VPN - Nslookup laat 2 IP adressen zien

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Topicstarter
Mij is gevraagd uit te zoeken hoe het in te regelen is dat als mensen met hun laptop thuis werken, we bij een nslookup naar die laptop, alleen het IP adres terug krijgen wat via de VPN is uitgegeven, en niet het IP adres wat de laptop van het thuis netwerk heeft.

Ik heb helaas niet alle info over welk type VPN er draait...ik weet alleen dat het een AlwayOn is die erg lijkt op die van Intune.
Ik weet dus ook niet of er split tunnel wordt gedraaid of niet..ik weet ook niet of dat van belang is.

Ja..ik besef dat ik weinig info heb, maar wellicht dat ik met wat tips de juiste richting op gestuurd kan worden?

Kortom: VPN verbinding is er. Ik zit op corp netwerk. Ik krijg netjes daar een IP adres van in een 10.x.y.z range. Ik kan servers in het corp LAN gewoon benaderen op naam en ip adres.
Maar als ik vanuit corp LAN een nslookup doe naar mijn laptop, dan staan daar dus 2 IP adressen: het 10.x.y.z en die van mijn eigen DHCP reeks thuis in de 192.168.y.z reeks.

Nu is het wel zo dat tot vanochtend het vinkje (bij de VPN adapter) mbt 'register in DNS' niet aan stond dus men zag alleen mijn 192.168..x.y adres. Ik weet niet of dat ermee te maken heeft dat ik 'm nog steeds zie?

Men wil dus uiteindelijk alleen het 10.x.y.z adres zien als ze mijn laptop pingen.

specs | 3360wP met SE3000

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

De VPN server deelt IP's uit in een bepaalde range, als je die leases ziet ben je een heel eind.
Je moet dus op de VPN server zelf kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Laat de VPN-adapters zich in een ander (sub)domein registreren. Dan hebben beide hosts een eigen IP.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Tallguy schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:39:
...
Ik heb helaas niet alle info over welk type VPN er draait...
Lijkt me toch wel redelijk essentieel om dit te weten
Niet alle vpn-clients gedragen zich zo en vpn-clients die zich wel zo gedragen zouden maar zo een optie kunnen hebben om het uit te schakelen
Kortom: vul de complete template in
Relevante software en hardware die ik gebruik
...
dan praten we verder

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==