Mijn vraag:
Mijn pc lijkt op willekeurige momenten te "crashen" naar een leeg groen scherm. Geluid gaat wel gewoon door en ik moet de pc uit en aan zetten om weer beeld te krijgen. Dit is me overkomen tijdens het spelen van Modern Warfare en tijdens een gewone sessie browsen (chrome, meestal draait er een youtube filmpje op de achtergrond). Ook tijdens GTA V en PUBG Lite is het me gebeurd. Ergo: het lijkt weinig te maken te hebben met veeleisendheid van wat ik doe).
Als ik in de logfiles van windows kijk, zie ik niks bijzonders. Alleen het moment dat ik herstart middels de aan/uit knop staat er genoemd als "failure".
Relevante software en hardware die ik gebruik
Vrijwel nieuwe pc (built december).
Asus ROG Strix B450-I gaming
Ryzen 5 3600 met Wraith Prism cooler
Asrock 5700 XT Challenger
2x 8GB Crucial Ballistix 3000mhz (2 jaar oud)
2x m.2 HDD
1x SSD (2 jaar oud)
600 watt voeding Corsair (2 jaar oud)
Windows 10
Nieuwste drivers
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Niks overgeclockt.
HDMI kabel wisselen
Modern Warfare op DirectX 11 starten
AA op lagere instellingen in de games
Hardwareversnelling Discord uitzetten
Alle drivers updaten, alleen bios-update van moederbord me niet aan gewaagd tot nu toe
Iemand nog tips/ideeën wat ik nog meer zou kunnen doen?
Had bv al gelezen dat eventueel een andere PSU te proberen viel (bv 650/700 watt, hoewel de 600 watt aangeraden was en het in de best-buy systemen met zelfs minder lijkt te kunnen) Ik probeer het liever eerst zoveel mogelijk zonder hoge kosten.
Of een tip voor software die continu een diagnose doet/logt en wél kan laten zien wat er gebeurde op het moment dat het groene scherm kwam?
Of is de videokaart gewoon gaar?
Mijn pc lijkt op willekeurige momenten te "crashen" naar een leeg groen scherm. Geluid gaat wel gewoon door en ik moet de pc uit en aan zetten om weer beeld te krijgen. Dit is me overkomen tijdens het spelen van Modern Warfare en tijdens een gewone sessie browsen (chrome, meestal draait er een youtube filmpje op de achtergrond). Ook tijdens GTA V en PUBG Lite is het me gebeurd. Ergo: het lijkt weinig te maken te hebben met veeleisendheid van wat ik doe).
Als ik in de logfiles van windows kijk, zie ik niks bijzonders. Alleen het moment dat ik herstart middels de aan/uit knop staat er genoemd als "failure".
Relevante software en hardware die ik gebruik
Vrijwel nieuwe pc (built december).
Asus ROG Strix B450-I gaming
Ryzen 5 3600 met Wraith Prism cooler
Asrock 5700 XT Challenger
2x 8GB Crucial Ballistix 3000mhz (2 jaar oud)
2x m.2 HDD
1x SSD (2 jaar oud)
600 watt voeding Corsair (2 jaar oud)
Windows 10
Nieuwste drivers
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Niks overgeclockt.
HDMI kabel wisselen
Modern Warfare op DirectX 11 starten
AA op lagere instellingen in de games
Hardwareversnelling Discord uitzetten
Alle drivers updaten, alleen bios-update van moederbord me niet aan gewaagd tot nu toe
Iemand nog tips/ideeën wat ik nog meer zou kunnen doen?
Had bv al gelezen dat eventueel een andere PSU te proberen viel (bv 650/700 watt, hoewel de 600 watt aangeraden was en het in de best-buy systemen met zelfs minder lijkt te kunnen) Ik probeer het liever eerst zoveel mogelijk zonder hoge kosten.
Of een tip voor software die continu een diagnose doet/logt en wél kan laten zien wat er gebeurde op het moment dat het groene scherm kwam?
Of is de videokaart gewoon gaar?
[ Voor 3% gewijzigd door Prosac op 14-01-2020 12:51 ]