met de samenstelling van de was (naast de hoeveelheid) die je er in stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wel komisch dat LG op die pagina direct groots begint met ‘Minder trillingen, minder geluid’, haha.

On topic: mijn ouders hebben ook een trillende LG wasmachine en zo’n mat heeft het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
silmaril8 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 19:52:
[...]

Dit dus. Ik heb zelf ook een LG wasmachine en die trilt ook als een malle. Het gewicht van mijn LG wasmachine is 63 kg en zoals Hackus al zegt, de meeste andere machines zijn vaak zwaarder. Miele wasmachines zijn bv soms zelfs 30 kilo zwaarder. Als ik dit van te voren geweten had, was een hoog gewicht ook 1 van mijn wasmachine eisen geweest....

Wat ik bij mijn wasmachine wel merk, is dat de mate van trillen te maken heeft met de samenstelling van de was (naast de hoeveelheid) die je er in stopt.
Hij wordt ook omgeruild. Heb coolblue gevraagd hem op te komen halen. Goede service. Heb een model van Haier gekozen, een wat duurder exemplaar. Die weegt al 75 kilo. Hopen dat dat al uitmaakt. Daarnaast haal ik zo'n trilmat. Ik hoop vrijdag een antwoord te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

Mijn oude wasmachine trilde ook op een gegeven moment als een debiel (samsung ecobubble) na verlop van tijd vrat hij de rubber op en was het einde oefening.

ik heb nu een nieuwe samsung en die trilt minder .. maar er zit ook een 1ste afstel programma ofzo

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-10 11:56

Barrycade

Through the...

Gooi je m niet te vol?
Meestal als je een wasmachine boven het laadgewicht laadt gaat het zeker met centrifugeren stuiteren als een gek.

[ Voor 0% gewijzigd door Barrycade op 15-01-2020 22:27 . Reden: D/t fout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22:07
Bij mij staat er een droger bovenop. Dat houdt de boel mooi stabiel. Die van mij staan op een tegelvloer met rubberen voetjes onder de harde poten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Zowel vol als halfvol doet hij het op 1400 toeren. Op 1000 toeren gaat het nog prima. Ik denk toch dat de vloer op een of andere manier vibreert. Zodra ik mijn voet binnen 10 centimeter rondom de wasmachine zet, is het geluid direct een stuk minder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
FrankoNL schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:24:
Zodra ik mijn voet binnen 10 centimeter rondom de wasmachine zet, is het geluid direct een stuk minder.
Zitten die tegels wel goed vast dan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:18
FrankoNL schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:24:
Zodra ik mijn voet binnen 10 centimeter rondom de wasmachine zet, is het geluid direct een stuk minder.
Dat zou niet het geval moeten zijn wanneer hij op een betonnen vloer staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
jodeltje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:32:
[...]

Zitten die tegels wel goed vast dan?
Ja, het zijn alleen een soort pvc / plastic tegels. Lastig uit te leggen. Het is in ieder geval geen steen. Ik gok dus ook dat ze daarom vibreren.

De hoop is dat die mat de hoeveelheid trillingen vermindert

[ Voor 9% gewijzigd door FrankoNL op 15-01-2020 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ASW1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 21:35:
[...]

Dat zou niet het geval moeten zijn wanneer hij op een betonnen vloer staat.
Hij staat ook niet op een betonnen vloer. De vloeren zijn beton maar daaroverheen zitten dus die plastic tegels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:18
Als die tegels goed vastzitten zou dat geen probleem mogen zijn.
De enige conclusie die ik op afstand uit je beschrijving kan trekken is dat die dus niet goed vastzitten. Misschien een holle ruimte eronder en niet vol verlijmd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:26
Wij hebben een smalle bovenlader, daar had ik meteen na aankoop een rubbermat onder gelegd. Sinds kort heb ik hem weggehaald en qua geluidsoverlast maakt het niet uit. Ik vermoed dat hij nu zelfs minder schommelt. Ik fantaseer nog over een houten vloertje bovenop de rubbermat, dat lijkt me stabieler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:48
WVB >>> WG

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
torp schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:31:
Wij hebben een smalle bovenlader, daar had ik meteen na aankoop een rubbermat onder gelegd. Sinds kort heb ik hem weggehaald en qua geluidsoverlast maakt het niet uit. Ik vermoed dat hij nu zelfs minder schommelt. Ik fantaseer nog over een houten vloertje bovenop de rubbermat, dat lijkt me stabieler.
Wat heb je voor vloer onder het matje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
ASW1 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 22:20:
Als die tegels goed vastzitten zou dat geen probleem mogen zijn.
De enige conclusie die ik op afstand uit je beschrijving kan trekken is dat die dus niet goed vastzitten. Misschien een holle ruimte eronder en niet vol verlijmd.
Zou goed kunnen. Waarom er bij de bouw zo'n 13 jaar geleden gekozen is voor dit soort tegels is mij overigens een raadsel. Ik heb dit nooit eerder gezien.

De wasmachine waar ze de LG voor komen omruilen is zwaarder en heeft een rating van 67 decibel hij het centrifugeren. De stilste die ze hadden. Ben dus zeer benieuwd of dit betekent dat hij minder trilt en er dus ook minder vibraties op de vloer worden overgebracht.

[ Voor 21% gewijzigd door FrankoNL op 16-01-2020 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-10 14:26
FrankoNL schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 23:05:
Wat heb je voor vloer onder het matje?
Beton.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankoNL
Andere wasmachine, probleem opgelost. Nu veel rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 22:53

g0tanks

Moderator CSA
FrankoNL schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 22:55:
Andere wasmachine, probleem opgelost. Nu veel rustiger.
For the record, welk model had je eerst en welke heb je nu?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Pagina: 1