Bios update via usb, zonder cpu mogelijk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibautDT
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-10-2024
Ik ben van plan een setup te kopen met de
Asrock x470 taichi moederbord.

Is het mogelijk om met dit moederbord de bios te updaten met gwn een usb en zonder cpu erin of moet ik een kit bij amd bestellen of een ryzen 5 cpu hebben om de bios te kunnen updaten

Ik ga er een ryzen 7 3700x mee gebruiken. Daarmee dat ik de bios moet updaten natuurlijk

Graag hoor ik jullie expertise hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nobby
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04:58

Nobby

Nuts!

Zonder CPU is dit niet mogelijk. Er moet toch geboot worden.

From all the things I have lost, I miss my mind the most - Ozzy
Uitvindingen zijn niets anders dan betere middelen naar een slechter doel - Berry van Aerle
Het uitzetten van je pc is als het dooddrukken van een muis, dat doe je niet zo makkelijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Als het niet vermeld staat bij de specs op de site van Asrock, dan zit het er dus niet in. Anders zouden ze het echt wel vermelden.

http://forum.asrock.com/f...e=update-bios-taichi-x470

Daar wordt al aangegeven dat je voor Ryzen 3 support een op dat moment ondersteunde cpu nodig hebt:
so for anybody that went with taichi X470 for their Ryzen 3000 build the conclusion is this:

YOU NEED RYZEN CPU to update to latest BIOS! AT LEAST "R3 1200"! older CPUs are losing compatibility.
Blijkbaar moet de bios ook nog gesupport worden in de bios-versie die er na flashen op staat.

Ook hier wordt aangegeven dat er geen bios flash zonder cpu is.

Maar kans is redelijk aanwezig dat de juiste bios er al in zit en anders laat je het doen bij de winkel waar je het bord koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tntkiller
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-05 13:38
het kan wel op andere moederboarden bij asus heet het "BIOS flashback"

of anderes moet je zoals de post van hierboven bij de zaak waar je de moederboard heb gekocht of zij de BIOS kunnen updaten

Iseci

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThibautDT
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 07-10-2024
White Feather schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 02:09:
Als het niet vermeld staat bij de specs op de site van Asrock, dan zit het er dus niet in. Anders zouden ze het echt wel vermelden.

http://forum.asrock.com/f...e=update-bios-taichi-x470

Daar wordt al aangegeven dat je voor Ryzen 3 support een op dat moment ondersteunde cpu nodig hebt:

[...]

Blijkbaar moet de bios ook nog gesupport worden in de bios-versie die er na flashen op staat.

Ook hier wordt aangegeven dat er geen bios flash zonder cpu is.

Maar kans is redelijk aanwezig dat de juiste bios er al in zit en anders laat je het doen bij de winkel waar je het bord koopt.
thanks, heb alternate support gecontacteerd en ze gaan de bios update doen voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
ThibautDT schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 22:00:
[...]

thanks, heb alternate support gecontacteerd en ze gaan de bios update doen voor mij :)
Dan is het gelijk maar geregeld.

Raar overigens dat Asrock blijkbaar eist dat je cpu na het flashen nog steeds ondersteund wordt, dat maakt het aantal mogelijkheden een stuk kleiner dan bij veel andere merken waar dat niet hoeft.
Pagina: 1