Type transporter, vivaro, traffic in benzine

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlyt
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 02-11-2020
Ik ben op zoek naar een type Volkswagen transporter, Ford Transit, Opel Vivaro, Renault Traffic,... voor 5 personen maar door de weinige kilometers die we maken wel in een benzineversie.
Heb ik dit goed voor als ik zeg dat dit type niet bestaat/nieuw te koop is in België?
Door onze job maken wij weinig kilometers per jaar, zo'n 10000km à 12000km, maar we zijn toch op zoek naar dit type omdat dit praktisch gezien hetgene is wat we nu nodig hebben in ons leven.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
Als ik op autoscout24.be kijk, kom ik enkele transporters op benzine tegen. Niet veel. Bij de transit alleen de connect en kleine broertjes, niet de grote bussen.
Let wel, dan zoek ik alleen in België. Voor Nederland kom ik ook op een tiental. In Duitsland bijna 700. Zitten wel een hoop kampeerwagens bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-07 13:58
Welkom op GoT. We zijn hier gewend dat je voor het maken van een topic toch wat meer eigen inzet vertoont, zoals bijvoorbeeld aangeven wat je allemaal gedaan hebt. Heb je het nodig voor werk? prive? Het geeft een eindeloos topic waar wij eruit moeten trekken wat je precies wilt, terwijl je dat in je openingspost allemaal aan kan geven. Graag een update.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlyt
Bedankt.
Ik zie niet in wat ik nog meer moet aangeven dan wat ik al in de openingspost doe?

Ik geef aan welk type wagen ik zoek, voor hoeveel personen, dat het een nieuwe mag zijn en de reden waarom het een benzine moet zijn.

Ik heb gisteren de sites van de meeste bekende automerken afgegaan en nergens kwam ik een alternatief tegen in dat type behalve bij Mercedes. Daar kon je naar elektrisch gaan ipv diesel maar dat is toch een vreselijk duur alternatief.

Maar misschien heb ik het helemaal verkeerd en bestaat er toch een benzine-versie in dit type, vandaar deze vraag hier. Ik denk hier sneller het antwoord te kunnen ontvangen dan dat ik alle merkengarages moet aflopen.
En wat is de relevantie of dit voor werk of privé is? In mijn geval is het 50/50 trouwens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nou, het kon zijn dat je een MPV zocht ipv een bus. :) Nieuw? Tweedehands? Het staat er allemaal niet duidelijk bij. In de meeste gevallen wordt zo'n bus op verzoek geleverd met dubbele cabine (Transit bv). Dan kan je wel 5 personen kwijt. Maar er zijn zoveel varianten van dat je vaak bij de bedrijfsautodealer moet kijken naar de configuratie die je zou willen hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Señor Sjon op 14-01-2020 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlyt
Na herlezen openingspost moet ik toegeven dat nieuw/tweedehands niet helemaal duidelijk was. Het gaat over nieuw inderdaad.
En omdat het letterlijk allemaal dezelfde types waren die ik opsomde leek het me duidelijk dat het om een ‘bus’ gaat met dubbele kabine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 02-07 10:33
Benzine is gewoon leverbaar. Even naar VW/Ford o.i.d. gaan en met de dealer gaan babbelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlyt
Ok bedankt.
Wel vreselijk irritant dat je dit niet terug vindt op hun respectievelijke websites in de online-wereld die we nu leven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-07 13:35

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Zoek eens op VW “Multivan”.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
orlyt schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:36:
Ok bedankt.
Wel vreselijk irritant dat je dit niet terug vindt op hun respectievelijke websites in de online-wereld die we nu leven.
Dit komt omdat er tig configuraties mogelijk zijn bij bedrijfsbussen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlyt
Ja? Tweedehands te vinden.
Als je voor een nieuwe kijkt op de officiële website van Vw krijg je enkel maar dieselversies te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• timberleek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-07 00:26
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:41:
[...]

Dit komt omdat er tig configuraties mogelijk zijn bij bedrijfsbussen. :)
Denk dat dat niet het probleem is.
In de normale prijslijsten kun je aardig wat configuraties maken.

Denk dat ze standaard geen benzine model hebben/leveren. Die worden immers amper tot niet verkocht.

Grote kans dat je echt bij de dealer (of zelfs importeur) moet gaan vragen en dat het een speciale bestelling wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 04-07 20:40
Komt een Chrysler Voyager niet in aanmerking?
Daar is diesel eerder de uitzondering.

[ Voor 29% gewijzigd door Teijgetje op 14-01-2020 17:05 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlyt
Niet echt, het moet echt wel een ‘bus’-type zijn waar we als gezin bv gemakkelijk de 5 fietsen kunnen in meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jampot007
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 00:37
VW caravelle?

V&A: 3D Print Service + \\ Industrieel Product Ontwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlyt
Bedankt voor de respons maar ook voor de caravelle kom ik op mijn ‘online-limieten’.
Een hele resem keuzes van motoren maar ook enkel diesel op de website.
We gaan niet anders kunnen dan dit vragen bij de dealers zelf blijkbaar.
Het werk is voor beiden heel erg dichtbij en vanaf het een beetje goed weer is het met de fiets.
Blijkbaar is mijn vraag heel specifiek.
Ik vind het wel jammer dat ik al niet eens online kan vergelijken qua prijs, verbruik, uitstoot, enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93986

Wat is er precies mis met gewoon eens bij een dealer naar binnen stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlyt
Helemaal niets.
Drukke job en hoopte zo tijd te winnen, al wat merken te kunnen schrappen en ‘voorbereid’ te zijn voor ik een garage binnen stapte.
Nu heb ik het gevoel dat ik op zoek zal moeten gaan naar een nieuwe auto zoals dat 20 jaar geleden nog gebeurde.
Maar we zullen het positief bekijken en zo al eens kunnen ‘voelen’ welk type dealer/garage we vast hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je een nieuwe auto wilt moet je uberhaupt naar de dealer. Hoewel je personenwagens online kunt configureren, kun je niet online bestellen. En je wilt ook weten dat ie lekker rijdt etc. En onderhandelen over de prijs (en nee, das niet typisch hollands, das gewoon omdat je genaaid wordt waar je bij staat als je ja en amen zegt)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlyt
Dat was ik sowieso van plan en tuurlijk wil ik ook weten of de auto lekker rijdt.

Maar deze vraag kwam dus gewoon puur om tijd te winnen in mijn keuze terwijl ik, zoals ik al eerder zei, nu het gevoel heb dat ik een auto zal moeten gaan kopen zoals dat 20 jaar geleden gebeurde.
Met geen enkele voorkennis over prijs, verbruik, uitstoot, enz... en niet wetende welke merken dit aanbieden en welke niet. En dat in 2020...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Even wat anders: jij zit in BE toch? Dan gaat het volgens mij om de fiscale pk's van de auto voor de wegenbelasting enzo, toch? Hou er rekening mee dat een busje behoorlijk zwaar is. Dan heb je een hele stevige benzineversie nodig wil je mee kunnen komen in het verkeer, want flink trekkracht nodig. Guess wat diesels hebben? ;) En aangezien diesel bij jullie nauwelijks duurder is qua wegenbelasting en goedkoper qua brandstof...

Of zit ik er langs met mijn gedachtengang?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlyt
Men zegt steeds dat je minimum 25000km per jaar moet doen om het er nog uit te halen om met een diesel te rijden.
Maar ik zou dat graag allemaal eens kunnen uitrekenen inderdaad. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:16

JT

VETAK y0

Neem ook in je overweging mee dat men steeds meer van diesel af wilt, maatregelen neemt zoals op bepaalde plekken niet met je diesel mogen komen, mogelijk steeds meer belasting en als gevolg van dit soort zaken de restwaarde van je diesel in de toekomst wellicht vlotter afneemt dan nu het geval is.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orlyt
Bedankt voor je reactie, dat is eigenlijk dé reden waarom we liever niet voor diesel gaan inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

orlyt schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:15:
Men zegt steeds dat je minimum 25000km per jaar moet doen om het er nog uit te halen om met een diesel te rijden.
Maar ik zou dat graag allemaal eens kunnen uitrekenen inderdaad. ;)
In Nederland, ja ;) Maar wij betalen 2x het tarief aan wegenbelasting versus benzine op hetzelfde voertuig gewicht. Als het in België om PK's gaat, dan lijkt het me dat een diesel daar goedkoper is in de wegenbelasting. Meestal wat minder PK's per liter inhoud maar wel een bak koppel, wat nuttig is voor een zwaarder voertuig. Als de brandstofprijzen dan ook nog eens zo zijn als hier (diesel goedkoper dan benzine), lijkt me de keus snel genoeg gemaakt.
JT schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 09:29:
Neem ook in je overweging mee dat men steeds meer van diesel af wilt, maatregelen neemt zoals op bepaalde plekken niet met je diesel mogen komen, mogelijk steeds meer belasting en als gevolg van dit soort zaken de restwaarde van je diesel in de toekomst wellicht vlotter afneemt dan nu het geval is.
True, dat begint wat meer gemeengoed te worden. Maar aan de andere kant, hoe lang gaat het duren tot je gloednieuw aangeschafte dieselwagen in die regeling valt? En ben je dan niet al toe aan iets nieuws?

[ Voor 29% gewijzigd door McKaamos op 16-01-2020 09:43 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 472287

Vergeet niet de verkoopwaarde en verkoopbaarheid - je zit in een echt MINIMALE groep mensen die een benzinebusje wilt hebben. Dit is ook de reden dat je ze op geen enkele website kan vinden nieuw.

Kom daar na een paar jaar maar weer vanaf.. Ik zou er nog eens goed over nadenken en zeker narekenen of je uberhaupt iets bespaart. Een busje op benzine zuipt je ook helemaal arm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Anoniem: 472287 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:45:
Vergeet niet de verkoopwaarde en verkoopbaarheid - je zit in een echt MINIMALE groep mensen die een benzinebusje wilt hebben. Dit is ook de reden dat je ze op geen enkele website kan vinden nieuw.

Kom daar na een paar jaar maar weer vanaf.. Ik zou er nog eens goed over nadenken en zeker narekenen of je uberhaupt iets bespaart. Een busje op benzine zuipt je ook helemaal arm.
Hoe staat het met de LPG prijs in België? Misschien is dat een optie?
Hier is dat relatief spotgoedkoop. Verbruikt is wel iets hoger, al is dat lang niet meer zoveel hoger als vroeger met moderne installaties. Brandstofkosten per kilometer zouden dan wel eens heel gunstig kunnen zijn.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Heb je überhaupt al met een transporter gereden? Zelfs de meest ellendige uitvoering in 68kW diesel in de T6.1 sta je vooraan van de file. Laat staan als dat hok nog eens tot de nok vult en geen koppel hebt.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:39
McKaamos schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:42:
[...]

In Nederland, ja ;) Maar wij betalen 2x het tarief aan wegenbelasting versus benzine op hetzelfde voertuig gewicht. Als het in België om PK's gaat, dan lijkt het me dat een diesel daar goedkoper is in de wegenbelasting. Meestal wat minder PK's per liter inhoud maar wel een bak koppel, wat nuttig is voor een zwaarder voertuig. Als de brandstofprijzen dan ook nog eens zo zijn als hier (diesel goedkoper dan benzine), lijkt me de keus snel genoeg gemaakt.
Diesel is in België volgens mij momenteel duurder dan benzine. Dat maakt het eigenlijk lastig om diesel ook voor veelrijders in België nog rendabel te maken. De juiste brandstof adviseren over de grens is momenteel dan ook lastig. In NL zit er nog altijd ongeveer 25 cent per liter tussen diesel en benzine.

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Ik zat nog eens terug te denken, maar als het mee kunnen nemen van 5 fietsen een groot criterium is, waarom dan niet een willekeurige flinke station (Passat of Superb bijv) met een trekhaak en een imperial? 2 fietsen achterop, 3 bovenop en rijden. Meer dan genoeg in benzine te krijgen. En stukken goedkoper.

Misschien wat out of the box gedacht, maar zou het een optie kunnen zijn? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Of gewoon aanhangertje kopen met 5 fietsen erop....

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Was ook een van mijn gedachtes, maar daar mag je niet zo hard mee rijden. Niet dat je met 5 fietsen er op wel boven de 140 wilt komen trouwens :X

Pagina: 1