Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Bekabeld netwerk werkt niet, defecte UTP poort?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14:31
Goedemorgen,

Sinds dat ik ben verhuisd vauit België naar Nederland kan ik een vaste netwerkverbinding meer krijgen op mijn pc.

Thuisprovider is Ziggo.

Situatie is al volgt:

Bekabeld netwerk niet mogelijk, in de adapter instellingen zie ik dat de netwerkpoort bezig is met identifying om vervolgens aan te geven dat de netwerk kabel er niet in zit. Ik heb 2 kabels geprobeerd, CAT 5e en CAT 6 kabel. Beide kabels werken wel op een MacBook Pro, HP laptop, Ziggo tv kastje, Xbox One en mijn Playstation 4 maar op de pc dus niet.

Ik heb inmiddels de drivers verwijderd, opnieuw geïnstalleerd via de website van de fabrikant. Betreft een ASUS TUF B450 Plus gaming moederbord.

Windows in veilige modus opstarten met netwerkmogelijkheden zorgt er ook niet voor dat ik een bekabelde verbinding krijg. Bios is ge-update. Vervolgens van het werk een USB-C naar UTP adapter meegenomen, direct een bekabelde verbinding. Vervolgens de netwerkkabel weer in het moederbord ingestoken en tot mijn verbazing heb ik een bekabelde verbinding. Speedtest gedaan, valt niet goed uit. Computer opnieuw opgestart geen bekabelde verbinding meer mogelijk.

Ik heb gisteren Windows 10 opnieuw geïnstalleerd, de drivers opnieuw geïnstalleerd via de website van het moederbord maar nog steeds geen bekabelde verbinding,

Kan ik hier er van uit gaan dat mijn moederbord een defecte UTP poort heeft? Of zijn er nog andere dingen die ik kan testen?

Wanneer mn computer bezig is met identifying zie ik overigens wel de lampjes knipperen op het moederbord. Tevens heeft het voor mijn verhuizing ( met dezelfde kabel ) bekabeld gewerkt.

Graag hoor ik van jullie! :*)

Alle reacties

• Wylana
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 15:19
Ik denk dat je redelijk mag concluderen dat het je netwerkaansluiting is.
Maar je kan nog de instellingen op je netwerkkaart bekijken.
Kijk eens of deze niet op vast 10Mbps of 100Mbps staat maar op Automatisch.
En zaken als auto negotiating, Power settings etc nakijken.

Maar ik denk dat met een herinstallatie die wel goed zouden moeten staan...dus een defecte netwerkaansluiting. Maar test het voor de zekerheid.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 22:09

nelizmastr

Goed wies kapot

Lijkt me inderdaad case closed. Als er nog garantie op het bord zit, terugsturen voor garantie.
Geen garantie meer? Insteekkaart halen of een eerdergenoemde usb adapter (zorg bij USB adapters dat deze minimaal 5Gbps USB zijn, dus versie 3.x of hoger, niet 2.0.)

I reject your reality and substitute my own

• pickboy
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 01-04 15:19
Is de gebruikte netwerkpoort ook vrij van stof ed?

Het is een beetje een low-tech ding, maar als de stekker geen goed contact maakt door vuil in de poort kun je dit ook ervaren.

• Fanaat
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 17:39

Fanaat

member of the former TeamBVD

Hebben we het hier over een laptop of een desktop?
Bij een desktop los netwerkkaartje erin en hoppa.

[Voor 3% gewijzigd door Fanaat op 15-01-2020 13:11]

I3 6100, 16 gb Corsair Asus Prime B250 plus, AMD Radeon HD 6800

• KwepsjIrrpel
  • Registratie: december 2014
  • Laatst online: 14:31
nelizmastr schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:59:
Lijkt me inderdaad case closed. Als er nog garantie op het bord zit, terugsturen voor garantie.
Geen garantie meer? Insteekkaart halen of een eerdergenoemde usb adapter (zorg bij USB adapters dat deze minimaal 5Gbps USB zijn, dus versie 3.x of hoger, niet 2.0.)

Zit nog garantie op het moederbord, vandaar dat ik inderdaad ook niet direct voor een USB adapter wil gaan.
pickboy schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:02:
Is de gebruikte netwerkpoort ook vrij van stof ed?

Het is een beetje een low-tech ding, maar als de stekker geen goed contact maakt door vuil in de poort kun je dit ook ervaren.

Poor is vrij van stof inderdaad.
Fanaat schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:11:
Hebben we het hier over een laptop of een desktop?
Bij een desktop los netwerkkaartje erin en hoppa.
Betreft een desktop, zit nog garantie op het moederbord. Vorig jaar juni aangeschaft.

• pickboy
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 01-04 15:19
Dan zou ik idd even contact opnemen voor de garantie afhandeling. Het nadeel is wel dat je tijdelijk zonder zal zitten
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True