Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzoek naar een laptop die zowel werk/school als gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sjoerd647
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-07-2023
Hoi hallo!

Ik ben redelijk nieuw hier op het forum en heb een vraag waarin ik gelijk even mijn excuses ga aanbieden omdat mijn computerkennis niet je van het is.

Ik ben opzoek naar een laptop die ik kan gebruiken voor mijn HBO studie (voornamelijk afstuderen nog) daarnaast geschikt is om mee te bellen voor mijn werk en ook nog games als WoW en LoL kan draaien op medium ongeveer.
Mijn budget voor nu is ongeveer 600-700 euro, ik zeg hierbij eerlijk dat ik niet precies weet of het slimmer is een i5 of i7 te nemen. Wel heb ik vernomen dat een SSD sowieso nodig is.

Ben je van plan je laptop veel met je mee te slepen? (gewicht, accuduur, grootte etc)
Ik draag mijn laptop altijd mee naar school of werk en daarom is voornamelijk grootte wel belangrijk. Ik denk dat 15,6 inch wel goed moet zijn.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
Enige merk wat ik eigenlijk vermijden wil is Lenovo. Dit is puur omdat ik twee Lenovo laptops in het verleden heb gehad. Y70 welke het na minder dan 2 jaar begaf en niet meer te repareren viel en nu huidig een G70 wat puur een simpel laptopje is maar loodzwaar :P .

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat voorstellen. Mocht ik dingen verkeerd hebben gedaan dan hoor ik dit ook graag. Nogmaals eerste keer actief op het forum _/-\o_

Alle reacties

• Krysa
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 08:27
Dag Sjoerd,

Op Tweakers verschijnt maandelijks een Best Buy Guide. Zo ook voor laptops :)
Ik denk dat jij op zoek bent naar een mainstreamlaptop.

Hier vind je de BBG: reviews: Laptop Best Buy Guide - December 2019

• sjoerd647
Enorm bedankt voor de snelle reactie!

• Rowana
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-03 23:26
Welke studie volg je?
En heb je misschien nog bijbehorende software die erop moet?

• sjoerd647
@Rowana Sportmanagement, maar ik studeer volgend jaar af. Heb niet meer nodig dan office. :)