Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Aankoopadvies: Auto 5000 euro

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ambianz
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 15:57
We zijn op zoek naar een auto voor werk en privé vervoer. Ik kom er maar niet uit, ben inmiddels bij een aantal garages wezen kijken maar nog nergens het goede gevoel. Momenteel rijden we een Clio 1.5 diesel uit 2014, en ivm werk moet er een tweede auto bijkomen.

Aantal kilometers komt uit op ongeveer 20.000 km per jaar.
  • 4x per week op en neer naar werk vooral 100-weg 40km totaal
  • 1x per week op en neer naar ouders vooral snelweg 150km totaal
De wensen die we hebben:
  • Liefst niet de lichtste klasse auto's ivm rijwind op 100-weg
  • Relatief zuinig, vermogen van de auto is niet relevant
  • Airco
  • Geschikt als auto voor komende 5 jaar. Dus 100k km
Budget is 5000 euro. Kan uitgerekt worden naar écht maximaal 5500 maar enkel als het de meerprijs waard is. Heeft er iemand suggesties waar ik naar moet kijken? In hoeverre is het aantal KM's en bouwjaar belangrijk?

Auto's die we bekeken hebben en interessant lijken zijn:
- Hyundai i20 (vanaf bj. 2010 ongeveer)
- Opel Corsa D
- Suzuki alto (waarschijnlijk te licht/klein)

Verder staat de Ford Fiesta nog op de shortlist, echter hier nog niet naar wezen kijken.

Alle reacties

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 16:29

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Lag er in mijn geval aan vooral aan wat je tegenkomt.

Zeker als je wat ouder zoekt is het belangrijker hoe is de auto zelf. Kwam van een Corsa C.

Ik heb met een vergelijkbaar budget een andere shortlist maar ook een ander gebruik. Ik rij meer maar wil absoluut geen diesel 35k grofweg Verder was mijn enige echte eis Cruise Control.

Na meerdere auto's te hebben gereden. Corsa D, Peugeot 207, Peugeot Partner, Opel Astra, Renault Clio Estate.

Uiteindelijk bij een dealer voor die prijs een Corolla uit 2006 gehaald. Iets ouder maar iets meer dan 110k gereden. Auto zelf was vies maar motorisch prima en garantie erbij. Dit was in December :P

Je moet vooral kijken wat wil je verder van de auto. Ikzelf zou zeggen kijk wat rond en kijk wat je ongeveer ziet. Ik heb bij mijn huidige auto en de vorige auto nooit de auto gehaald waarvoor ik daadwerkelijk kwam kijken :+

Echt slechte auto's is heel specifiek qua uitvoering en motor. Dus daar kun je direct zonder een auto te zien weinig echt over zeggen. Het is niet meer zo zwart-wit als dat het vroeger iets meer was.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• Ambianz
Touchdomex schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:29:
Lag er in mijn geval aan vooral aan wat je tegenkomt.

Zeker als je wat ouder zoekt is het belangrijker hoe is de auto zelf. Kwam van een Corsa C.

Ik heb met een vergelijkbaar budget een andere shortlist maar ook een ander gebruik. Ik rij meer maar wil absoluut geen diesel 35k grofweg Verder was mijn enige echte eis Cruise Control.

Na meerdere auto's te hebben gereden. Corsa D, Peugeot 207, Peugeot Partner, Opel Astra, Renault Clio Estate.

Uiteindelijk bij een dealer voor die prijs een Corolla uit 2006 gehaald. Iets ouder maar iets meer dan 110k gereden. Auto zelf was vies maar motorisch prima en garantie erbij. Dit was in December :P
Goed advies denk ik. Inmiddels een yaris op het oog met 150k op de teller.

• SirLct
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 13:28
Kijk ook trouwens naar diesel.. De belasting is hoger maar de aanschafwaarde is zodanig lager dat je per saldo zomaar beter uitkomt dan benzine. Bijv. een Fiat Punto van 2011 is rond 2800 eur met 148k.
Een benzine variant gaat gelijk naar 5000.. Als je de duurdere belasting offsetten tegen de goedkopere aanschaf, waarschijnlijk minder afschrijving, en ook nog eens minder kosten aan brandstof, bespaar je zomaar veel geld.

Life is too short to drive boring cars

• Richh
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 17:16

Richh

HODL

Fiat Punto's en Bravo's zijn vrij goedkope auto's en helemaal geen slechte auto's. Zeker als je in jouw budget zoekt, is er best een leuk modelletje te vinden met een goede onderhoudshistorie en dergelijke.

Zo'n Bravo is prima geschikt voor zo'n rit. Is een serieuze C-segmenter en met 120/140/150pk trekt 't lekker weg.
Ze zijn wel een stuk duurder in de wegenbelasting en zeker de hogere vermogens op benzine zijn niet zuinig (1 op 11).

Japans, dus inderdaad een Yaris, is ook best te vinden. Heb je wel een stuk minder auto als je het mij vraagt. Yarissen zijn regelmatig erg kaal.

• Ambianz
Richh schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 14:06:
Fiat Punto's en Bravo's zijn vrij goedkope auto's en helemaal geen slechte auto's. Zeker als je in jouw budget zoekt, is er best een leuk modelletje te vinden met een goede onderhoudshistorie en dergelijke.
En zijn er nog modellen van de Fiat Punto die ik moet laten staan?

Bijv zijn er bij de Fiat Punto Evo 0.9 twinair problemen bekend? BJ is 2013

• unfor
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 07:14
Suzuki Swift wellicht? Ik rijd er nu een aantal jaar een en dat bevalt mij prima, amper kosten aan gehad.
Sowiezo hebben de Jappen statistisch gezien de minste problemen, hoe saai ik ze over het algemeen ook vind.

Steam - BFV - PUBG

• wd200
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 20-02 22:01
Ik ben pro private lease en kan absoluut de nadelen maar werp er toch eens blik op.

• Ambianz
Uiteindelijk bij een aantal auto's wezen kijken. Handelaar en dealer, beide geen goed gevoel bij.

Inmiddels particulier een Kia Picanto nieuwe model uit 2011 aangeschaft met 29k km op de teller. Prachtige auto met lekker veel opties. Blij mee en geslaagd !
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True