Wasmachine die het huis niet doet daveren?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-04 01:23
Hallo allen.

Sinds vorige week hebben wij onze Bosch wasmachine van 12 jaar oud vervangen. In ons huis hebben wij op de eerste verdieping overal houten steunbalken, daarop triplexvloeren en daarboven nog (op de badkamer waterbestendige) laminaat. Daar staat de wasmachine dus. Nu hebben we nooit problemen gehad tijdens het zwieren, maar met deze nieuwe machine (Samsung WW81M642OPW QuickDrive) davert ons hele huis. En dan bedoel ik dat de deuren op de begane grond aan de andere kant van het huis (ongeveer 25 meter verder) beginnen rammelen als de machine zwiert. Ik weet niet of het aan het ontwerp van de machine ligt (volgens Samsung zelf is de trommel anders bevestigd, waardoor je geen trillingen zou hebben) of aan het gewicht (ruim 2 keer meer dan de vorige).

Na dit probleem te hebben besproken met de winkel, mogen we onze wasmachine ruilen voor wat anders. Op mijn vraag wat ik dan moest kiezen om zo'n gedaver te voorkomen, raakten ze niet verder dan het aanraden van een Haier, "de stilste machine die we hebben". Ik sta daar persoonlijk een beetje weigerachtig tegenover, omdat ik denk dat de stilte dan vooral over de motor gaat. Is dat zo? Als die Haier met 67 dB ipv 73 dB (Samsung) even hard schudt, dan heb ik weinig aan een "stiller" toestel.

Qua functies neig ik namelijk eerder naar een AEG, die voor ongeveer hetzelfde bedrag een stoomfunctie heeft, een programma om je kleding "op te frissen" zonder wassen, en een veel beter droogresultaat heeft (42% restvocht ipv 53%). En van onze inductiekookplaat en vaatwasser van AEG zijn we ontzettend tevreden. Ik weet niet wat ik van een Haier moet verwachten.

Wat is in deze verstandig om te doen?

(Voor de goede orde: ja de machine staat perfect waterpas en is gekalibreerd. En ik weet dat je een wasmachine beter op een betonnen vloer zet, maar het is nu eenmaal zo. In de keuken is geen plaats en ik ga geen wasmachine in de woonkamer zetten.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

kippewit schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:56:
of aan het gewicht (ruim 2 keer meer dan de vorige).
Ik vermoed dat daar het probleem zit. En dan vooral als je de trommel niet tot het 100% toegestane gewicht vult (dus maar een half wasje). Dan hoopt de was zich op aan 1 zijde van de trommel wat weer vibraties oplevert.

Dus mogelijk dat een wasmachine met kleinere inhoud (c.q. dezelfde als de vorige) beter is in jullie situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Je zou verwachten dat hoger gewicht in principe alleen maar voordelig zou zijn, en verder inderdaad een goede verdeling van de was over de trommel voor het centrifugeren (daarbij is het eventueel ook zinvol op te letten wat je in de machine laadt), en een ophanging die bij een onbalans van de trommel de slingerbewegingen goed kan opvangen. Verder kan ook de aard van het geluid meer of minder overlast geven (en dat kan ook nog eens subjectief verschillen)

Welke specifieke machine het beste zou zijn, zou ik niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

_Arthur schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:00:
[...]

Ik vermoed dat daar het probleem zit. En dan vooral als je de trommel niet tot het 100% toegestane gewicht vult (dus maar een half wasje). Dan hoopt de was zich op aan 1 zijde van de trommel wat weer vibraties oplevert.

Dus mogelijk dat een wasmachine met kleinere inhoud (c.q. dezelfde als de vorige) beter is in jullie situatie.
Juist door het hogere gewicht zou het lawaai juist minder moeten zijn. Wij zitten met hetzelfde probleem qua huis en op advies van de Bosch monteur hebben wij extra gewicht/plank onder de machine geplaatst. Door hoger gewicht krijg je een stijvere vloer waardoor de machine minder kan "lopen/bonken". Daarnaast draaien wij dus ook niet meer op volle toeren want dan danst de woning.

/edit, ik lees mee voor tips. Wij hebben besloten de machine uiteindelijk niet te vervangen omdat geluid het probleem niet was en dus veel machiens hetzelfde probleem gaan hebben. Asko is trouwens het merk waar veel mensen naar verwijzen met ons soort vloer omdat die een andere bouwmanier heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

_Arthur

blub

swtimmer schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:04:
Juist door het hogere gewicht zou het lawaai juist minder moeten zijn.
Ik deed de aanname dat hij met 'gewicht' het laadgewicht van de wasmachine bedoelt. En niet zozeer dat de machine 2 maal zo zwaar is tov de vorige. Indien dat laatste is inderdaad hoe zwaarder hoe beter.

Ook de massa van de ondergrond telt heel erg mee inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swtimmer
  • Laatst online: 29-05 00:41

swtimmer

Ontrafelt het leven!

_Arthur schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:08:
[...]

Ik deed de aanname dat hij met 'gewicht' het laadgewicht van de wasmachine bedoelt. En niet zozeer dat de machine 2 maal zo zwaar is tov de vorige. Indien dat laatste is inderdaad hoe zwaarder hoe beter.

Ook de massa van de ondergrond telt heel erg mee inderdaad.
En dan begreep ik jouw bericht inderdaad verkeerd :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
Ik bedoel inderdaad het gewicht van de machine zelf. Dat is bijna 80 kg. Ik heb er naar staan kijken, en de machine blijft netjes op z'n plaats staan, maar als je er wat op legt, trilt het er gelijk af.

Bij de vulling merken we geen verschil: zowel een volle machine als een helemaal lege (om eens te testen) schudden even hard.

Ik raak er echt niet uit. Er zijn zoveel opties. De ene machine kan dat dan weer wel en de andere niet, die droogt dan weer droger maar is kleiner, de andere kan je was bijsteken halverwege maar kan dan weer wat anders niet… keuzestress! Nu ging ik toch weer enigszins naar de Haier (stil en ik las ergens 1 review van iemand die zei dat ze hem amper hoorde op de houten zoldervloer), maar hier op het forum laat ik me dan weer leiden door 1 iemand die zegt "blijf ver weg van merken als Beko en Haier".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

kippewit schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:17:
Ik bedoel inderdaad het gewicht van de machine zelf. Dat is bijna 80 kg. Ik heb er naar staan kijken, en de machine blijft netjes op z'n plaats staan, maar als je er wat op legt, trilt het er gelijk af.

Bij de vulling merken we geen verschil: zowel een volle machine als een helemaal lege (om eens te testen) schudden even hard.

Ik raak er echt niet uit. Er zijn zoveel opties. De ene machine kan dat dan weer wel en de andere niet, die droogt dan weer droger maar is kleiner, de andere kan je was bijsteken halverwege maar kan dan weer wat anders niet… keuzestress! Nu ging ik toch weer enigszins naar de Haier (stil en ik las ergens 1 review van iemand die zei dat ze hem amper hoorde op de houten zoldervloer), maar hier op het forum laat ik me dan weer leiden door 1 iemand die zegt "blijf ver weg van merken als Beko en Haier".
80 kg is een behoorlijk zwaar gewicht voor een wasmachine. Als zo'n massa al niet helpt tegen kleine trillingen en vullingsgraad niets uitmaakt, denk ik eerlijk gezegd dat het probleem aan de antivibratiesysteem van Samsung ligt.
Je hebt natuurlijk gecheckt of de wasmachine waterpas staat en alle pootjes echt op de grond staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Fireshade schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:27:
[...]

80 kg is een behoorlijk zwaar gewicht voor een wasmachine. Als zo'n massa al niet helpt tegen kleine trillingen en vullingsgraad niets uitmaakt, denk ik eerlijk gezegd dat het probleem aan de antivibratiesysteem van Samsung ligt.
Je hebt natuurlijk gecheckt of de wasmachine waterpas staat en alle pootjes echt op de grond staan?
Miele`s gaan over de 100 kg zeker de oudere modellen... :X

Ik ben zelf totaal geen fan van samsung en als je de kans krijgt te ruilen voor een AEG of BOSCH doen... haier ook afblijven.. budget merk

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
Fireshade schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:27:
[...]
In zekere zin hoop ik dat dat de reden is. In hun YouTubefilmpjes zijn ze extra trots op hun "exclusieve antivibratiesysteem", maar ik heb liever een wasmachine die een klein beetje op wandel gaat (onze vorige machine verschoof soms wel eens een centimeter of 3-4 bij zwieren op 1400), dan eentje die stug blijft staan en de steunbalken uit de muren trilt.
Dat heb ik inderdaad gedaan.

[ Voor 5% gewijzigd door kippewit op 14-01-2020 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:41

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Enige wat ik nog kan bedenken en aan de discussie toevoegen is een rubber mat, er zijn speciale matten voor onder wasmachines.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Is 80KG voor een Samsung wasmachine niet ontzetttend veel? Ik heb een simpele ecobubble uit 2013 met een 7KG trommel, volgens mij weegt die nog niet de helft...

Als het ding zo stuitert kan ik maar twee dingen bedenken:
- zijn na plaatsing de transportbuoten wel verwijderd?

- Staat ie stevig op alle vier de pootjes? Zodra deze pootjes niet goed afgesteld staan en wasmachine wat kan wiebelen, gaat het hoge gewicht alleen maar tegen je werken en krijg je extra zware vibraties. Dubbelcheck dat deze niet alleen waterpas staat, maar ook niet kan bewegen als je er zelf tegen duwt. Staat de machine stevig maar kan deze alsnog bewegen doordat de vloer te zwak is, dan kan ik je enkel een lichter apparaat aanbevelen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:16
bij mij thuis heb ik 2 grote 10cm kalksteembouwblokken onder de machine gelegd, rubberen pootjes er onder ... niks helpt zo lijkt wel, het hele huis blijft trillen

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 16:57

Sharky

Skamn Dippy!

Ik heb dit ook ooit gehad en heb toen een superdik stuk multiplex (ter grootte van het oppervlak van de wasmachine) met flinke draadbouten door de vloer heen aan de steunbalken geschroefd. De wasmachine zat weer met speciale profielen aan die plaat vast (kon ik gewoon bestellen bij Bosch). Het hielp flink, maar als de wasmachine wat instabiel ging centrifugeren rammelde het nog steeds wat.

This too shall pass

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr. Blonde
  • Laatst online: 11:39
Hier hetzelfde verhaal qua trilling en geluids overlast i.c.m. een houten zoldervloer.

Ik heb het probleem kunnen verminderen door op de bestaande vloer een houten balkenbed te maken met daarop 2 multiplex platen van 18mm dik die verlijmd en geschroefd zijn.

Het balkenbed zorgt ervoor dat het gewicht en de trillingen verdeeld worden over 3 i.p.v. 2 vloerbalken. De vloer is hierdoor een stuk stijver en trilt minder mee.
Tijdens het centrifugeren kun je de wasmachine nog steeds horen maar het stoort niet tijdens TV kijken op normaal volume.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 03-06 00:01

g0tanks

Moderator CSA
Mr. Blonde schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:04:
Hier hetzelfde verhaal qua trilling en geluids overlast i.c.m. een houten zoldervloer.

Ik heb het probleem kunnen verminderen door op de bestaande vloer een houten balkenbed te maken met daarop 2 multiplex platen van 18mm dik die verlijmd en geschroefd zijn.
Hier dezelfde situatie: de wasmachine staat op zolder waar laminaat ligt. Een dikke multiplex plaat eronder helpt een klein beetje, maar alles blijft trillen. Ook rubberen trillingsdempers halen nauwelijks iets uit.

Ik heb het maar geaccepteerd en draai zoveel mogelijk wasjes als ik niet thuis ben.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:00
Ik had dit probleem ook altijd in mijn oude huis, ook een wm op een houten balklaag. Het stucwerk kwam van het plafond (af en toe een stukje).
Omdat een nieuwe wasmachine me wat te ver ging ben ik maar een ander huis aan het bouwen... :+

De wasmachine komt nu op een 11cm dikke betonvloer, op een 20cm dikke betonfundering te staan. Ik hoop dat ie hier niet meer zo staat te bonken, anders ga ik toch ook een andere halen. Samsung dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:44

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Afgezien van wat @MadMarky aangeeft mbt transportbouten: Ik had in het vorige huis ook een houten vloer uit '64 en had op het laminaat een multiplex plaat geschroefd op de balken (met van die hele subtiele schroeven) en daarbovenop nog 4 betontegels (van die 40x40 cm tegels) en daarop weer de machine (Bosch 9 kg model van tegen de 95 kg leeg gewicht). Dat vibreerde wel, maar niet storend.

Wellicht is dat nog een mogelijkheid voor je. Maar als het _zo_ erg trilt verwacht ik toch echt de transportbouten (been there, done that, got the t-shirt :+ )

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippewit
De transportbouten zijn er echt uit hoor.

Ik ga toch ook maar een multiplex plaat (of MDF?) kopen en vastschroeven op de grond. Wie weet helpt het een beetje. De Samsung gaat sowieso terug. Want het aan- en uitzetten van die machine maakt ook elke keer een melodietje (2-3 seconden) dat me na een week echt al enorm stoort. (De eindmuziek -- "Die Forelle" van Schubert maar dan als midi -- kan je gelukkig wel uit zetten. Alle andere melodietjes niet.)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@kippewit Staat het op dezelfde plek ?
Ik zou eens kijken naar anti-vibratie mat

Gewicht van de machine zou stabiliteit moeten geven als de schokdempers oké zijn.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hackus schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:44:
@kippewit Staat het op dezelfde plek ?
Ik zou eens kijken naar anti-vibratie mat

Gewicht van de machine zou stabiliteit moeten geven als de schokdempers oké zijn.
Zo'n mat werkt goed op een betonnen vloer, maar niet als de vloer zelf ook al beweegt is. Zoals ik heb proberen uit te leggen gaat een hoog gewicht juist tegenwerken als de vloer het niet aan kan.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:07
Ligt niet aan de ondergrond maar aan de machine. Een goede wasmachine, zoals de mijne, is tijdens het centrifugeren steeds bezig om het wasgoed weer los te draaien en te verleggen totdat er een goede balans is. Daarna gaat hij pas echt toeren maken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 21:50
Het gewicht van de machine maakt nu juist dat de trilling wordt doorgegeven aan de ondergrond volgens mij. Die energie zoekt de weg van de minste weerstand, wat de houten ondergrond is. Je vorige machine was minder zwaar en verschoof soms een paar centimeter zei je, daar werd dus de energie niet doorgegeven aan de ondergrond omdat die zijn weg anders zocht.

Een stijvere ondergrond maken is dus het devies, de druk moet verdeeld worden over meerdere draagbalken. Bijvoorbeeld door een dikke plaat door de ondergrond in de draagbalken te schroeven.

Of je zou de machine op spikes moeten zetten zoals bij speakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

MadMarky schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:47:
[...]

Zo'n mat werkt goed op een betonnen vloer, maar niet als de vloer zelf ook al beweegt is. Zoals ik heb proberen uit te leggen gaat een hoog gewicht juist tegenwerken als de vloer het niet aan kan.
Bij mijn schoonouders staat een dikke Miele op zolder, op houtenvloer met anti-vibratie mat. Nergens last van.
Gewicht van de 12j oude Bosch zal niet veel verschillen met de 77kg Samsung. Er was eerder geen overlast zegt TS, dus als het op dezelfde plek staat moet er geen verschil zijn.(je ecobubble weegt +- 65kg)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
JukeboxBill schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:48:
Ligt niet aan de ondergrond maar aan de machine. Een goede wasmachine, zoals de mijne, is tijdens het centrifugeren steeds bezig om het wasgoed weer los te draaien en te verleggen totdat er een goede balans is. Daarna gaat hij pas echt toeren maken.
maar dat gaat echt niet trillingsvrij. Zodra de balans binnen de marge valt gaat die machine hogere toeren draaien en worden de trillingen opgevangen door de constructie van de machine. Omdat actie=reactie gaat je vloer ook trillen, en vanwege het hogere gewicht van de nieuwe machine is dat meer dan bij de vorige machine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Hackus Dan is de houten vloer bij je schoonouders kennelijk steviger dan bij kippewit ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:07
lexi schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:54:
[...]

maar dat gaat echt niet trillingsvrij. Zodra de balans binnen de marge valt gaat die machine hogere toeren draaien en worden de trillingen opgevangen door de constructie van de machine. Omdat actie=reactie gaat je vloer ook trillen, en vanwege het hogere gewicht van de nieuwe machine is dat meer dan bij de vorige machine.
Maar om een zware machine aan het trillen te brengen is ook een grotere onbalans nodig.
De afstelling van het balans mechanisme zou daar allemaal rekening mee moeten houden. Bij mijn Panasonic is dat perfect geregeld: staat ook op een houten vloer, niet echt zwaar uitgevoerd, maar van te grote trillingen heb ik nooit last.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
Het kan natuurlijk ook zo zijn dat door het speciale ophangmechanisme van die Samsung je net een trilling krijgt die precies in de resonantie frequentie zit van je ondervloer. Dat zou wel e.e.a. verklaren t.o.v. de Bosch.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:27
Ik heb een vergelijkbare ervaring. Oude Bosch (1200 rpm) was heerlijk rustig. Nieuwe Samsung (1400 rpm) en die danste de hele dag. Uiteindelijk weer een Bosch (1600rpm) gekocht en deze was weer heerlijk stabiel.

Een vriend van mij heeft ook een nieuwe Samsung, die op een betonnen vloer staat (moderne woning) en die danst ook het hele hok door.

Mijn conclusie, bij Samsung doen ze onvoldoende aan balanceren van de lading, of de constructie intern is niet geschikt voor het opvangen van de trillingen.

@MadMarky Er is een reden dat Miele's belachelijk duur zijn. Of je het de meerprijs waard vindt is een tweede, dat is volledig persoonlijk natuurlijk. Maar ze zijn wel degelijk beter dan andere merken, onder andere op het gebied van trillingsdemping. Dat is ook een reden dat ze zo gruwelijk zwaar zijn.

[ Voor 23% gewijzigd door Nivado op 14-01-2020 16:14 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• kippewit
Hierbij het vervolg! De Samsung is weg, en vervangen door een AEG. De machine wiebelt nog wel wat tijdens het zwieren (het is wel duidelijk dat het aan de vloer ligt, want ook deze machine staat heel mooi waterpas en blijft op z'n plaats staan) maar een kamer verder horen we er eigenlijk niks meer van. De rust is dus teruggekeerd in huis en we kunnen weer gewoon de was doen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:01
_Arthur schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:00:
[...]

Dit dus.
Onze wasmachine (Zanussi) wil niet eens starten met centrifugeren als de was niet lekker verdeeld is. Als er weinig in zit moeten we wat extra handdoeken erbij doen om een betere verdeling te krijgen en de trommel in "evenwicht" te krijgen.

https://www.strava.com/athletes/ralfv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fireshade
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Fireshade

het is al een moje wir

lexi schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:54:
[...]

Een hoger gewicht wil niet zeggen dat de trillingen ook altijd erger worden. Dat hangt af o.a. van de trilfrequentie.
Verder is het antivibratiemechanisme sterk bepalend tezamen met de onbalans-afhandeling. Je hebt goede (Miele) en slechtere (Samsung, blijkbaar). Er zit echt wel wat engineering in die veer- en dempsystemen, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

kippewit schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 14:25:
Hierbij het vervolg! De Samsung is weg, en vervangen door een AEG. De machine wiebelt nog wel wat tijdens het zwieren (het is wel duidelijk dat het aan de vloer ligt, want ook deze machine staat heel mooi waterpas en blijft op z'n plaats staan) maar een kamer verder horen we er eigenlijk niks meer van. De rust is dus teruggekeerd in huis en we kunnen weer gewoon de was doen :-)
Samsung is dus gewoon rommel weer +1 :X

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Neem een Miele. Die zijn vaak rond de 100 kg en gemaakt van puur gietijzer, geen betonblok als bij de goedkopere merken.

Een eenvoudige Miele heb je al voor minder dan 600 euro.

edit: je hebt dus een AEG genomen. Ook niet slecht.
De wasmachine op een betonplaat of grote stoeptegel zetten kan ook wel helpen.

[ Voor 27% gewijzigd door CR2032 op 24-01-2020 22:38 ]

Pagina: 1