Highend GPU nu kopen of tijdelijke GPU?

Pagina: 1
Acties:

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:55
Mijn huidige PC moet over naar mijn vrouw. Zij had altijd een stevige laptop waarop ze haar games kon spelen, maar haar huidige is veel te zwak. Zij heeft nu dus echt een PC nodig. Zij krijgt mijn 7700K met GTX1080 en ik bouw wat nieuws.

Ik bouw deze maand dan een highend build, en het enige waar ik nog geen besluit over genomen heb is de grafische kaart. Om precies te zijn, ik twijfel tussen om nu een 2070S/2080S te kopen, of dat ik iets tijdelijk koop om komende zomer een highend kaart uit Nvidia’s Ampere serie te kopen. En koop ik iets tijdelijks, wat dan wel.

1. Koop ik nu een 1660 Super of 2de hands GTX1070 voor mijn vrouw. Ik verkoop dan in Q2/3, wanneer Nvidia's nieuwe serie komt, mijn GTX1080 en koop dan een 3080.
2. Ik koop nu een 2070 Super en verkoop die komende zomer en schaf een 3080 aan.
3. Ik koop nu een 2070 Super, 2080 Super of een 2de hands 2080 Ti en be done with it.

Ik zou graag jullie mening horen hierover.

[ Voor 77% gewijzigd door JeroenNietDoen op 20-01-2020 09:39 ]

• JeroenNietDoen
Komend weekend ga ik de parts voor mijn nieuwe build bestellen, maar ik ben zelf nog niet uit over bovenstaande kwestie. Ik hoop dat er nog mensen hun mening zouden willen geven.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 08:18
Ik denk dat dit echt iets is dat je zelf moet beslissen. Maar in hardwareland kan je altijd op ‘the next big thing’ wachten.
Schoot de 1080 in je vorige build tekort, of was deze snel genoeg om alle games te spelen? Zonee zou een snellere 2080S sws toch meer dan voldoende zijn..

• Fantasma7988
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 16-01 08:39
Als je graag een nieuwe wilt dan zou ik nu een 2 de hands kopen en die weer verkopen als de nieuwe kaarten er zijn. Dan verlies je het minste geld.

• JeroenNietDoen
DenHond schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:57:
Ik denk dat dit echt iets is dat je zelf moet beslissen.
Dat klopt, maar het kan nooit kwaad om anderen om hun mening te vragen.
DenHond schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:57:
Schoot de 1080 in je vorige build tekort, of was deze snel genoeg om alle games te spelen? Zonee zou een snellere 2080S sws toch meer dan voldoende zijn.
Die 1080 functioneert momenteel prima. Sure, in Warhammer 2 op 1440P loopt die niet zo hard, maar enkel de 2080 S/TI weten die op ultra boven de 70 fps te drukken.

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-01 08:18
JeroenNietDoen schreef op maandag 20 januari 2020 @ 10:19:
Die 1080 functioneert momenteel prima. Sure, in Warhammer 2 op 1440P loopt die niet zo hard, maar enkel de 2080 S/TI weten die op ultra boven de 70 fps te drukken.
Wil je meer dan 70fps/ultra, dan zal je moeten wachten. Ik zie wel dat een 2080TI gemiddeld rond de 90fps haalt. Natuurlijk ook niet de goedkoopste, en het zijn gemiddelden (ik weet niet hoe de benchmark zich vergelijkt met een volle map Warhammer late game).

[ Voor 8% gewijzigd door DenHond op 20-01-2020 15:59 ]

• ExiZTeNcE
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 30-01 13:03
Tja, goeie vraag.. blijf een beetje glazen bol werk..
Als Nvidia in maart ampere aankondigt kan er het wachten waard zijn, maar het zou ook zomaar zo kunnen zijn natuurlijk dat de release weer gepusht wordt..
Tbh, ik zou persoonlijk gewoon lekker mijn build maken met de onderdelen van nu, zeker als dat voldoet aan wat je ermee wil, anders kan je wel blijven wachten..

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 29-01 08:01
Wat zijn de specificaties van die laptop? Dan kunnen we ook het verschil in prestaties inschatten.

Want ik heb zo'n vermoeden dat als jou vrouw een laptop gewend is, een 7700K en 1660 super ook wel een goede stap vooruit is. Maar dat ligt natuurlijk aan de laptop.

Ik zou persoonlijk denk ik voor optie 1 gaan, helemaal als de 1080 nu nog goed genoeg is.

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 20-01-2020 19:44 ]

• JeroenNietDoen
DenHond schreef op maandag 20 januari 2020 @ 15:58:
[...]

Wil je meer dan 70fps/ultra, dan zal je moeten wachten. Ik zie wel dat een 2080TI gemiddeld rond de 90fps haalt. Natuurlijk ook niet de goedkoopste, en het zijn gemiddelden (ik weet niet hoe de benchmark zich vergelijkt met een volle map Warhammer late game).
In mijn geval past ook een 2080ti in het budget. De Strix OC van Asus en de EVGA XC bijvoorbeeld.

Daarom vind ik het ook zo lastig. Ik kan nu de beste grafische kaart kopen die er is, of nog wachten tot vermoedelijk Juli-September.

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10-2025
Snap niet wat het nut is van in Warhammer 2 meer dan 60 fps te halen... een of andere shooter tot daar aan toe. Of zet een paar settings op high ipv ultra, niet dat je het merkt.
Zolang de models en effects maar op het hoogste staan en de unit count op max.

• JeroenNietDoen
Inrage schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 11:40:
Snap niet wat het nut is van in Warhammer 2 meer dan 60 fps te halen... een of andere shooter tot daar aan toe. Of zet een paar settings op high ipv ultra, niet dat je het merkt.
Zolang de models en effects maar op het hoogste staan en de unit count op max.
Ik speel tevens met 2x unit size mod. Als ik een battle heb met een full stack vs een full stack en reinforcements dan dipt die echt wel sterk omlaag.

Gek dat je benoemt over settings terugschroeven “omdat je het niet merkt”, in dat advies topic de net was het downgraden van hardware not done want dan merk je het wel. ;) Bouw je nou een systeem om het beste eruit te halen, of om op de centen te laten. Als het dat laatste is, prima. Is het het eerste, balls to the walls dan ook. Niet direct gericht aan jou, maar ik begrijp soms de 2-maten niet op GoT als het gaat om highend builds.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@JeroenNietDoen Een 1660S is het gunstigst om te overbruggen tov gebruikte GTX1070

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• JeroenNietDoen
Op dit moment gaat voor mij persoonlijk tussen een 2080ti en een tijdelijke 1660S.

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 01-01 03:03
JeroenNietDoen schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 12:20:
Op dit moment gaat voor mij persoonlijk tussen een 2080ti en een tijdelijke 1660S.
Als je even kan wachten zou je gewoon de 1660S halen, ik denk dat de RTX 30 series het wel waard is. Maar als je per se nu een krachtige GPU wilt kan je de 2080TI halen

• JeroenNietDoen
Wat het is, ik zelf denk dat die 30x0 serie in Maart aangekondigd wordt, Nvidia weet dat AMD’s big navi er ook aankomt. Ik verwacht dat Nvidia eerder wil zijn. Dan krijgen we een Q2 launch (April-Juni).

In het ongunstigste geval kondigen ze in Juni op Computex aan, dan krijg je een Q3 launch (Juli-Sept). Das dan 8 maanden wachten maximaal.

• bierschuit
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik wacht persoonlijk op de 3080 (ti) voornamelijk omdat ik op dit moment een custom watergekoelde 1080ti heb.
In jouw geval zou ik nu voor een 1660Super gaan, natuurlijk is een 2080ti of zelfs een 2080S lekker snel en krachtig , maar als er over een half tot driekwart jaar een vernieuwde Turing serie uitkomt weet ik niet of je deze beslissing wel zo fijn zal vinden.
We weten ook niet of de prijzen hetzelfde blijven als de huidige generaties of dat deze iets milder zullen zijn.

En voor AMD weet ik niet zo zeker of het wel zo'n nVidia killer zal worden. De laatste keer was toen het nog ATi heette met de X1900 series die een voorsprong had over nVidia een dat is alweer een jaar of 14 geleden.

• JeroenNietDoen
Op basis van de gegevens van de die-size valt er voor big Navi wel het e.e.a. uit te rekenen. Hoewel de potentie van big Navi heel groot is loop je tegen een beperking van de PCB op als in fysieke ruimte. gDDR6 chips nemen heel veel ruimte in ook nog eens in. Tevens zit je ook nog met power limit beperkingen.

Al met al zou een 10-15% verbetering t.o.v. de 2080 ti realistisch haalbaar zijn.

Ik kan Buildzoid’s analyse over big navi echt aanraden.

• JeroenNietDoen
Het is een 1660S van Gigabyte voor €250,- geworden. Ik steek €800,- van mijn budget weg om straks een 3080 ti grotendeels te kunnen gaan financieren.
Pagina: 1