MacBook Air Mid 2011 upgraden naar High Sierra

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-09 08:27
Een vriendin van mij kan niet meer op bepaalde sites. Aangezien ik een man ben en een mac heb dacht ze dat ik dat probleem wel kon oplossen.

Ze komt met een goed werkende MacBook Air Mid 2011 13 inch met een i5. Echter ze draait nog Mac OS Yosemite. Een operating systeem dat Apple niet meer ondersteund. De MacBook Air moet volgens Apple echter ook High Sierra kunnen draaien.

Echter ingelogd met Apple ID in de App Store kunnen we niet upgraden en zegt de software dat de MacBook Air up to date is...

Gegoogled maar kan nergens een antwoord vinden op de vraag:

Kan ik vanuit Yosemite nog updaten of moet ik een clean install doen van High Sierra?

Dit liever niet ivm de mail etc van mijn vriendin.

Dank!

Edit: probeer de titel aan te passen maar dat lukt dus niet..

[ Voor 4% gewijzigd door KaiTak op 14-01-2020 17:17 ]

Beste antwoord (via KaiTak op 15-01-2020 13:29)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Je moet high sierra uit de app store halen. Tot Catalina kreeg je geen nieuwe macOS via de software updater, alleen patches voor de huidige versie.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Je moet high sierra uit de app store halen. Tot Catalina kreeg je geen nieuwe macOS via de software updater, alleen patches voor de huidige versie.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

KaiTak schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:15:
Edit: probeer de titel aan te passen maar dat lukt dus niet..
Dat kunnen (achteraf) alleen mods :) Heb de titel voor je aangepast. Voor de volgende keer je dit het beste via een topicreport aanvragen.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaiTak
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-09 08:27
Uiteindelijk een time capsule BU gemaakt en nieuwe clean install gedaan van MacOS High Sierra. En toen de TC BU gebruikt om bestanden er weer op te zetten. Duurde meer dan 6 uur voor 90GB aan bestanden. Maar alles werkt en draait ook prima op de bijna 9 jaar oude MacBook Air.