Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

[TV over UTP/ STP]

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• NEK
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 21-01 11:17
Ik kwam via een oud topic terecht bij de vraagstelling over COAX over UTP. Zijn er medetweakers die hier ervaring mee hebben? Het betreft nl. een oud pand dat onlangs gerenoveerd is echter heeft de installateur vergeten COAX kabels te trekken omdat hij dacht dat er wel glasvezel zou komen, maar in het gebied van dit pand is er geen glasvezel beschikbaar, alleen Ziggo.

Ik heb reeds gekeken naar de coax verlenger via UTP van het merk muxlab.

Het betreft een woning met 10 appartementen met elk 2 tv's.

Heeft iemand hier ervaring mee of tips?

NEK wijzigde deze reactie 14-01-2020 13:20 (6%)

Alle reacties

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:48
Misschien niet het antwoord wat je wilt horen, maar je zou de installateur langs kunnen laten komen en zeggen; "Volgens mij ben je wat vergeten."

Als de afspraak was coax erbij trekken was.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• NEK
Bad Brains schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:04:
Misschien niet het antwoord wat je wilt horen, maar je zou de installateur langs kunnen laten komen en zeggen; "Volgens mij ben je wat vergeten."

Als de afspraak was coax erbij trekken was.
Tja........alles is al dicht gezet en gestukadoord!

• Bad Brains
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 15:48
NEK schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:06:
[...]

Tja........alles is al dicht gezet en gestukadoord!
Dat kan je erbij zeggen, Je bent wat vergeten en alles is al dicht gezet en gestucked.

Maar zonder gekheid je kan hem toch bellen en vragen wat hij voor je kan doen, uit je reactie begrijp ik dat het zijn schuld/fout is.
Bellen is de kleinste moeite, coax over UTP is volgens mij redelijk prijzig.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• lmno31
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 15:56
Ik heb in mijn nieuwbouwhuis ook nog geen coax naar de slaapkamer getrokken. Ik gebruik nu voor die enkele keer de ZiggoGo app op mijn telefoon om het vervolgens naar de chromecast te streamen. Zeker op de slaapkamer kijk ik toch bijna nooit om het heel erg irritant te gaan vinden. Ik moet zeggen dat het verbazend fatsoenlijk werkt.

D50|Sigma 18-50|Sigma 70-300-APO

• MasterL
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 27-01 10:10
Je zou het ook kunnen omdraaien, ik neem aan dat de UTP kabels wel "netjes" door buizen zijn getrokken.
Een optie is om de UTP eruit te halen en te vervangen voor COAX,"UTP" over COAX is een stuk makkelijker met bijvoorbeeld Hirschmann INCA 1G. Ideaal is het niet maar de stuc hoeft er in ieder geval niet onder te lijden.

• ijske
  • Registratie: juli 2004
  • Laatst online: 27-01 21:43
wel er zijn verschillende mogelijkheden..

- IP TV kijken (zoals netflix dus,, je gebruikt je UTP echt als internet kabel)
- HDMI over UTP ( best prijzig , en je kan je UTP niet gebruiken als internetkabel)
- 1 paar van je UTP gebruiken om COAX over je UTP sturen ( verplicht shielded kabel + je bent 1 paar kwijt van je utp)
- je ip tv box volledig in je data netwerk laten inkoppelen als IP stream ( das erg high end ,dus prijzen zijn echt gekkhuis , + zit je nog eens gekloot met je bediening )

al deze oplossingen zijn offc onpractisch en kostelijk, mogelijks is glasvezel aanleggen goedkoper ?

ijske wijzigde deze reactie 14-01-2020 21:24 (9%)

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:45

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Maar bij 10 appartementen met 2 tv's... zou toch coax laten leggen ipv net-niet oplossingen, zeker als er mensen komen wonen die een net-wel oplossing verwachten.

Vitality Discoshow

• NEK
KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 20:44:
Maar bij 10 appartementen met 2 tv's... zou toch coax laten leggen ipv net-niet oplossingen, zeker als er mensen komen wonen die een net-wel oplossing verwachten.
Helemaal mee eens. Het probleem is echter dat alle leidingen al weggewerkt zijn en er geen andere loze leidingen meer aanwezig zijn.

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 15:45

KeRsTmAnNeKe

Jeuh oud icon

Zoals eerder vermeld, bij installateur neerleggen, zeker als daarmee besproken is dat er coax zou komen en hij zelf verzonnen heeft dat dat niet nodig is.
Kunnen op zijn kosten alle muren weer open en opnieuw afgewerkt worden.

Vitality Discoshow

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True