Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Een paar jaar geleden heb ik onderstaand systeem in elkaar gezet met hulp van jullie. Nu heb ik sinds een paar maanden Simracing (iRacing, Project Cars 2) als nieuwe hobby. Mijn race-rig is gebouwd en nu zou ik graag VR headset, Oculus Rift S of Samsung Odyssey+, willen gebruiken om de immersie nog groter te maken.
Het liefst upgrade ik mijn huidige systeem met een nieuwe videokaart en geheugen. Maar ben bang dat of dit niet kan (voeding, aansluitingen?) of de CPU gaat bottlenecken.
Huidig systeem:
Intel Core i5-6400
Gigabyte GA-B150-HD3P
Kingston HyperX FURY DDR4 - 8 GB DDR4 - 2133 MHz
Sapphire RX480 Nitro OC 8GB
Corsair CX-M Series CX450M
Samsung 750 EVO 500gb
NZXT Source 340
Wat mag het systeem gaan kosten?
Upgrade videokaart + geheugen: €500-600
Nieuw systeem: €1000-1300. Zou het kunnen oprekken naar €1500 als ik in stappen kan upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het liefst doe ik een nieuwe videokaart + geheugen in mijn huidige systeem. Maar geen idee of hij daardoor VR wel gaat trekken. Ik verwacht dat mijn CPU de bottleneck gaat zijn en dan kom je met CPU plus moederbord alweer bijna uit op heel systeem.
Ik heb in ieder geval nog een SSD van Crucial 500gb die ik wil gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij in ieder geval een RX 5700, 2070 Super om de 90fps te krijgen met een VR headset.
Het €1500 systeem zitten van januari lijkt net een beetje overkill maar het mainstream systeem lijkt net wat te kort te schieten.
Beetje combinatie van de twee BBG's?:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee heb geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op zich geen eisen. Mijn huidige systeem maakt wel best wat geluid ook bij normaal gebruik. Als het wat stiller kan zou fijn zijn maar niet per se nodig.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het liefst update ik mijn huidige systeem met een nieuw GPU en geheugen en plaats ik deze over een jaar in een nieuw systeem. Of is het toch het handigst om gelijk geheel nieuw systeem te bouwen. Indien het tweede het geval is graag wat advies betreffende moederbord en behuizing (zie door alle verschillende versies het verschil niet..).
Een paar jaar geleden heb ik onderstaand systeem in elkaar gezet met hulp van jullie. Nu heb ik sinds een paar maanden Simracing (iRacing, Project Cars 2) als nieuwe hobby. Mijn race-rig is gebouwd en nu zou ik graag VR headset, Oculus Rift S of Samsung Odyssey+, willen gebruiken om de immersie nog groter te maken.
Het liefst upgrade ik mijn huidige systeem met een nieuwe videokaart en geheugen. Maar ben bang dat of dit niet kan (voeding, aansluitingen?) of de CPU gaat bottlenecken.
Huidig systeem:
Intel Core i5-6400
Gigabyte GA-B150-HD3P
Kingston HyperX FURY DDR4 - 8 GB DDR4 - 2133 MHz
Sapphire RX480 Nitro OC 8GB
Corsair CX-M Series CX450M
Samsung 750 EVO 500gb
NZXT Source 340
Wat mag het systeem gaan kosten?
Upgrade videokaart + geheugen: €500-600
Nieuw systeem: €1000-1300. Zou het kunnen oprekken naar €1500 als ik in stappen kan upgraden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Het liefst doe ik een nieuwe videokaart + geheugen in mijn huidige systeem. Maar geen idee of hij daardoor VR wel gaat trekken. Ik verwacht dat mijn CPU de bottleneck gaat zijn en dan kom je met CPU plus moederbord alweer bijna uit op heel systeem.
Ik heb in ieder geval nog een SSD van Crucial 500gb die ik wil gebruiken.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Volgens mij in ieder geval een RX 5700, 2070 Super om de 90fps te krijgen met een VR headset.
Het €1500 systeem zitten van januari lijkt net een beetje overkill maar het mainstream systeem lijkt net wat te kort te schieten.
Beetje combinatie van de twee BBG's?:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X Boxed | € 217,- | € 217,- |
| 1 | Moederborden | MSI B450 Tomahawk MAX | € 110,- | € 110,- |
| 1 | Videokaarten | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X | € 446,01 | € 446,01 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 71,80 | € 71,80 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM550x (2018) Zwart | € 92,65 | € 92,65 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 937,46 | ||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee heb geen merk voorkeuren.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Op zich geen eisen. Mijn huidige systeem maakt wel best wat geluid ook bij normaal gebruik. Als het wat stiller kan zou fijn zijn maar niet per se nodig.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Het liefst update ik mijn huidige systeem met een nieuw GPU en geheugen en plaats ik deze over een jaar in een nieuw systeem. Of is het toch het handigst om gelijk geheel nieuw systeem te bouwen. Indien het tweede het geval is graag wat advies betreffende moederbord en behuizing (zie door alle verschillende versies het verschil niet..).