Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• kvc
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01:14
Beste Tweakers,

Misschien is het niet helemaal de bedoeling om op deze manier dit topic te "misbruiken" maar ik kon geen beter bestaand topic vinden dan deze... Heb de afgelopen dagen wat ervaringen opgedaan met mijn Ring Pro Deurbel i.c.m. met de 24V AUBT1-24 transformator en deze ervaringen wil ik graag met jullie delen.

Situatie: nieuwbouw woning, geen bestaande deurbel, 24V AC Ring transformator in meterkast met twee aderige draad naar Ring deurbel bij voor deur. Wifi router op 4m afstand.

Sinds 5 januari j.l. had ik opeens geen werkende Ring meer. Geen beeld/geluid en vanuit de Ring app was de deurbel niet bereikbaar. Niet voor één gat gevangen ben ik begonnen met testen. De volgende zaken vielen me op:
- Ping tijden naar de deurbel variëren sterk van 5-400ms
- AC voltage dat de AUBT1-24 transformator levert op de 24V AC uitgang is 30+ volt (hierop dient de deurbel te worden aangesloten)
- AC voltage dat de AUBT1-24 transformator levert op de 12V AC uitgang is 18+ volt

Omdat ik bang was dat bovenstaande metingen wellicht niet juist waren heb ik de Ring helpdesk gebeld. Hier werd ik netjes te woord gestaan en werd mij verteld dat de Pro Power kit V2 toch echt tussen mijn transformator en deurbel moest worden bevestigd. (In de handleidingen wordt steeds gesproken over montage van dit "blokje" bij de situatie "bypass your internal doorbell".)

Mij werd verteld dat het voltage van de transformator, mits het Pro Power kit blokje gemonteerd zat, dit geen probleem zou opleveren voor de deurbel. Uiteraard blokje gemonteerd maar dat was niet de oplossing voor mijn probleem.
Wel verbonden met mijn Wifi netwerk (zag ik in de routersoftware) en pingable, maar volgens de bel zelf niet verbonden met Internet.

Hierbij de foto die ik ontving van de helpdesk over hoe een Ring Pro moet worden aangesloten als er geen traditionele bel/beltrafo tussen zit:

Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/JRK708VTv8n76U34f7KRdHcABB62TFtCFBG7cCdGo8qEzsN9lYHme-zlZHvz-GM1VbCS6frksud5WO76eFlqFBwGtXny6RAKVuuvEdDjuQKbTsEp-GjZYS_nrQnOPmZ35kjTWPp3

Omdat ik het toch vreemd vond dat de Ring wél op mijn netwerk kwam, pingable was, maar zelf geen verbinding kon maken met de Ring servers begon ik aan DNS te denken. Een zoekopdracht in Google bracht mij o.a. op de volgende post:
https://www.reddit.com/r/...ssues_with_ring_products/

Een aantal weken geleden heb ik een wijziging aangebracht in mijn intern netwerk waarbij ik een (reclame filterende Pi-hole) DNS server heb toegevoegd. Hierbij heb ik de DHCP configuratie veranderd waarbij twee DNS servers worden uitgegeven aan de clients. Nu lijkt het erop dat de Ring deurbel alleen maar naar de eerste uitgegeven DNS server gaat zoeken en wanneer deze niet bereikbaar is....

(OpenWRT DNS configuratie met soortgelijke regel in de dhcp config file: uci set dhcp.vpn.dhcp_option="6,10.0.0.236,8.8.4.4")

Volgens mij valt het uitgeven van meer dan één DNS server helemaal binnen de gangbare netwerk specs en alle apparaten (denk aan warmtepomp, rpi's, Siemens keukenapp., Enet server) in huis weten hier prima mee om te gaan, behalve de Ring dus.... wees gewaarschuwd!

Ik heb de frustratie inmiddels van me afgeschreven en hoop dat ik iemand anders hier ooit nog een plezier mee doe :)

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:54

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

@kvc een nieuw topic maken is niet verboden, ik heb hem afgesplitst.

Wise enough to play the fool