Toon posts:

Een koper komt zijn woord niet na: beoordeling ja of nee?

Pagina: 1
Acties:
  • 877 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een korte vraag voor de V&A staff: vorige week kreeg ik van een Tweaker, een bericht dat hij mijn WiFi router over wilde nemen. Snel heb ik geantwoord en mijn bankgegevens gestuurd.

Het gekke was: hij wilde € 20 betalen inclusief verzendkosten, terwijl ik € 10 exclusief verzendkosten vroeg. Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen? Maar vervolgens kreeg ik geen bericht meer terug en ook geen geld?

Wat is hier aan de hand? Lijkt mij niet dat zijn account gehackt is: maar ik vind het in iedere geval niet netjes, nadat ik akkoord gegaan ben. Dat hij dan niets meer van zich laat horen. Ik twijfel dan ook, of het een reden is om een beoordeling achter te laten?

Hij heeft mij immers geschreven dat hij het wilde kopen en ik ben daar akkoord mee gegaan, dan lijkt het mij dat er een deal is? Waar de andere partij vervolgens niks meer van zich laat horen.

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord: ik wil namelijk geen beoordeling achterlaten en dat ik, daarna hier een topic moet openen omdat ik wraak beoordeling gekregen heb.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05:06
Door naar de volgende als je niets verloren bent, je kan niet beoordelen als er geen zaken zijn gedaan toch? Maar dat is aan jou natuurlijk.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mel33 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:23:
Door naar de volgende als je niets verloren bent, je kan niet beoordelen als er geen zaken zijn gedaan toch? Maar dat is aan jou natuurlijk.
Zeker, maar dat is de vraag niet: ik wil hem eigenlijk gewoon beoordelen, omdat hij zich niet aan zijn woord gehouden heeft. Maar als dat niet mag volgens de V&A regels, dan ga ik dat natuurlijk niet doen.

Als iemand je stuurt: ik neem het voor € 20 over inclusief verzendkosten en ik ga akkoord, dan is er naar mijn mening een deal. Het is dan niet erg netjes dat er dan plotseling radiostilte is. Zelf vind ik dat een negatieve beoordeling waard, maar ik twijfel dus of dat wel mag.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2020 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Lees de regels, is dan het advies.
Nee maar hij kan vakantie hebben of heel druk zijn met iets. maar het is aan jou hoe je er tegenaan kijkt.
Ik vind het met de kijk op vandaag 'de handel en wandel tegenwoordig' niet een beoordeling waard.

Ik ben zo blij dat de pen en de som nog steeds machtiger zijn dan het zwaard. ringo-remasterd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In principe heb je hier aanbod (van koper) en acceptatie (van jou). Dan komt er een overeenkomst tot stand en kan je in principe beoordelen.

Maar goed, behalve wat mogelijke irritatie is er geen man overboord, en de bruikbaarheid van een beoordeling laat ik dan ook in het midden in deze situatie.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:27:
In principe heb je hier aanbod (van koper) en acceptatie (van jou). Dan komt er een overeenkomst tot stand en kan je in principe beoordelen.

Maar goed, behalve wat mogelijke irritatie is er geen man overboord, en de bruikbaarheid van een beoordeling laat ik dan ook in het midden in deze situatie.
Ik vrees vooral een wraakbeoordeling en dan moet ik weer een topic openen. Vind het alleen niet erg betrouwbaar overkomen, als iemand zegt ik koop het. En je reageert dan vrijwel direct en vervolgens blijft het stil.

Je wacht immers toch enkele dagen op de hoop, dat het geld met in beschrijving het adres op de rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
'Wachten' en 'hopen' is iets wat je bij het kopen van iets, nu juist niet mag doen, je moet juist 'actie' en 'weten', precies het tegengestelde dus ;) , en er wordt niet verder gepraat, dus is er niks.

Ja een 'belofte tot kopen'. maar dat hadden we al duidelijk. das aan jou om het te melden.

[ Voor 19% gewijzigd door Mel33 op 14-01-2020 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb natuurlijk niet letterlijk zitten wachten en hopen, maar bedoelde het als voorbeeld. Ongeacht of er nog een antwoord terug komt of niet, kan het toch zijn dat de koper de betaling uitgevoerd heeft en in de beschrijving zijn adres neergezet heeft.

Dat is echter niet het geval en dus is hij zijn woord niet nagekomen: zo weet ik, dat je als verkoper een negatieve beoordeling kunt krijgen als je na het akkoord gaan. Alsnog aan iemand anders verkoopt, terwijl er al een deal met een gebruiker was.

Echter naar mijn mening, heeft ook de koper zich aan zijn woord te houden: anders kun je net zo goed op Marktplaats aanbieden. Waarna je een neppe Tikkie toegestuurd krijgt :(

Het is mij echter niet duidelijk of ik nu wel of niet een beoordeling mag geven: ik heb de gebruiker, wel nog even een berichtje gestuurd. Dat ik niks meer van hen gehoord heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mel33
Je had discussie moeten kiezen toen je het topic opende hoor. ;)
dat je als verkoper een negatieve beoordeling kunt krijgen als je na het akkoord gaan. Alsnog aan iemand anders verkoopt, terwijl er al een deal met een gebruiker was.
Is er sprake van zo.n geval, dan zeg je dat in je beoordeling, nu is het alleen een mondelinge overeenkomst, er zijn duizenden topic over of je dan die persoon tot dwingen van het kopen kan veroordelen.
Maar dat is in deze huidige tijd haast niet meer te krijgen, tenzij jij schade hebt.

Nogmaals het is aan jou of je hem een slecht review geeft.
Vind jij het terecht, dan leg je dat erbij uit.

Je kan het bericht afwachten, dat is wel zo netjes in het begin van het jaar 2020, goed voornemen, 'pas een conclusie maken als er iets is te concluderen'. als tip natuurlijk :)
leuk jou gesproken te hebben.

Maar je mag het beoordelen, als dat je vraag is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:24:
[...]

Zeker, maar dat is de vraag niet: ik wil hem eigenlijk gewoon beoordelen, omdat hij zich niet aan zijn woord gehouden heeft. Maar als dat niet mag volgens de V&A regels, dan ga ik dat natuurlijk niet doen.

Als iemand je stuurt: ik neem het voor € 20 over inclusief verzendkosten en ik ga akkoord, dan is er naar mijn mening een deal. Het is dan niet erg netjes dat er dan plotseling radiostilte is. Zelf vind ik dat een negatieve beoordeling waard, maar ik twijfel dus of dat wel mag.
Officieel gezien hebben jullie een deal gesloten,nu moet de koper betalen en de verkoper moet leveren.Je staat in je recht als je een negatieve beoordeling achter laat bij die zogenaamde 'koper',want die houd zich niet aan zijn wettelijke verplichting om te betalen. Je kunt het zelfs voor de rechter gooien.Zo simpel is het. Of het de moeite waard is om die stappen te nemen is een andere verhaal :)

edit: Jouw vraag was gericht aan de V&A staff , dus waar bemoeien wij ons mee :P

[ Voor 8% gewijzigd door pcgek op 15-01-2020 12:23 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou het laten gaan. Het levert je niets op, behalve mogelijk een slechte review terug. Het is de moeite niet waard, Wellicht is de koper teruggekrabbeld en wil hij je router niet meer. Dat kan en dat mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Verwijderd schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 10:21:
Ik heb een korte vraag voor de V&A staff: vorige week kreeg ik van een Tweaker, een bericht dat hij mijn WiFi router over wilde nemen. Snel heb ik geantwoord en mijn bankgegevens gestuurd.

Het gekke was: hij wilde € 20 betalen inclusief verzendkosten, terwijl ik € 10 exclusief verzendkosten vroeg. Geen vuiltje aan de lucht zou je zeggen? Maar vervolgens kreeg ik geen bericht meer terug en ook geen geld?

Wat is hier aan de hand? Lijkt mij niet dat zijn account gehackt is: maar ik vind het in iedere geval niet netjes, nadat ik akkoord gegaan ben. Dat hij dan niets meer van zich laat horen. Ik twijfel dan ook, of het een reden is om een beoordeling achter te laten?

Hij heeft mij immers geschreven dat hij het wilde kopen en ik ben daar akkoord mee gegaan, dan lijkt het mij dat er een deal is? Waar de andere partij vervolgens niks meer van zich laat horen.

Bij voorbaat dank voor jullie antwoord: ik wil namelijk geen beoordeling achterlaten en dat ik, daarna hier een topic moet openen omdat ik wraak beoordeling gekregen heb.
@Microkid

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:28

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

@Verwijderd DM mij even om welke gebruiker het gaat aub.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.