Opel Zafira Cd 30 subwoofer?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikeoranje
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 04-05-2023
Hea een goede dag allemaal.

Ik heb een vraagje betreft het volgende.

Ik rij zelf in een opel Zafira Cosmo(2005)
Nu heeft de bak best wel een lekker geluid. Nu is het probleem aleen dat zodra je de bas op de CD30 volledig openzet het opzich wel een lekkere bas opleverde, maar dit gaat ten goede van het algemeen geluid.

Nu is mijn vraag dus simpel

Zou een subwoofer dit probleem oplossen?
(Speakers hoeven dan gaan bass meer out te pompen, en bass echt naar zijn eigen doosje achterin)

Ben echt een leek op dit gebied. Dus heb echt werkelijk geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-10 16:47

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Het toevoegen van een subwoofer gaat alleen helpen als je een hpf (high pass filter) op de rest van je speakers doet. Geen idee of je headunit ("radio") dit uberhaupt kan. Ook moet je headunit een aparte subwoofer uitgang hebben, óf je moet een versterker met low pass filter, lpf, hebben.

Een subwoofer geeft over het algemeen wel betere kwaliteit, maar het meedreunen van allerlei onderdelen van je auto en spullen die je er los in hebt liggen gaat dan wel meer opvallen. Ook dat is wel te ondervangen, maar dan heb je het al snel over een volledige demping van deuren etc.

Het komt allemaal neer op het budget. Moet het voor 200 euro, laat het dan maar zitten. Wil je serieus aan de slag met demping, filtering etc. dan moet er waarschijnlijk ook een nieuwe headunit komen en zet er dan maar een nulletje achter. Dan red je het niet met 1000 euro.