Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honorguard
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-04-2024
Hallo,

Ik denk dat dit mijn eerste post is op het forum na al mijn halve leven rond te hangen op tweakers. (met nog een ander account waar ik niet meer op kon inloggen 8)7 )
meestal als ik een probleem heb kom ik met wat goed google-en wel op een oplossing. maar dit keer krijg ik dit niet voor elkaar. dus hulp gevraagd ;)

Ik ben opzoek naar een fan controller voor mijn DIY server kast, waar ik een Dell Poweredge r710 in heb liggen.

-Ik heb 3 arctic f14 pwm fans liggen die ik hier graag voor wil gebruiken.

-Standalone
Deze controller wil ik graag voeden vanaf netstroom, en niet aan hoef te sluiten de server zelf (usb is acceptabel, pwm headers op het mobo niet.)

-Voeding
-voeden vanaf usb is een pre. mijn alternatief is een bordje die een standaard 12v plug omzet naar sata (heb ik uit een seagate expansion desktop 6 tb hardeschijf gesloopt).

-Aansturing
-bij voorkeur temperatuur gestuurd, maar is geen must.

Vraag:
kom ik hier uit op DIY met een ardiuno of is hier een off-the-shelf alternatief? (met daarbij een redelijk prijskaartje?)

Met vriendelijke groet,
Julian

[ Voor 36% gewijzigd door Honorguard op 14-01-2020 12:13 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erickov
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 14:38
Heb je ooit een oplossing gevonden? Ik ben op zoek naar een fan controller op netstroom, dan wel usb.

Uncomfortable silence can be so loud...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honorguard
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 02-04-2024
uiteindelijk heb ik het met een noctua controller gedaan: pricewatch: Noctua NA-FC1 PWM Fan Controller

moest er wel even een adapter voor bij kopen die 220 naar 12v (volgens mij) bracht. inmiddels is deze ook al niet meer in gebruik ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

In LTV: Deel hier je Jaga DBE zelfbouw ervaringen hadden anders ook wel genoeg oplossingen gestaan ;)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?