Toon posts:

Sinds nieuwe videokaart vrij dof beeld

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo!

Sinds eergister trotse eigenaar van een "Gigabyte Aorus GeForce RTX 2080 Ti Xtreme 11G".
De kaart zelf is letterlijk een plaatje, maar over de prestaties ben ik helaas niet heel tevreden.
Ik had hiervoor een "EVGA GeForce GTX 1080ti FTW3 gaming"

Qua FPS is het een stuk stabieler dan mijn vorige videokaart, maar de beeldkwaliteit valt me erg tegen.
Ik heb al in de nvidia settings lopen rommelen om de kleur wat mooier te maken en dat is opzich gelukt, alleen hou ik een soort doffe laag eroverheen. Het lijkt net alsof je door een laag stof heen kijkt.

Nu heb ik een vriend van mij die verstand heeft van computers er naar laten kijken en na een uur rommelen met instellingen heeft ook hij helaas niets kunnen vinden :-(

Heeft hier iemand enig idee wat ik nog kan doen?

Bedankt :-)

Ps. Monitor is stofvrij haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:07
Staat HDR per ongeluk aan in je windows display settings? Dat werkt helaas nog erg bagger en zorgt ervoor dat je SDR content erg donker/grijs wordt.

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: https://assets.rockpapershotgun.com/images//2018/03/windows-hdr-620x325.jpg

Ik heb een HDR display en zet die setting alleen aan als ik specifiek een HDR-supported spel ga spelen. Anders is de boel idd erg dof.

[ Voor 48% gewijzigd door Basekid op 15-01-2020 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gebruik je HDMI of Displayport voor de verbinding met je monitor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Basekid
Dat kan ik inderdaad vanavond even checken, ik heb er nooit aangezeten maar voordat de kaart werd geïnstalleerd heb ik Windows opnieuw geïnstalleerd dus misschien is dat ook veranderd.
@Sissors
Ik gebruik Displayport als verbinding, dat zit goed denk ik!

Bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Inderdaad, met HDMI kan de range nog een mismatch hebben. Met Displayport zou het niet moeten gebeuren, maar ik lees net bij een Google dat het ook nog steeds mogelijk is, dus je kan het checken: In je display settings in Nvidia control panel moet output dynamic range op Full staan en niet op Limited.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Sissors Inderdaad, uit mijn hoofd staan die settings goed. Ik zal het vanavond even voor de zekerheid checken! Thanks! :-)

Helaas nog steeds het zelfde, "dynamic range" staat op full en de "HDR and advanced color" word niet weergeven in mijn display settings.

Heeeeel vervelend dit 8)7

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anexis79
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 16:21
In Nvidia control panel ,tab resolutie wijzigen ,onder resolutie nvidia kleur instellingen gebruiken selecteren.

Had eerst ook zo een doffe laag die je beschreef bij een bepaalde resolutie maar was daarna verholpen.
Dit ook in combinatie met displayport.

Path of Exile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook dit had ik getest met alle mogelijkheden die er waren @anexis79. helaas geen verbetering. Heb m al geretourneerd. Bedankt in iedergeval voor je reactie!
Pagina: 1