Waarom denk je dat er stukken schuim op de bumpers zitten bij transport? Omdat nieuwe auto's gewoon tegen elkaar aan worden gezet. Boem is ho. Niet hard, maar gewoon tegen elkaar aan rollen. Over je autohart gesproken, weet je hoe er getrapt wordt met auto's die net van de boot of trein komen? En wij maar rustig de motoren warm rijden, niet het volle vermogen vragen als het koud is, laag in toeren houden. Boot af/trein af is flink trappen.
Tegen elkaar aan zitten moet een bumper tegen kunnen. Moet je niet gaan sturen en zorgen dat de vlakken ten opzichte van elkaar bewegen, dan heb je schade, maar gewoon het koud tegen elkaar aan rollen gaan ze niet stuk van, dat is natuurlijk waar een bumper oorspronkelijk voor bedoeld is.
Er rijden in Nederland een paar 100 tot paar 1000 auto's rond waarin ik ook heb gereden. Ben op gegeven moment gestopt met tellen. Ik heb waarschijnlijk al meer nieuwe auto's gereden dan ik ooit nog zal rijden en ik hoop ook meer schadeautos dan ik de rest van mijn leven nog zal rijden
Overigens heeft de balk van @
mr_evil08 gewoon mijn voorkeur. Klein schuttingbalkje (80x80 ofzo), paar houtfretten erin in de vloer en klaar.
EDIT: We waren al op pagina 2.
Ik kan je uit ervaring vertellen dat dat reuze meevalt.

Een bumper kan echt meer hebben dan menigeen denkt. Alleen, zorg ervoor dat de oppervlaktes niet ten opzichte van elkaar gaan bewegen, dat levert schade op. Gewoon ertegenaan en weer los niet.
Verwijderd schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 10:39:
Ik begin me bij elk antwoord dat je geeft meer af te vragen wat voor auto je hebt en hoe je daarmee omgaat.
Aanduwen op de bumper? What?
Duwen doe je op de achterklep danwel de achter-zijschermen. Die zijn van metaal.
Niet altijd. En genoeg mensen zie je op de ruit duwen.
"zachtjes" tegen de muur aanrijden is echt nooit oke, tenzij je gewoon geen fuck om krasjes oid geeft.
Het is niet tegenaan rijden, maar rollen. Muur heb ik nooit geprobeerd, maar bumpertje bumpertje wel. Dat scheelt je over 100 meter opstelruimte gewoon een auto of 2 die je in een rij kwijt kan, op het oog of bumpertje bumpertje. En dat zit het wel eens tegen elkaar aan.
Auto is er om van a naar b te gaan en thats it: rij jij lekker tegen de muur aan.
Auto is mooi, leuk, hobby, whatever: laten we maar niet tegen de muur aan rijden om 30e aan parkeersensoren uit te sparen.
Gewoon lekker die balk. Maar als je dat niet wilt, kan het erg lastig worden.
[
Voor 37% gewijzigd door
Pizza_Boom op 15-01-2020 11:27
]