Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC voor Fusion360, gamen en video-editing rond 1100 euro

Pagina: 1
Acties:

• Matanza
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 19:34
Noob questions

Ik schakel over van Apple naar Windows vanwege mn werk en de 1440p setup leek me wel wat.
Ik moet helaas nog ietsje van de prijs doen vandaar dat ik een aantal vragen heb.

- Ik vermoed dat je steeds 2 ram slots moet gebruiken ? Klopt dit nog ?
- Is er een nadeel ivm 4x8gb ipv 2x16gb ?
- Is een 512gb ssd voldoende voor de basis ? Heb eigenlijk steeds op een 256gb gewerkt en nooit problemen gehad. Heb ook nog voldoende 4TB hdd's beschikbaar.

Dit is mijn lijstje tot nu toe:

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 325,05€ 325,05
1MoederbordenMSI B450 Tomahawk MAX€ 110,-€ 110,-
1VideokaartenMSI Radeon RX 5700 XT Gaming X€ 446,01€ 446,01
1BehuizingenCorsair iCUE 220T RGB Airflow Zwart€ 89,-€ 89,-
1Processorkoelingbe quiet! Dark Rock 4€ 60,87€ 60,87
1Geheugen internCrucial Ballistix Sport LT BLS2K16G4D32AESB€ 148,90€ 148,90
1VoedingenCorsair RM550x (2018) Zwart€ 92,65€ 92,65
1Solid state drivesIntel 660p 512GB€ 65,90€ 65,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.338,38

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Fusion360 welliswaar het kleinere werk.
- Gamen: Niet de high-end games, heb ook een PS4 Pro
- Video edditing: 10-15min video's max voornamelijk voor Youtube

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen absolute prijs. Zou graag eerder naar de 1100-1200 zakken maar aub niet het 'buy cheap, buy twice' verhaal

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb redelijk wat 4TB HDD's liggen

[ Voor 10% gewijzigd door Matanza op 14-01-2020 14:54 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 23:14

br00ky

Moderator Harde Waren
@Matanza [BBG] Januari 1500 euro 1440p gamesysteem is niet voor persoonlijk advies, vandaar dat ik je vraag heb afgesplitst. Graag even je topicstart compleet maken met
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
Dan hebben we alles op een rijtje.

Dekt de topictitel de lading of kan ik daar nog iets aan veranderen voor je?

• Matanza
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-11 19:34
br00ky schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:46:
@Matanza [BBG] Januari 1500 euro 1440p gamesysteem is niet voor persoonlijk advies, vandaar dat ik je vraag heb afgesplitst. Graag even je topicstart compleet maken met
[...]

Dan hebben we alles op een rijtje.

Dekt de topictitel de lading of kan ik daar nog iets aan veranderen voor je?
Sorry, nieuw op het forum 8)7

Heb gelijk het eerste bericht aangepast met je vragen.