Vraag

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe smartphone voor mijn schoonmoeder. Momenteel heeft ze een wat oudere Huawei. Die werkt nog prima maar nu er kleinkinderen zijn heeft ze gemerkt dat deze telefoon niet echt voldoet qua fotokwaliteit.

De telefoon moet volgens haar voldoen aan de volgende zaken:
• Goede fotokwaliteit
• Duidelijk afleesbaar scherm (lees: voldoende groot zodat de tekst wat groter ingesteld kan)
• Budget: 200 tot 250 euro
• Duidelijk software updatebeleid (oké, deze voeg ik zelf toe; Android One heeft een pré maar moet niet)
• Niet moeten tweaken om het beste eruit te krijgen, het moet gewoon werken (zeer belangrijk)

Nu is er in dit segment véél te vinden en het is voor mij erg moeilijk om te vinden waar ik nu de beste fotokwaliteit kan krijgen in een telefoon die de komende jaren nog updates zal krijgen. Ik ben al een tijdje op zoek en vind de volgende kandidaten:

• Xiaomi Mi A3 (oké camera, Android One, slecht afleesbaar scherm in zonlicht?)
• Samsung Galaxy A50 (erg mooi scherm, mainstream merk dus werkt gewoon?, matige camera?, duur)
• Redmi Note 8 (goede camera?, goed scherm, eigen ervaring met MIUI is matig...)

Welke opties mis ik nog? Mis ik ergens dé budget cameratelefoon?

Beste antwoord (via Admiral Freebee op 16-01-2020 20:25)

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 17:14
Motorola one vision?

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• Jampot007
Motorola one vision?

• snmght
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15:38

snmght

imho dan he

Tsja volgens mij is de camera van die A50 goed genoeg. Nee, het is geen iPhone 11 of P30 Pro maar voor dagelijks gebruik van de gemiddelde schoonmoeder zou het afdoende moeten zijn.

Goede vriend van mij heeft dit toestel gehaald en is er erg over te spreken. :)

Wil je echt een hele goede camera dan is het budget misschien niet toereikend. Je kunt wel nog even kijken wat de launch van de A71 en A51 doet met de prijzen van bijvoorbeeld de A70. Die opvolgers komen eind januari uit: nieuws: Samsung Galaxy A71 en A51 komen eind januari uit voor 469 en 369 euro

[ Voor 44% gewijzigd door snmght op 15-01-2020 11:04 ]

Well ain't that just fucking fairies and dancing dildos, eh?

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
Mi9 Lite maakt zeker mooie foto's en past binnen het budget.
Prima toestel!

• Admiral Freebee
  • Niet online
Bedankt voor jullie adviezen!

@Jampot007 De Motorola One Vision had ik ooit wel eens bekeken maar was ik ondertussen weer vergeten. Wellicht was de prijs toentertijd nog wat hoog. Ik heb er één besteld voor €222 aangezien hij op meerdere plekken in België in aanbieding staat. Helaas wel overal enkel afhalen in de winkel en hij was nergens in de buurt meer beschikbaar. Bij één winkel kon ik de bruine versie nog wel bestellen met een wat langere levertijd.

• Jampot007
Oke, hoop dat deze bevalt voor je.

• Admiral Freebee
  • Niet online
Jampot007 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:39:
Oke, hoop dat deze bevalt voor je.
Vooral voor mijn schoonmoeder :P

Zelf ben ik wel tevreden van mijn Redmi Note 7 maar ik merk toch dat MIUI wat gekke dingen heeft die hem misschien wat minder geschikt maken voor een niet-tweakers publiek.

Met een vrij kale Android installatie en eventueel een andere launcher gaan we hopelijk ver komen :)

• Jampot007
Admiral Freebee schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 20:41:
[...]

Vooral voor mijn schoonmoeder :P

Zelf ben ik wel tevreden van mijn Redmi Note 7 maar ik merk toch dat MIUI wat gekke dingen heeft die hem misschien wat minder geschikt maken voor een niet-tweakers publiek.

Met een vrij kale Android installatie en eventueel een andere launcher gaan we hopelijk ver komen :)
A zo, ik raad mijn ouders ook altijd Motorola aan :p.

Vooral wel goeie ervaringen met de bouwkwaliteit en geen onnodige troep inderdaad.

• Garret1410
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:46
Voor de camera lijkt de Motorola de beste keuze maar voor de rest zou ik de A50 aanraden. Redmi Note 7 is ook niet slecht maar ik vind de A50 gebruiksvriendelijker voor 'normale' mensen. De A50 heeft ook een Eenvoudige modus en een Zoom modus zodat iconen en tekst groter worden.
Pagina: 1