Inventaris, omschrijving wel/niet verplicht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Wanneer je een inventaris toevoegt (of een bestaande inventaris wijzigt), staat er zowel achter naam als omschrijving een *. De * komt op mij over als een indicator dat het invullen van die velden verplicht is.

Het veld omschrijving kan echter zonder foutmelding leeg gelaten worden.

Is er wel een controle achter de schermen die checkt of er iets in dat veld staat? Of betekend * hier iets anders :?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Anyone? O-) Dacht dat dit iets simpels was om te beantwoorden :P

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Ruim een jaar verder en de * staat er nog steeds, zonder dat er verplichte invoer nodig is. Waarom dan niet weghalen? O-)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 20:26
Welke inventaris?

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Topicstarter
Klik rechtsboven op je username, dan inventaris, wijzig een willekeurige inventaris (als je die hebt) en probeer er een op te slaan met leeg omschrijving veld, waar ik gezien de * verplichte invoer verwacht,

Bij naam is die verplichting er wel: "Geen lijstnaam opgegeven." error bij leeg laten.

[ Voor 52% gewijzigd door Raven op 03-08-2021 10:56 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:33
Gek dat hier geen reactie op is gekomen. Ik zie je bugje inderdaad, klein UX foutje. Dat sterretje hoort er niet te staan, want het veld is niet verplicht. Opzich wel een teken dat er achter de schermen geen goede koppeling is tussen het al dan niet verplicht zijn van een veld en het sterretje in de user interface, maar persoonlijk zou ik er niet van wakker liggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb het sterretje weggehaald :)

March of the Eagles

Pagina: 1