Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring met AMD Ryzen 3 en Android Studio Emulator

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• andreetje
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 27-11 22:26
Ik wil een nieuwe pc samenstellen en twijfel tussen een AMD Ryzen 3700X en een Intel Core i7 9700F.

Dit vanwege Android Studio Emulator, die momenteel op mijn (stokoude) AMD processor zeer traag is.

Ik lees op internet dat sinds een jaar de emulator ook snel kan draaien op AMD, maar vroeg me af of dit in de praktijk ook zo is. Heb je daar ervaring mee, dan zou ik dat graag willen weten.

https://www.androidpolice...d-processors-hyper-v/?amp

Mijn voorkeur gaat uit naar AMD vanwege de prijs/snelheid verhouding, maar als er enige twijfel is over de snelheid van de emulator dan wordt het Intel.

Alle reacties

• KoningsGap
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 24-11 14:26
Ik heb een r5 3600 en Android emulator draait als 'n zonnetje. Wel even opletten dat je een x86 image gebruikt.

Ik zit niet heel diep in de vereisten maar ik heb ook nog een r9 290 in m'n systeem, dus waarschijnlijk voegt die ook wat vloeiendheid toe.

[ Voor 12% gewijzigd door KoningsGap op 15-01-2020 07:39 ]

• andreetje
Dank voor je reactie! Begrijp ik goed dat je niet lang hoeft te wachten als je de emulator opstart? Bij mij duurt dat ongeveer een minuut...
Moest je nog speciale dingen doen om VT-x hardware acceleratie met Hyper-V werkend te krijgen?

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

Umbrah

The Incredible MapMan

Op m'n threadripper 1st gen bakkie was het een kwestie van X86 image, CPU virtualisatie aanzetten, en zelfs vrij zware 3D (was een AR app als POC aan het bouwen op basis van een GIS framework) was gewoon soepel. Het pakte zelfs m'n GPU vrij redelijk!

• fietser1997
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 28-11 22:26
Over het algemeen is het opstarten van software eerder een hdd/ssd probleem dan een cpu probleem. Heb je toevallig je android studio op een hdd staan? En een stock oude amd vs stock oude intel maakt niet veel uit.

• andreetje
Android Studio draait bij mij op de SSD, dus dat kan het niet zijn. Maar die oude AMD processor heeft natuurlijk geen Hyper-V ondersteuning.
Pagina: 1