zonnepannelen: Liander process, meterstanden (Certiq/SDE)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cpbox
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-11-2023
Beste mensen,

Ik heb hier een zonnepanelen installatie met SDE subsidie (installatie 2011, jaarlijks uitkering in april, afhankelijk van mijn bruto productie van 01/01 tot 31/12 van afgelopen jaar)

Hoe zorgen jullie dat de netbeheerder, hier Liander, de nodige meterstanden krijgt ? (en begrijpt wat te doen, i.e. doorgeven op de goeie manier aan CertiQ)

Is er voor jullie een duidelijke proces met Liander ?
Ik kan wel nog 35 minuten aan de lijn hangen met Liander maar ik dacht dat er zijn zeker mensen in hetzelfde situatie ? Ervaring ?

Achtergrond, want ik ben nu in de war :/
Op instructies van Liander, ik stuur ieder jaar een mailtje met de meterstanden van begin en 31/12 van het afgelopen jaar - Ik doe het vroeg januari, naar info@liander.nl
Het ging goed in januari 2014 (over 2013), januari 2015 (over 2016) etc etc maar...
Januari 2020, terugkoppeling van Liander : email is niet duidelijk. Opmerkelijk want het is een Liander template :?
ok..

Mijn (Nederlandse :)F ) partner heeft met Liander gebeld.
Einde resultaat na 35 minuten (hulde voor de medewerker _/-\o_ zij heeft echt haar best gedaan maar het hielp haar niet dat de goeie afdeling: "Distributie Service" is blijkbaar niet meer bereikbaar voor klanten en ook moeilijke bereikbaar voor haar)
Bij wijze van uitzondering, zij heeft telefonische onze meterstanden genoteerd, van elektriciteitsmeter en van bruto productiemeter.

en nieuwe instructies gegeven:
- op 31/12/2020, nieuw data doorgeven op liander.nl/subsidie.
Maar, pas op !! ik moet het wel op 31/12/2020 doen, niet later zoals 01/01/2021: want dat is dan januari 2021 en het wordt door Liander gezien als data van januari 2021, en dus productiedata van niet 12, maar 13 maanden
En.. Liander zou dan (jaar bruto productie / 13) x 12 doorgeven aan CertiQ... :/ 8)7

Ik vind het geen fatsoenlijke proces, en.. als ik ga naar liander.nl/subsidie, dan zie ik: https://www.liander.nl/mkb/terugleveren/collectieven/energiecollectieven/meterstanden-subsidie-teruglevering

euh ? mkb / energiecollectiven 7(8)7