ATI 3D Rage Pro werkt met OpenGL?

Pagina: 1
Acties:
  • 276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:00
Ik heb een ATI 3D Rage Pro chippie op m'n MSI6126 mamaplankje zitten.... werkt die dan met OpenGL?
Ik wil wel heeeeeel graag hardware-accelerated Quake 2 spelen...ik heb de (non-supported!) OpenGL drivers al geinstalleerd maar als ik windhoos opstart krijg ik alleen maar 256 kleuren te zien...en met 16-bits wil ie alleen op 640x480 springen! Of moet ik voor Quake2 toch de (voor de ATI installatie) VEREISTE DirectX 7 installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Zelfs de Rage pro LT 8 mb kan met opengl draaien (compaq rommel van mijn ouders).
Zeker iets mis met je drivers, pak eens de officiele drivers van ATi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnienerd
Ik heb zelfs de laatste drivers gedownload van [url="http://www.ati.com...maar"]www.ati.com...maar[/url] als ik in Quake2 default OpenGL kies springt hij toch terug naar software rendering.

Verwijderd

de hele driver zit fout.... Een Rage kan toch echt wel hogere resoluties met miljoenen kleuren. Dus dat moet eerst goed. Als DX7 nodig is, dan is dat nodig Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/g/forum/g/smilies/wink.gif . OpenGL doet vaak toch een beroep op DirectX.

• thunderbird2k
  • Laatst online: 23-03-2018
Als je een beetje goed quake2 wil spelen op ati 3d rage pro dan kun je dat het beste onder linux doen, want de linux opengl driver voor de ati rage 3d pro is veel sneller dan zijn neefje voor windows.
In quake2 is ie al gauw 30-40% sneller en dat merk je.

• Vinnienerd
Waar kan ik die downen, die linux 3d rage pro opengl drivers?

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Sorry dubbelpost

• eppie
  • Niet online
(overleden)
Met glsetup krijg je wel de goede drijvers.

Download hiero

Eppie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thunderbird2k
  • Laatst online: 23-03-2018
Je kan de linux 3drage opengl drivers downloaden van utah-glx.sourceforge.net.
Ze zijn van zeer goede kwaliteit. Hoofdprogrammeur John Carmack van Idsoftware ook meegewerkt aan deze drivers (en aan andere).
Dus dat zit wel goed. De opengl implentatie is beter dan op windows.
Pagina: 1