Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Dieptesensor om auto garage binnen te rijden

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• koffertje
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 14:16
Hallo.

Van de zomer hebben we een nieuwe garage gebouwt en past de auto daar netjes in. Alleen zou ik graag iets maken waarbij ik kan zien hoever ik naar binnen kan rijden tot de muur voor mij.

Om er een leuk project van te maken dacht ik aan iets van adruino met een diepte sensor en een schermpje om digitaal af te kunnen lezen hoever ik met mijn auto van de muur af verwijderd ben.

Heeft er iemand ervaring mee? Of eventueel een tip of andere oplossing hiervoor om mij verder te helpen.

Alvast bedankt

Alle reacties

• deWit
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 14:55

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Tennisbal aan een touwtje.

Techniek is niet altijd de oplossing, wat win je met een schermpje?

• leecher
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 20:40
deWit schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:50:
Techniek is niet altijd de oplossing, wat win je met een schermpje?
dit
koffertje schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 18:47:

Om er een leuk project van te maken
Ik heb een tijdje terug een VL6180 gebruikt, dat werkt best goed al was het voor mijn project (lineaire decoder: de sensor in een buisje met een plunjer gestopt) minder geschikt.

leecher wijzigde deze reactie 14-01-2020 18:54 (21%)

• sypie
  • Registratie: oktober 2000
  • Niet online
Spiegel schuin aan het plafond hangen zodat je de voorkant van de bumper en de muur kunt zien.

• Wilke
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 23:04
Omdat het kan natuurlijk. Zelf nooit geprobeerd, maar dit kan goed met sonar (ultrasoon geluid).

Zoiets: https://benselectronics.nl/hc-sr04-ultrasonic-module/

Die meet het verschil tussen uitzenden en terug ontvangen van een bepaalde geluidspuls. Door een ruit werkt dat natuurlijk niet, dus het idee zal dan moeten zijn dat je dit in je garage hangt met een schermpje dat laat zien hoe ver je nog kunt. ("Als je dit kunt lezen dan..")

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:08

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

Voor €0,65 heb je van Ali een HC SR04. Bestel daar een handje vol van voor dat geld en hang ze links, rechts en voor op je muur. Paar RGB (of rood/geel/groen) LEDjes die corresponderen met de sensors en een Wemos D1 van €1.68 en je bent voor 15€ max als je nog een adaptertje ofzo meetelt klaar.

Ghe, ik dénk dat ik dat spul zélfs in mijn grijpvoorraad heb liggen. Straks eens een PoC'tje maken.

Edit: Crap, ik kom eigenlijk één HC SR04 te kort, maar goed. Als ik straks tijd heb eens knutselen.

En als bonus kun je met de WiFi van de D1 ook nog de parkeerafstand loggen naar een of ander DB'tje en dat bijvoorbeeld over tijd plotten. Zo kun je zien of je door de jaren heen dichterbij gaat parkeren :D :P

RobIII wijzigde deze reactie 15-01-2020 01:18 (81%)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• Yucon
  • Laatst online: 22:18

Yucon

*broem*

Koop een setje dunlop parkeersensoren van een euro of 30 en zet die in je voorbumper. Dan doen ze het ook gelijk op andere plekken dan je garage. :7

als je het perse via een arduino wil doen kun je dezelfde losse sensoren trouwens ook als arduino sensor krijgen. Voordeel boven een SR-04 is dat ze waterdicht zijn en het dus in je bumper overleven. Zelfs als je maar 1 sensor zou gebruiken is dat bij parkeren tussen een rijtje auto's best handig

Yucon wijzigde deze reactie 14-01-2020 19:10 (51%)

• Mandrake466
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 15:13
Een andere oplossing is een auto met parkeersensor kopen.

Niet de goedkoopste oplossing maar je geeft geen budget op.

Windows 10 Pro x64, SSD Samsung 830 256GB, Intel Core i7-3770K, Corsair Vengeance LP 16GB, Asus P8Z77-V LE, MSI GTX 770, Fractal Design Define R3, Noctua NF-P12 PWM, Seasonic X Series 560W, Scythe Mugen 2 Rev.B

• Bobmeister
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 23:22
Je kunt ook een butler aannemen die voor je auto gaat staan en "stop" roept.

Niet de goedkoopste oplossing maar je geeft geen budget op.

• Xander
  • Registratie: oktober 2002
  • Nu online
Balk op de vloer schroeven waar je met de wielen tegen aan kunt rijden.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• CasGas
  • Registratie: november 1999
  • Laatst online: 09:39
Of een raspberry pi met een camera + scherm waarbij het scherm aan gaat als je naar binnen rijd en dan kan je zien hoe ver je nog over hebt tot de muur.

A7III | 5D3 | 7D | 24 1.4 | 24 TS-E | 40 2.8 | 50 1.4 | 50 1.8 | 60 2.8 | 85 1.8 | 100 2.8 | 135 1.8 | 300 4 | 16-35 4 | 15-85 | 70-200 2.8 II IS | 150-600 G2 | Sony a6300 | 12 2.0 | 16-55 | 16-70 4 | 21 1.4 | 35 2.8

• Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:14
Of een achteruitrijcamera in je auto bouwen, daar heb je altijd profijt van.

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

RobIII schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:04:
Voor €0,65 heb je van Ali een HC SR04. Bestel daar een handje vol van voor dat geld en hang ze links, rechts en voor op je muur. Paar RGB (of rood/geel/groen) LEDjes die corresponderen met de sensors en een Wemos D1 van €1.68 en je bent voor 15€ max als je nog een adaptertje ofzo meetelt klaar.

Ghe, ik dénk dat ik dat spul zelfs in mijn grijpvoorraad heb liggen. Straks eens een PoC'tje maken.

Edit: Crap, ik kom eigenlijk 1 SR04 te kort, maar goed. Als ik straks tijd heb eens knutselen.

[Afbeelding]
Nou, dat was ook weer een half uurtje plezier :P

Edit: Zo, en 't hele zwikkie op GitHub gezet :P

RobIII wijzigde deze reactie 14-01-2020 23:27 (7%)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• _eXistenZ_
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-01 21:03
This repository is empty :p Wel super vet verder!

There is no replacement for displacement!

• RobIII

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

_eXistenZ_ schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 00:18:
This repository is empty :p Wel super vet verder!
Ja, ik heb 'm even verplaatst naar m'n prive/interne GitLab en toen een mirrortje naar GitHub opgezet. Is handiger voor mij :P En inmiddels weer up dus :)

RobIII wijzigde deze reactie 15-01-2020 00:29 (17%)

Over mij

• koffertje
  • Laatst online: 14:16
Top. Bedankt voor alle reacties en toffe demo. De parkeer sensoren heb ik in mijn auto, maar voor mijn gevoel zijn alleen de geluiden niet voldoende voor mij om erop te vertrouwen. Aangezien ze ook een deel van de zijkant registreren van de bumper. Maar goed er komen mooie ideeën voorbij!

• kaizoku94
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 25-01 12:15
Ik zou even kijken naar mysensors, de meeste opensource domotica controllers ondersteunen volgens mij mysensors en ze hebben gelijk een buildguide voor een parking sensor die je eventueel nog kan uitbreiden naar wens.

https://www.mysensors.org/build/parking

• Cave_Boy
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 10:04
Een randje op de vloer maken werkt het fijnste is mijn ervaring.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:40
koffertje schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 00:30:
Top. Bedankt voor alle reacties en toffe demo. De parkeer sensoren heb ik in mijn auto, maar voor mijn gevoel zijn alleen de geluiden niet voldoende voor mij om erop te vertrouwen. Aangezien ze ook een deel van de zijkant registreren van de bumper. Maar goed er komen mooie ideeën voorbij!
Kan je niet zien dan welke parkeersensor geactiveerd wordt? Als in, ik heb twee naar voren gerichte sensoren, en twee meer naar de zijkant, en kan op mijn displaytje zien welke iets detecteert. Ik kan me voorstellen dat als hij teveel van de muur pakt het problematisch is, maar komt gewoon beetje apart over dat je de ingebouwde parkeersensoren niet voldoende vertrouwd, maar een zelfgemaakte oplossing wel zou vertrouwen.

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 19:56
Voor ca 20 euro heb je al kant en klare parkeersensoren

https://nl.aliexpress.com/i/32814448986.html
https://www.karaoke-jo.nl...et_ultrasoon__sensor.html

Je moet je afvragen of je voor dat bedrag zelf wilt gaan knutselen of niet

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• Pizza_Boom
  • Registratie: juli 2012
  • Nu online
En anders kan je autobumper er ook best tegen, als je zachtjes tegen de muur aan rolt.

• Theo
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 18:46

Theo

moederbord

Leg een LEDspot op de grond neer. Aan de hand van de schaduw van je auto op het dak/plafond van je garage kun je zien hoe ver je nog kunt gaan.

7400 Wp op het dak

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 16:21
Pizza_Boom schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:02:
En anders kan je autobumper er ook best tegen, als je zachtjes tegen de muur aan rolt.
Hier slaat mijn auto-hart een slag over. ;w Ik hoop dat je nooit iemand anders auto leent :+

Woont in Helsinki

• mr_evil08
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 18:15
Ik zou een verklikker aan de muur achter maken en vooraan de garage een 65" Oled TV hangen waarbij je nog kan zien hoe ver je door moet rijden, en eventueel draadloos gekoppeld aan de OBD van je auto zodat er automatisch geremd wordt.

Maar even serieus leg een biels of houten balk (lager dan je bumper) achter neer de positie zodat je er met de wielen tegenaan rijdt, je rijdt dan gewoon door tot je weerstand voelt zo simpel is dat en werkt zeer goed zonder schade.

@Pizza_Boom gewoon een balk neerleggen waarbij je met de wielen net aan tikt.

mr_evil08 wijzigde deze reactie 15-01-2020 10:31 (12%)

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:32

DataGhost

iPL dev

Intelligo schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:27:
[...]

Hier slaat mijn auto-hart een slag over. ;w Ik hoop dat je nooit iemand anders auto leent :+
Je deur, kofferbak of motorkap dichtgooien gaat meestal harder dan een zacht tikje tegen de muur met je bumper.
Intelligo schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:32:
[...]

Maar ik gooi mijn deur niet tegen de muur, danwel de voorbumper aan.
Het is een muur, geen landmijn. Een zacht tikje is met <1km/u. Ander voorbeeld: als je accu leeg is en je wordt aangeduwd wordt er meer kracht op je achterkant/achterbumper gezet. Maar zelf weten natuurlijk :) Blijf in ieder geval weg uit steden als Parijs enz :+

DataGhost wijzigde deze reactie 15-01-2020 10:37 (40%)

Workstation specs Server specs Laptop specs Linux op 5.5G 80GB iPod

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:32
Yucon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 19:09:
Koop een setje dunlop parkeersensoren van een euro of 30 en zet die in je voorbumper. Dan doen ze het ook gelijk op andere plekken dan je garage. :7

als je het perse via een arduino wil doen kun je dezelfde losse sensoren trouwens ook als arduino sensor krijgen. Voordeel boven een SR-04 is dat ze waterdicht zijn en het dus in je bumper overleven. Zelfs als je maar 1 sensor zou gebruiken is dat bij parkeren tussen een rijtje auto's best handig
“Dunlop parkeersensoren”? Dat zijn toch die tennisballen waar @deWit al aan refereerde ;)

• Intelligo
DataGhost schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:30:
[...]

Je deur, kofferbak of motorkap dichtgooien gaat meestal harder dan een zacht tikje tegen de muur met je bumper.
Maar ik gooi mijn deur niet tegen de muur, danwel de voorbumper aan.

Woont in Helsinki

• Jampot007
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:14
Pizza_Boom schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:02:
Dat is sterk afhankelijk van je auto :p, ik denk dat als je dat met een modern blik doet je gelijk je parkeer sensoren eruit popt en toch wel wat schade hebt haha.

Zo'n bak heeft daar mooie bumpers voor: https://www.google.com/se.....gws-wiz-img.otbRpJWMVa8

• Intelligo
[...]

Het is een muur, geen landmijn. Een zacht tikje is met <1km/u. Ander voorbeeld: als je accu leeg is en je wordt aangeduwd wordt er meer kracht op je achterkant/achterbumper gezet. Maar zelf weten natuurlijk :)
Ik begin me bij elk antwoord dat je geeft meer af te vragen wat voor auto je hebt en hoe je daarmee omgaat.

Aanduwen op de bumper? What?

Duwen doe je op de achterklep danwel de achter-zijschermen. Die zijn van metaal.

"zachtjes" tegen de muur aanrijden is echt nooit oke, tenzij je gewoon geen fuck om krasjes oid geeft.

Auto is er om van a naar b te gaan en thats it: rij jij lekker tegen de muur aan.
Auto is mooi, leuk, hobby, whatever: laten we maar niet tegen de muur aan rijden om 30e aan parkeersensoren uit te sparen.

Woont in Helsinki

• Tjark
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 22:32

Tjark

DON'T PANIC

Als 't fool proof genoeg is voor een blonde vrouw, ben jij dan erger? :+ 8)7

*insert signature here

• DataGhost
  • Registratie: augustus 2003
  • Laatst online: 20:32

DataGhost

iPL dev

Intelligo schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:39:
[...]

Ik begin me bij elk antwoord dat je geeft meer af te vragen wat voor auto je hebt en hoe je daarmee omgaat.

Duwen doe je op de achterklep danwel de achter-zijschermen. Die zijn van metaal.

"zachtjes" tegen de muur aanrijden is echt nooit oke, tenzij je gewoon geen fuck om krasjes oid geeft.

Auto is er om van a naar b te gaan en thats it: rij jij lekker tegen de muur aan.
Auto is mooi, leuk, hobby, whatever: laten we maar niet tegen de muur aan rijden om 30e aan parkeersensoren uit te sparen.
Ik heb geen kleine auto, ik kan er behoorlijk precies/krap mee parkeren zonder iets te raken, en ik ga er zeker niet mee om als een idioot. Maar als je zachtjes iets raakt, so be it. Daar zijn bumpers juist voor gemaakt. Als je daar al krasjes van krijgt met die snelheid, en zeker op plastic, maakt dat helemaal geen reet uit tenzij jij dagelijks alle krasjes gaat tellen. Als je door je lak heen gaat ben je veel te hard gegaan. Ik durf te stellen dat je ergere krassen krijgt van verkeerd schoonmaken na Sahara-regen.
Maar je leert niks zolang er niks "fout gaat". Daar leer je de grootte van je auto mee kennen. Je rijdt dus niet elke dag tegen de muur aan, maar dat doe je misschien de eerste paar keer. De volgende keren sta je netjes op 1-5cm van de muur af, en kan je dat ook op plekken waar geen sensoren zijn, of waar je parkeersensoren niet werken (bijv. bij parkeren tussen bomen).

Workstation specs Server specs Laptop specs Linux op 5.5G 80GB iPod

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
Bij ons staan de wagens achter elkaar in de garage en hebben we maar zo'n 20 cm meer lengte dan de lengte van de 2 wagens samen.
Ik heb tegen de muur een spiegeltje van de action onder 45 graden gehangen zodat ik tot 2 cm van de muur kan rijden.
Tegen de zijmuur heb ik een bolle spiegel gehangen. Zo kan ik in de achteruitkijkspiegel de bolle spiegel zien en kan ik de 2de auto tot 5 cm van de eerste zetten. Kostprijs: €20.
Stroomverbruik: €0/jaar
latency: 0ms

• Pizza_Boom
  • Nu online
Intelligo schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:27:
Waarom denk je dat er stukken schuim op de bumpers zitten bij transport? Omdat nieuwe auto's gewoon tegen elkaar aan worden gezet. Boem is ho. Niet hard, maar gewoon tegen elkaar aan rollen. Over je autohart gesproken, weet je hoe er getrapt wordt met auto's die net van de boot of trein komen? En wij maar rustig de motoren warm rijden, niet het volle vermogen vragen als het koud is, laag in toeren houden. Boot af/trein af is flink trappen.
Tegen elkaar aan zitten moet een bumper tegen kunnen. Moet je niet gaan sturen en zorgen dat de vlakken ten opzichte van elkaar bewegen, dan heb je schade, maar gewoon het koud tegen elkaar aan rollen gaan ze niet stuk van, dat is natuurlijk waar een bumper oorspronkelijk voor bedoeld is. ;)
Er rijden in Nederland een paar 100 tot paar 1000 auto's rond waarin ik ook heb gereden. Ben op gegeven moment gestopt met tellen. Ik heb waarschijnlijk al meer nieuwe auto's gereden dan ik ooit nog zal rijden en ik hoop ook meer schadeautos dan ik de rest van mijn leven nog zal rijden :+ O-)

Overigens heeft de balk van @mr_evil08 gewoon mijn voorkeur. Klein schuttingbalkje (80x80 ofzo), paar houtfretten erin in de vloer en klaar.
EDIT: We waren al op pagina 2.
Jampot007 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:35:
Dat is sterk afhankelijk van je auto :p, ik denk dat als je dat met een modern blik doet je gelijk je parkeer sensoren eruit popt en toch wel wat schade hebt haha.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat reuze meevalt. :+ Een bumper kan echt meer hebben dan menigeen denkt. Alleen, zorg ervoor dat de oppervlaktes niet ten opzichte van elkaar gaan bewegen, dat levert schade op. Gewoon ertegenaan en weer los niet.
Intelligo schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:39:

Niet altijd. En genoeg mensen zie je op de ruit duwen.
Het is niet tegenaan rijden, maar rollen. Muur heb ik nooit geprobeerd, maar bumpertje bumpertje wel. Dat scheelt je over 100 meter opstelruimte gewoon een auto of 2 die je in een rij kwijt kan, op het oog of bumpertje bumpertje. En dat zit het wel eens tegen elkaar aan.
Gewoon lekker die balk. Maar als je dat niet wilt, kan het erg lastig worden.

Pizza_Boom wijzigde deze reactie 15-01-2020 11:27 (37%)

• BertV
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 25-01 20:55

BertV

R-L48

Ik zet 'm altijd in z'n vrij.
Trek de auto naar de muur met een gevouwen handdoek ertussen.

Speed Pedelec: 12 Wh per km

• cadsite
  • Registratie: februari 2006
Breezers schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:56:

Da's allemaal leuk, maar eigenlijk totaal nutteloos.
Net zoals de sensoren van onze wagens slaan ze op alarm-tilt-... vanaf 40 cm. Die afstand kan ik nu ook wel zelf inschatten en ik veronderstel TS ook.
Als het op cm's aankomt in een garage wil je iets dat je begeleidt tot op 2 cm van de hindernis.

Enne, de bumperbotser @Pizza_Boom : Met mijn vorige auto reed ik ook altijd gewoon tot tegen de muur aan een heel lage snelheid, maar op den duur zag je dat toch behoorlijk fel op de bumper. Ik zou het alvast niet aanraden.

• Pizza_Boom
  • Nu online
cadsite schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:24:
Enne, de bumperbotser @Pizza_Boom : Met mijn vorige auto reed ik ook altijd gewoon tot tegen de muur aan een heel lage snelheid, maar op den duur zag je dat toch behoorlijk fel op de bumper. Ik zou het alvast niet aanraden.
Ik raad het ook niet aan. Ik zeg alleen dat ie er best tegen kan. :P

• Admiral Freebee
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Spijtig dat ik ondertussen verhuisd ben. In mijn vorige huis wilde ik ook zoiets ondanks dat de tennisbal aan het plafond prima werkte. Parkeersensoren waren niet goed genoeg want het moest echt tot op de 5cm en dan doen die dingen enkel nog maar pieeeeepppp! :P laat je ook nog iets weten als het af is? :)

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 17:17

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Spiegels lijken mij het beste. De tennisbal werkt alleen bij vooruit of achteruit inparkeren, niet voor beide situaties. Of je moet er twee ophangen in twee verschillende kleuren.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• Intelligo
Pizza_Boom schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 11:20:
[...]
Waarom denk je dat er stukken schuim op de bumpers zitten bij transport? Omdat nieuwe auto's gewoon tegen elkaar aan worden gezet. Boem is ho. Niet hard, maar gewoon tegen elkaar aan rollen. Over je autohart gesproken, weet je hoe er getrapt wordt met auto's die net van de boot of trein komen? En wij maar rustig de motoren warm rijden, niet het volle vermogen vragen als het koud is, laag in toeren houden. Boot af/trein af is flink trappen.
Tegen elkaar aan zitten moet een bumper tegen kunnen. Moet je niet gaan sturen en zorgen dat de vlakken ten opzichte van elkaar bewegen, dan heb je schade, maar gewoon het koud tegen elkaar aan rollen gaan ze niet stuk van, dat is natuurlijk waar een bumper oorspronkelijk voor bedoeld is. ;)
Er rijden in Nederland een paar 100 tot paar 1000 auto's rond waarin ik ook heb gereden. Ben op gegeven moment gestopt met tellen. Ik heb waarschijnlijk al meer nieuwe auto's gereden dan ik ooit nog zal rijden en ik hoop ook meer schadeautos dan ik de rest van mijn leven nog zal rijden :+ O-)
Je mist je eigen punt geloof ik. Waarom denk JIJ dat er piepschuimblokken op de bumpers zitten? Zodat je niet met de bumper ergens tegenaanstaat.

Ik geloof dat we kwa autohistorie wel aardig overeenkomen, hoewel het bij mij meer rond de 10.000 zal zitten, waarvan voornamelijk schadeautos. Je geeft daarna weer aan dat je het niet aanraad, maar het kan wel. Ja duh, alles kan. Zoals ik al zei, als je geen reet om krassen geeft, be my guest. Zet jij lekker elke dag je auto tegen de muur aan met 1km/h

Modbreak:Het is wel even genoeg met de discussie over nut en noodzaak van bumpers.

Señor Sjon wijzigde deze reactie 15-01-2020 13:12 (2%)

Woont in Helsinki

• DjoeC
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17-01 17:09
Mijn garagemuur heeft een deukje/vlek - wel meer dan 1 maar er is maar 1 belangrijke vlek. Zodra de verlichting onder die vlek valt staat de auto een paar cm van de muur en kan de garagedeur net achter de trekhaak dicht.......

Kosten 0, materiaal 0. Blijft werken tot de muur geschilderd wordt.

• Ivow85
  • Registratie: oktober 2017
  • Laatst online: 23:06
Streepje op de zij-muur zetten tot waar je met je spiegel kan rijden. Werkt perfect. Een krijtje, beetje verf of permanent-marker heb je vast wel in huis.

Is de zij-muur ver weg om hiermee precisie parkeren mogelijk te maken, dan een streepje op de vloer tot waar je met het voorwiel aan de bestuurderszijde mag rijden. Raampje naar beneden, kop uit het raam en je kan keer op keer binnen 2cm marge je auto stoppen.

Gasloos sinds 02-11-2017. Gasaansluiting op initiatief van Liander verwijderd op 30-04-2018. Nooit een rekening van Liander ontvangen.

• Mr.Joker
  • Nu online
Had hetzelfde probleem in een tijdelijke krappe parkeergarage....

De sensoren slaan al maximaal uit als je nog 20-30cm over hebt.

Mijn oplossing:

2 balken verticaal tegen de muur gezet op de grond, 1 balk horizontaal tegen de andere 2 verticale balken aan.

Als je rustig de garage inrijdt wordt je auto vanzelf gestopt, omdat je behoorlijk wat gas moet geven om over een dikke balk heen te rijden... Gebruik wel wat dikke balken (10lx10b in cm), dan hou je toch een marge mocht je iets te snel je garage inrijden dat je er niet makkelijk overheen gaat.)

zie paint tekening :P (rood is muur, blauwe pijl vanzelfsprekend rijrichting, zwarte lijnen zijn de balken.)

http://www.schoollife.nl/upload/thumbs/untitltyt.png

Mr.Joker wijzigde deze reactie 15-01-2020 12:55 (20%)

• Smurf
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:15

Smurf

Detri

DjoeC schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:25:
Mijn garagemuur heeft een deukje/vlek - wel meer dan 1 maar er is maar 1 belangrijke vlek. Zodra de verlichting onder die vlek valt staat de auto een paar cm van de muur en kan de garagedeur net achter de trekhaak dicht.......

Ik doe dit ook in de garage bij kantoor. Als tussen 2 bepaalde lijnen in het lichtpatroon van de koplampen direct boven de motorkap een "gat" van ongeveer 40cm zit sta ik nog zo'n 5cm van de muur af.

-insert charnames+lvl's here-

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23-01 22:36
Breezers schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 08:56:

En deze vraag stel je op het 'Tweakers' forum??
Natuurlijk wil je dat zelf doen.. da's juist de lol er van.

.. en daarna gewoon een piepkip aan de muur tapen.
YouTube: PDC Rubber Chicken Park Distance Control Parken Fahrschule Fahrschül...
:*)

• DjoeC
  • Registratie: november 2018
  • Laatst online: 17-01 17:09
Als je het erg precies wilt kan iets dergelijks natuurlijk ook. Zender aan t plafond, ontvanger aan de vloer.

Je kunt natuurlijk ook zelf een bullseye oid maken:
Stap 1: Verf een zichtbare stip op de motorkap van je auto (of op je dashboard)
Stap 2: Gefocust licht vanaf het plafond - bijvoorbeeld een laserstraaltje
Stap 3: Zet je auto met de stip onder de lichtstraal. Bullseye.

Dit is ook de manier om de ruimte links en rechts van de auto netjes te houden. Dan wel weer een sensor zoals uit de link gebruiken om de garage netjes recht in te rijden (straaltje links en rechts langs de auto). Met al deze maatregelen lijkt me dat je "netjes" geparkeerd staat.
Hmm, daar kun je ook een bullseye voor maken - laserstraal van achteren op je muur projecteren: Zie je geen licht dan sta je niet recht -> achteruit en opnieuw insteken. Waarschijnlijk leer je hierdoor ook meteen om openbare parkeerplaatsen beter te benutten (als in: netjes tussen de lijntjes te blijven). ;)

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 22:31
Gezien de discussie over tennisballen verbaast het mij dat dit nog niet genoemd is: een of twee halve tennisballen tegen de muur. Dan kan je tegen de "muur" aanrijden zonder schade (als je t rustig doet). Beetje vergelijkbaar met de balk methode.

LinkedIn
BlackIntel

• DonJunior
  • Registratie: februari 2008
  • Laatst online: 23-01 22:36
EvilWhiteDragon schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:39:
Gezien de discussie over tennisballen verbaast het mij dat dit nog niet genoemd is: een of twee halve tennisballen tegen de muur. Dan kan je tegen de "muur" aanrijden zonder schade (als je t rustig doet). Beetje vergelijkbaar met de balk methode.
euh ..niet genoemd? Dat is serieus de allereerste reactie op dit topic..

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21:32
Genoemd waren de tennisballen aan touwtje. Dit is weer een andere variant: tennisballen als “stootkussen” tegen de muur.

• Techno Overlord
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 19:04

Techno Overlord

Nocturnal Metamorphoses™

Stukje tape op vloer/muur en als je met je linkerbuitenspiegel precies bij het stukje tape zit, sta je goed.

Mijn specs - iRacing Stats - Overwatch Stats - Game collectie

• groggy
  • Registratie: april 2004
  • Niet online
Techno Overlord schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 14:21:
Stukje tape op vloer/muur en als je met je linkerbuitenspiegel precies bij het stukje tape zit, sta je goed.
Niet anders gaan zitten, want dan parkeer je de auto alsnog in de muur

• Wolo
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 09:47
Op reddit stond een paar weken terug een simpele en vrij goedkope oplossing door een laser aan het plafond van de garage te monteren:

http://reddit.com/r/DIY/c...id_instead_of_a_ball_and/

Foto's:
https://m.imgur.com/gallery/ofWOreX

• WalnootX
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 11:00
RobIII schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:45:
[...]

Nou, dat was ook weer een half uurtje plezier :P
[YouTube: Parking Sensor - Proof Of Concept]

Edit: Zo, en 't hele zwikkie op GitHub gezet :P
Kijk, dat zijn de reacties die ik heb gemist. Een echte Tweaker oplossing 8)
De oplossing kan natuurlijk makkelijker zoals het plaatsen van een spiegel, maar dit is natuurlijk veel leuker :P

• gebruikershaes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:06
Deze aan je muur plakken :+

• 42erik
  • Registratie: december 2012
  • Laatst online: 20:30
[...]

[...]

Het is een muur, geen landmijn. Een zacht tikje is met <1km/u. Ander voorbeeld: als je accu leeg is en je wordt aangeduwd wordt er meer kracht op je achterkant/achterbumper gezet. Maar zelf weten natuurlijk :) Blijf in ieder geval weg uit steden als Parijs enz :+
Je reactie editten om te reageren op een reactie die onder je eigen post staat, maakt het lezen er niet makkelijker op hoor...

• Wilke
  • Laatst online: 23:04

• carmania2000
  • Registratie: november 2014
  • Laatst online: 16:49
DjoeC schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 12:25:

tot je met een goed geladen autokoffer thuiskomt, dan rij je los tegen je muur :)

• gebruikershaes
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 20:06

• wimpie
  • Registratie: september 1999
  • Niet online
Tesla kopen en met de app de auto parkeren terwijl je er zelf naast staat.

Divide and conquer.

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True