Toon posts:

Vastloper tijdens BIOS update

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Probleem!

Ik was het BIOS van mijn IBM Thinkpad aan het updaten en hij liep vast. Na een paar minuten de batterij en de adapter eruit gehaald, nu start hij niet meer op. Hij gaat alleen maar in "slaap" stand. Dat lichtje gaat steeds branden.

Iemand hier ervaring mee?? Kan ik dit zelf nog oplossen of moet ik contact opnemen met IBM??

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ja, ga nu maar eens UTMFS-en, en zoek dan ook gelijk maar op "hot BIOS flash"

20*350ZO45°

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 11:41
Ga maar alvast dat telefoonnummer zoeken van IBM...

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 02 augustus 2001 20:45 schreef RDK_NL het volgende:
Ja, ga nu maar eens UTMFS-en, en zoek dan ook gelijk maar op "hot BIOS flash"
Verkeerd gelezen

[Edit]
Toch goed gelezen, nogmaals: als je niks zinnigs te melden hebt hierover, kan je beter maar niet reageren. Alsof ik zit te wachten op jou nietszeggende, onzinnige "UTMFS" opmerking. Maar ik heb je wel door hoor, heb je weer een posting.... lekker makkelijk :r
[Edit]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op donderdag 02 augustus 2001 20:51 schreef TheGladiator het volgende:

[..]

Als je niks zinnigs te zeggen heb hou je toch lekker je smoel
toetsenbord ;)

En ik denk dat het idd IBM bellen wordt voor een nieuwe BIOS chip..

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaringen met prijzen van een nieuwe bios-chip?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op donderdag 02 augustus 2001 21:03 schreef TheGladiator het volgende:
Iemand ervaringen met prijzen van een nieuwe bios-chip?
Ik dacht dat die zo rond de f 50 liggen. Gewoon ff IBM bellen en je weet het precies :)

• radicalEMT
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 21-08 12:25
Schijnt ook een truukje te zijn als je iemand kent met zo'n bios:
Haal kapotte bios eruit, zet goede bios erin, is de computer opgestart haal je de goede bios er weer voorzichtig uit en doe je de kapotte er weer in en dan flash je hem weer met de juiste biosversie.

Verwijderd

Een hotswap is heel goed te doen, zorg er alleen wel voor dat je goed gereedschap hebt liggen om de chip eruit te wippen, anders ben je heel lang bezig.

Verwijderd

Topicstarter
Ik bel morgen IBM wel even... laat ik mijn laptop maar niet helemaal slopen ;(

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 13:00

Diamon

The Weird One

Zit er geen garantie op dan :?

Gewoon van de domme houden, en niets over de flash vertellen.

And The Only One

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 27-08 15:48

Gerco

Professional Newbie

Op donderdag 02 augustus 2001 21:49 schreef nitraat het volgende:
Een hotswap is heel goed te doen, zorg er alleen wel voor dat je goed gereedschap hebt liggen om de chip eruit te wippen, anders ben je heel lang bezig.
Bij een laptop lijkt me dat niet te doen. Die zal wel vestgesoldeerd zitten.

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

Werkte dat vroeger nie zo fantastisch met batterijtjes er een minuutje of 10 uithalen?? :?

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Tsjee, wat een bakkes allemaal zeg, met UTMFS. Het gaat hier om een IBM Thinkpad (= LAPTOP) Mag iemand proberen te hotflashen, zal je denk ik niet lukken. MAW lezen is ook een kunst, voor je gaat lopen blaten. :(

Wat ik zou doen, ik zou contact opnemen met IBM en vragen wat je het beste kan doen. (Ik verwacht alleen niet dat het onder garantie geclaimed kan worden, het flashen van biossen is op eigen risico). Wat het gaat kosten, je ne sais pas, ik heb verder geen ervaring met het reflashen van laptop biossen. Ik heb een keer de bios van m'n vroegere Compaq Laptopje "geflashed" maar dat is volgens mij meer een kwestie van updaten van de diagnostic partition.

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Op vrijdag 03 augustus 2001 12:24 schreef tose het volgende:
Werkte dat vroeger nie zo fantastisch met batterijtjes er een minuutje of 10 uithalen?? :?
Nee, dat is een fabeltje waarmee je je password eruit zou moeten krijgen. (zal misschien bij oertijd laptops kunnen maar ik probeerde het bij mijn P120 en het lukte zo niet.)

Verwijderd

Dat heb je lekker voorelkaar kerel! :( Ik ben bang dat je ofwel IBM moet bellen ofwel moet hotflashen (=onnodig risico lopen)

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verplaatst van [forum=6] naar [forum=7] :).

Verwijderd

Is er een bootblock jumper aanwezig op het mobo ?(die start de pc in een soort van safe modus, mocht het flashen echt mislukt zijn zoals bij jouw het geval is) als dat het geval is kun je die omzetten, laptop booten vervolgens bootflop erin en opnieuw flashen.

Anders idd contact opnemen met IBM, dan wens ik je alvast veel suc6 !! want die gasten wouden mij niet helpen toen de BIOS flash niet gelukt was :(
Mobo was kapot, wouden ze vervangen voor 800 piek !! (P2 mobo) :z

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 12:59 schreef Toewan het volgende:
Tsjee, wat een bakkes allemaal zeg, met UTMFS. Het gaat hier om een IBM Thinkpad (= LAPTOP) Mag iemand proberen te hotflashen, zal je denk ik niet lukken. MAW lezen is ook een kunst, voor je gaat lopen blaten. :(

Wat ik zou doen, ik zou contact opnemen met IBM en vragen wat je het beste kan doen. (Ik verwacht alleen niet dat het onder garantie geclaimed kan worden, het flashen van biossen is op eigen risico). Wat het gaat kosten, je ne sais pas, ik heb verder geen ervaring met het reflashen van laptop biossen. Ik heb een keer de bios van m'n vroegere Compaq Laptopje "geflashed" maar dat is volgens mij meer een kwestie van updaten van de diagnostic partition.
Wie heeft er nu een grote bakkes? Weet jij veel wat voor bios chip er ind e laptop zit? Nou ikke niet, dus als er een chip in zit die los te halen is kanje wel degelijk hotswappen. We zijn hier niet allemaal een oppergoeroe als jou! Gelukkig maar anders zou niemand meer posten.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Op zaterdag 04 augustus 2001 00:18 schreef nitraat het volgende:
Wie heeft er nu een grote bakkes? Weet jij veel wat voor bios chip er ind e laptop zit? Nou ikke niet, dus als er een chip in zit die los te halen is kanje wel degelijk hotswappen. We zijn hier niet allemaal een oppergoeroe als jou! Gelukkig maar anders zou niemand meer posten.
Ja, en nu weer ontopic please. Geen geruzie en gewoon lief zijn voor elkaar :P

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 03 augustus 2001 23:16 schreef Devil_2000 het volgende:
Is er een bootblock jumper aanwezig op het mobo ?(die start de pc in een soort van safe modus, mocht het flashen echt mislukt zijn zoals bij jouw het geval is) als dat het geval is kun je die omzetten, laptop booten vervolgens bootflop erin en opnieuw flashen.

Anders idd contact opnemen met IBM, dan wens ik je alvast veel suc6 !! want die gasten wouden mij niet helpen toen de BIOS flash niet gelukt was :(
Mobo was kapot, wouden ze vervangen voor 800 piek !! (P2 mobo) :z
Ik ben niet bekend met mobo's van laptop's. Kan ik die bootblock jumper ergens aan herkennen?

Verwijderd

Op zaterdag 04 augustus 2001 00:30 schreef TheGladiator het volgende:

[..]

Ik ben niet bekend met mobo's van laptop's. Kan ik die bootblock jumper ergens aan herkennen?
Volgens mij zit die meestal in de buurt van de Clear CMOS jumper.
Het beste wat je kan doen is kijken op de site van IBM of je info kunt vinden over je mobo dan kun je meteen zien of die boot block jumper daadwerkelijk aanwezig is.

Overigens ben ik ook niet echt bekend met mobo's van laptops.
Suc6!
Pagina: 1