Som ja, me dunkt.
Welkom @Verwijderd. Je lijkt 'vragen over de muur te gooien', zonder zelf te hebben nagedacht over / gezocht naar een oplossing. Dat kan niet de bedoeling zijn op ons forum

Zie ook de vragen die je hebt weggeknipt bij openen van je topic. Normaliter sluit ik topics van nieuwe bezoekers niet meteen, zal ik dan ook niet direct doen. Kan je alsnog aangeven waar je zelf aan dacht? Graag ook actief zelf meedenken bij tipt, het lijkt zo inderdaad op 1e hulp bij huiswerk.
Ik pas ook de topictitel wat aan: "Hulp bij excel gezocht!" is zo schreeuwerig (er is geen letterlijke brand?) en zegt tegelijkertijd niets over wat nu de vraag is.
Alledrie de situaties los van elkaar uitschrijven: wat als je alleen getal 1, alleen getal 2, of alleen getal 3 wilt aanpassen? Dat levert dus veel meer getallen dan nodig en zal je zelf moeten opletten welke tellen.
Of, kan je een stuk concreter zijn met wat er nu echt wordt gevraagd, dus niet als versimplificeerd voorbeeld.
Zoals ik het nu zie, kan dit -zonder kunstgrepen via VBA en dan nog met moeite- niet zomaar: je kunt maar 1 formule in een cel zetten. Je probeert met een hamer te werken waar een schroevendraaier nodig is.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)