Deze maand heb ik een nieuwe computer samengesteld. Ik weet dat RAM geheugen altijd even via de vendor list gekeken moet worden voor compatibiliteit. Volgens de website van het moederbord moet het geheugen werken, echter werkt het niet op de aangegeven 3600MHZ, maar op slechts 2132MHZ volgens CPU-Z.
Nu dacht ik, dit ligt aan mijn bios. Deze heb ik geflashed en het standaard overklokprofiel (D.O.C.P.) geselecteerd. Helaas start de computer met deze instellingen niet op. en moet ik de bios dan weer terugzetten.
Ik lees veel verschillende informatie op internet, maar ik kan niet goed vinden wat nu het probleem kan zijn
Processor: AMD Ryzen 7 3700X Boxed
Moederbord: Asus Prime x470-Pro
Geheugen: 2x8 G.Skill DDR4 Trident-Z 3600MHz CL18 RGB (F4 3600C18D-16GTZRX)
Op mijn werk staat ook een AM4 socket pc, en ook die laat het geheugen niet correct zien. Echter kan ik hier in de bios een X.M.P. profiel selecteren, die de correcte snelheid doorvoert, en daarna ook mooi opstart.
Alvast bedankt voor het meedenken!
Nu dacht ik, dit ligt aan mijn bios. Deze heb ik geflashed en het standaard overklokprofiel (D.O.C.P.) geselecteerd. Helaas start de computer met deze instellingen niet op. en moet ik de bios dan weer terugzetten.
Ik lees veel verschillende informatie op internet, maar ik kan niet goed vinden wat nu het probleem kan zijn

Processor: AMD Ryzen 7 3700X Boxed
Moederbord: Asus Prime x470-Pro
Geheugen: 2x8 G.Skill DDR4 Trident-Z 3600MHz CL18 RGB (F4 3600C18D-16GTZRX)
Op mijn werk staat ook een AM4 socket pc, en ook die laat het geheugen niet correct zien. Echter kan ik hier in de bios een X.M.P. profiel selecteren, die de correcte snelheid doorvoert, en daarna ook mooi opstart.
Alvast bedankt voor het meedenken!
[Voor 4% gewijzigd door ZombieRofl op 14-01-2020 11:30]