[Google Camera] Hoe en wanneer te gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 00:51

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Ik heb Gcam geinstalleerd en uiteraard eerst gechecked met Camera 2 probe of mijn mobiel geschikt is.
geen probleem.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
nokia 6.2 android 9 (niet relevant voor de kern van de vraag)...

Ik was in de veronderstelling dat Gcam een soort andere en betere sofware was die "achter de knop vd camera" actief werd. een hardware driver zo gezegd, maar ik zie dat je de app moet open en open houden.
Het is mijn camerafolder aan het monitoren. (i k zet het op "pauze" voorlopig totdat ik meer begrijp wat het doet

Ik krijg de indruk dat het een soort RAWdeveloper is maar dan voor HEIF files.
techspecs for Nokia

Dat zou betekenen dat ik in mijn camera settings eerst HEIF file opslag zou moeten activeren in plaats van jpeg (8bit processed door nokia standard camera software)

dus klopt mijn aanname? (rawdeveloper)
kan ik ook alleen aanzetten als ik foto's wil verbeteren? (net zoals met een camera op jpeg plus RAW en dan alleen raw gebruiken als de SOOCjpeg tegen valt?) Of móet Gcam aanstaan als ik een foto maak?

de youtube en google search hits zijn vrij summier over wat het doet en hoe het in je mobiel softwarematig werkt.
(dat backuppen word elke keer gevraagt dus doet google een "kopie maken" voor hun eigen gebruik?)

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:01

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@copykat gcam is niet een applicatie die je camera drivers verandert of optimaliseert, het een een los staande camera applicatie die een hoop algoritmes gebruikt om je foto's te verbeteren.

Wil je dus gebruik maken van gcam moet je ook de foto's maken met de Google Camera app. Niets meer en niets minder.

Even voor de volledigheid. Welke App heb je precies geïnstalleerd?

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 14-01-2020 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

*knip* dit voegt niks toe.

Gcam is gewoon een app, net zoals de standaard camera app van Nokia. Alleen dan met een stuk betere image processing.

[ Voor 25% gewijzigd door rens-br op 14-01-2020 23:02 ]

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
rens-br schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 22:46:
@copykat gcam is niet een applicatie die je camera drivers verandert of optimaliseert, het een een los staande camera applicatie die een hoop algoritmes gebruikt om je foto's te verbeteren.
Ah inderdaad een soort rawprocesser
Wil je dus gebruik maken van gcam moet je ook de foto's maken met de Google Camera app. Niets meer en niets minder.
Dat jammer, ik hoopte dat het scannen vd folder betekende dat het ook heif files kon lezen en omzetten.
Even voor de volledigheid. Welke App heb je precies geïnstalleerd?
Gcam tool van apptuners v2.32.

Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

copykat schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:13:
Ah inderdaad een soort rawprocesser
Ja zoiets dus ja.
Dat jammer, ik hoopte dat het scannen vd folder betekende dat het ook heic files kon lezen en omzetten.
Wat bedoel je met scannen van de folder?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
Hmm, kan nu effe die text niet vinden.
Dit

Hoe zie ik dat ik met gcam foto's maak?
Als pauze instel of running zie ik geen verschil in de photo modes

even een foto gemaakt in running en pauze. niet direct verschil in nachtmodes

Hmm, ik heb geloof ik een foutje gemaakt, (vandaar dat het niet leek te werken 8)7 )
GCam Tool is a Tools android app made by AppTuners that you can install on your android devices an enjoy ! GCam Tool automatically moves portrait photos taken with Google Camera, to the correct gallery location.
het is een optionele ondersteuning op de Gcam app. (denk ik)
Available on Google Camera 7.0 and Google Camera 7.2 which is designed to work only in low light conditions to capture better and cleaner photos of the celestial bodies such as sky and stars.

Read more https://www.cyanogenmods.org/gcam-google-camera-nokia/
Ziet er naar uit dat ik die site even goed moet doorlezen en dan
hier naartoe voor de gewone gcam app met mn mobiel versie Nokia 6.2 Google Camera 6.2.030

Read more https://www.cyanogenmods.org/nokia-6-2-google-camera/

@rens-br enige tips indeze waar ik de juiste vandaan kan halen? En moet ik nog ergens aandenken voordat ik het installeer?

[ Voor 102% gewijzigd door copykat op 15-01-2020 00:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rens-br

rens-br

copykat schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 23:24:
Hmm, ik heb geloof ik een foutje gemaakt, (vandaar dat het niet leek te werken 8)7 )

[...]

het is een optionele ondersteuning op de Gcam app. (denk ik)
Dat lijkt me inderdaad niet de goede App.
@rens-br enige tips indeze waar ik de juiste vandaan kan halen? En moet ik nog ergens aandenken voordat ik het installeer?
Op apk mirror staat de versie die voor alle toestellen werkt, maar wil je een versie die voor je toestel is aangepast.. Kan je ook eens kijken op XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• copykat

copykat

Good copy isn't bad

Topicstarter
rens-br schreef op zondag 19 januari 2020 @ 07:08:
Op apk mirror staat de versie die voor alle toestellen werkt, maar wil je een versie die voor je toestel is aangepast.. Kan je ook eens kijken op XDA.
Gekeken op XDA niks gevonden waar ik "Nokia 6.2" "Gcam" "download app" kon vinden.

Uiteindelijk marlin-ku's Google camera nauwkeuriger bekeken.
Kon geen dingen vinden waar alarmbellen van af gingen. Dus maar via site de ap gedownload:

This Google Camera is working for:

Nokia 6.2
Nokia 8.1

geinstalleerd en " :o " russische taal!! Argh, Na instal en rechten geven... :X , netjes een
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sntMspar1GMypoBM5TsYsoOJ/thumb.png

Openen en je ziet een netjes Nederlandse app.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ROUNyqKe5x5UfoNKcieriFCY/thumb.png
Panorama, Portret, camera, video, meer: nachtzicht, 360-foto , slowmotion, timelaps, instellingen.

Bij geavanceerd kan je zien wat je hardware is:
model back camera: pixel 3a XL Bonito(google)
model front camera Angler(Huawei)
selected config pixel 2017, kan kiezen voor pixel 2018 of nexus6p.
(weet nog niet of ik de defaults moet of ga aanpassen.)

Beheer over raw plus jpeg, "rawmap weergeven" (handig voor als je een application hebt die de 'RAW-files aankan.)

binnenkort maar eens foto's maken met stock app en gcam (camera 8.1) app.
Kijken of het een veschil opleverd.

[ Voor 7% gewijzigd door copykat op 19-01-2020 13:08 ]

Pagina: 1