Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 27-02 21:09
Ik gebruik Magix Video Deluxe en heb afgelopen week gefilmd in 1080 30fps, 4K 30 fps en 4K 60fps.

Nu wil ik alle files in 1 project verwerken en daar een film van maken, echter moet ik van het project opgeven in welke resolutie en fps ik het project wil maken.

Is het mogelijk alle bestanden in hun huidige resolutie en framerate te verwerken of kan ik beter met Vegas aan de slag?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32
Nu ken ik dat specifieke programma niet, maar uiteindelijk zal je eindproduct toch één resolutie en framerate moeten hebben. Normaal gezien is het geen probleem om in editing verschillende soorten door elkaar te gebruiken (bijvoorbeeld 240FPS materiaal voor 10x slo-mo in 24FPS), maar je project heeft altijd een vaste output.

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Wormaap schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:43:
Nu ken ik dat specifieke programma niet, maar uiteindelijk zal je eindproduct toch één resolutie en framerate moeten hebben. Normaal gezien is het geen probleem om in editing verschillende soorten door elkaar te gebruiken (bijvoorbeeld 240FPS materiaal voor 10x slo-mo in 24FPS), maar je project heeft altijd een vaste output.
Dank je wel, wordt het project dan altijd de laagste resolutie en het aantal frames van de scene welke je invoegt, want je fps verdubbelen kan toch ook in een film? Dus je hebt een scene van 30 fps maar je uitvoer wordt 60 fps of is dat lelijk/stotterend?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23:59

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Misschien ben ik te simpel, maar wat dacht je van gewoon even proberen?
Dus een 30 & 60 fps filmpje er in gooien, vervolgens 2 nieuwe totaalfilmpjes maken op 30 & 60fps en kijken hoe dat er uit ziet...

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. R.
Angeloonie schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:59:
Dus een 30 & 60 fps filmpje er in gooien, vervolgens 2 nieuwe totaalfilmpjes maken op 30 & 60fps en kijken hoe dat er uit ziet...
Ga ik proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:32
Mr. R. schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:57:
[...]

Dank je wel, wordt het project dan altijd de laagste resolutie en het aantal frames van de scene welke je invoegt, want je fps verdubbelen kan toch ook in een film? Dus je hebt een scene van 30 fps maar je uitvoer wordt 60 fps of is dat lelijk/stotterend?
Qua resolutie wordt upscalen natuurlijk snel lelijk, dus ik zou zelf de laagste resolutie van het hoofdmateriaal aanhouden. Een kort shot dat ge-upscaled wordt kan natuurlijk nauwelijks opvallen. Een 30FPS scene in een 60FPS project zal wel kunnen. Afhankelijk van je software en instellingen kan er dan interpolatie toegepast worden om frames erbij te 'verzinnen'. Of gewoon domweg elk frame twee keer achter elkaar tonen.
Angeloonie schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:59:
Dit natuurlijk ook :+

Vergeet niet dat het eindresultaat uiteindelijk telt. Het kan technisch niet goed zijn, maar als jij het beter uit vindt zien is dat natuurlijk waar je voor moet gaan :)

[ Voor 24% gewijzigd door Wormaap op 15-01-2020 13:03 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. R.
Wormaap schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:02:
[...]

Qua resolutie wordt upscalen natuurlijk snel lelijk, dus ik zou zelf de laagste resolutie van het hoofdmateriaal aanhouden. Een kort shot dat ge-upscaled wordt kan natuurlijk nauwelijks opvallen. Een 30FPS scene in een 60FPS project zal wel kunnen. Afhankelijk van je software en instellingen kan er dan interpolatie toegepast worden om frames erbij te 'verzinnen'. Of gewoon domweg elk frame twee keer achter elkaar tonen.

[...]

Dit natuurlijk ook :+
Dat bedoel ik dus! Ik ga het vanavond gewoon even proberen, bedankt voor jullie reacties!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. R.
YouTube: Test Dubai

Bijgevoegd een filmpje geporteerd op 4K 60 fps

op 0:00 1080 30fps
vanaf 3:47 4K 60fps
vanaf 8:23 4K 30fps

Resultaat is wel ok mijn inziens, behalve dat het beeld in het donker wat korrelig is, dat is een gebrek van de GoPro.
Pagina: 1