Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Connectie met Access database geeft foutmelding -2147467259*

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• jan kortman
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 23-01 15:07
Ik heb al maanden een ASP-classic applicatie bij een nieuwe provider draaien.
Gisteren gaf hij opeens een foutmelding als ik de ADODB connection probeer te openen naar een MS-access database.
Ik ben zelf geen ervaren programmeur maar hobby af en toe wat.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
MSaccess,
Microsoft.ACE.OLEDB.12.0

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
een test kun je zien op *snip* spam

RobIII wijzigde deze reactie 14-01-2020 12:27 (11%)

Alle reacties

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:08

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

jan kortman schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:21:
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
een test kun je zien op *snip* spam
...en toen gooide je de foutmelding in Google en wat gaf dat?

Graag verwijs ik je naar onze Quickstart; ik mis echt wel heel veel eigen inzet in dit topic en wat je dus gezocht, gevonden en geprobeerd hebt behalve die test die de foutmelding dumpt maken.

Overigens is MS Access niet echt geschikt om websites op te draaien (ondanks dat dat wel soms beweerd wordt) en is Classic ASP ook al zeg maar een hele poos op sterven na dood... Misschien eens overwegen je project om te (laten) zetten naar iets nieuwers?

RobIII wijzigde deze reactie 14-01-2020 12:33 (56%)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• jan kortman
Zoals gezegd, ik ben geen ervaren programmeur.
Google geeft aan dat het met de connectie met de database te maken heeft.

Wat moet ik doen?

Ik ben me er van bewust dat ASP classic oud is en dat MS access niet de beste oplossing is, maar het werkt al meer dan 10 jaar zonder problemen.
Ik ben echter sinds een paar maanden over naar een nieuwe provider en opeens geeft hij deze melding.
Mijn provider geeft helaas ook geen ondersteuning itt de vorige.

Kan iemand mij helpen, mijn applicatie's zijn gratis en wordt toch door zo'n 10.000 man gebruikt.

Herbouwen op een nieuw platform is voor mij te duur.

jan kortman wijzigde deze reactie 14-01-2020 12:43 (62%)

• RobIII
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:08

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse 3 ja!

jan kortman schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:34:
Zoals gezegd, ik ben geen ervaren programmeur.
Je kunt ook niet verwachten dat wij 't, door een boel heen-en-weer-vragen, hier in je topic voor je gaan oplossen ;)

Kan iemand even...?

Er is dan ook niemand hier die verwacht dat je ervaren bent, noch programmeur zelfs, maar we verwachten wél dat je ons voorziet van zoveel mogelijk (relevante!) informatie, laat zien (door 't te beschrijven, niet door er naar te linken) wat je zélf al gedaan hebt etc.
Google geeft aan dat het met de connectie met de database te maken heeft.
...en toen? Wat vond je voor (mogelijke) oplossingen? Welke daarvan heb je geprobeerd? Wat was de uitkomst van die probeersels?

Zoals ik al zei: we verwachten hier (veel) meer eigen inzet. Heb je daar geen zin in, de kunde niet voor of wat voor reden dan ook, prima hoor ;) Maar dan moet je de klus misschien even uitbesteden aan een programmeur ;)
Ons helpen jou te helpen ;) Maar op dit moment dump je een foutmelding bij ons en mogen wij in onze glazen bol gaan kijken. Zo werkt 't hier niet ;)

RobIII wijzigde deze reactie 14-01-2020 12:45 (19%)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• jan kortman
Ik heb onder andere een test ingericht die alleen de connectie probeert te openen.

<!----#include file="adovbs.inc" -->
session("DatabaseConnectString") = "Provider=Microsoft.ACE.OLEDB.12.0;Data Source=E:\HostingSpaces\kortman\wiedoetmee.nl\db\41D.mdb;Persist Security Info=False"
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")

Dit geeft dus die foutmelding.

• Rensjuh
  • Registratie: juli 2007
  • Laatst online: 18:53
En wanneer krijg je de error?
Krijg je ook meer als alleen -2147467259?

Gebeurd er iets, gebeurd er niets?

Wat heb je gevonden op Google?
Ik tik de code in op Google en kom uit op:
https://support.microsoft...-same-mdb-file-from-multi

Wat heb je zelf al geprobeerd?
Je hebt het zelf gemaakt, dan neem ik aan dat je ook kunt troubleshooten en het probleem oplossen?
Of in ieder geval nader toelichten, met correcte informatie, zodat we met je mee kunnen denken?

Nu zet je hier een code neer, geen verdere info en vraag je ons om een oplossing...?

• DJMaze
  • Registratie: juni 2002
  • Niet online
Ik ben me er van bewust dat ASP classic oud is en dat MS access niet de beste oplossing is, maar het werkt al meer dan 10 jaar zonder problemen.
Mijn televisie ook, totdat Ziggo overstapte van analoog naar digitaal signaal.
Bleek mijn oude beeldbuis niet geschikt voor de toekomst.
Nieuwe TV loste het probleem op.
Kan iemand mij helpen, mijn applicatie's zijn gratis en wordt toch door zo'n 10.000 man gebruikt.
Herbouwen op een nieuw platform is voor mij te duur.
Zoek iemand die het gratis doet?

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• jan kortman
Uiteindelijk heeft de provider een herstart gedaan en blijkt alles opgelost.
Excuus voor mijn manier van communiceren. Voor mij de eerste keer op een forum.

Iedereen wel bedankt voor jullie reacties, ook daar leer ik van !!

jan kortman wijzigde deze reactie 14-01-2020 17:43 (18%)

Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True