Mijn Documenten verplaatst naar NAS - maar geen koppeling

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Mijn vraag:

Ik heb de map Mijn Documenten verplaatst van mijn PC naar mijn NAS. Dit ging middels een kopie, maar werkte verder prima. Om zeker te zijn dat ik geen data van mijn NAS zou verwijderen, heb ik mijn NAS uitgezet en toen de bestanden onder C:\users\pegagus\Mijn Documenten verwijderd (meer schijfruimte op mijn PC).. Nadien komt de koppeling met de NAS echter niet meer tot stand. Ook is de map Mijn Documenten links in Explorer verdwenen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:

Windows 10 en een Synology DS218

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Opnieuw opstarten
Rechter muisknop -> eigenschappen. Hier is qua structuur ook één en ander gewijzigd.

Wat ik wil is dat Mijn Documenten gewoon weer als vanouds functioneert, maar wel fysiek op de NAS.

Edit: nu maar een nieuwe netwerkverbinding gemaakt, die Mijn Documenten genoemd en dat werkt in ieder geval. Staat die ook weer links in het rijtje. De onderliggende structuur lijkt echter anders (als ik kijk bij eigenschappen). Weet iemand of dat eventueel nog ergens verschil maakt?

[ Voor 15% gewijzigd door pegagus op 14-01-2020 16:28 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spierenburg
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11-09 13:32
Ik heb de map Mijn Documenten verplaatst van mijn PC naar mijn NAS. Dit ging middels een kopie, maar werkte verder prima.
In welke gedeelde folder heb je deze kopie geplaatst?

Nadien komt de koppeling met de NAS echter niet meer tot stand. Ook is de map Mijn Documenten links in Explorer verdwenen.
Hoe heb jij een koppeling gemaakt met de NAS?

Links in explorer? Hiermee bedoel je "Snelle toegang" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
De koppeling met de NAS heb ik genaakt, door via Eigenschappen van Mijn Documenten de locatie te wijzigen. Windows kopieert dan de bestanden naar de nieuwe locatie. Inmiddels heb ik weer een soort van Mijn Documenten (zie mijn edit).

Ik bedoel inderdaad Snelle Toegang

EDIT: ben er achter: Windows past de naam van de map aan naar die van de locatie. Map is weer terecht.

[ Voor 23% gewijzigd door pegagus op 14-01-2020 16:33 ]