Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 07-09 14:09
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een site waar ik de nieuwste films kan streamen, voornamelijk films die nu in de bios draaien. Op het moment wil ik 1917 heel graag zien.

Ik doel hier niet op illegaal streamen of downloaden, ik wil hier prima €10 voor neerleggen zolang ik maar niet naar een bioscoop hoef..

Zelf heb ik nog niets kunnen vinden online, maar je zou zeggen dat dit inmiddels er wel al moet zijn?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:10
Daar is een service voor, maar die is wel behoorlijk aan de prijs. Voor zulke bedragen moet je toch echt naar netflix, Disney+, Amazon, Videoland etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:34
Voor zover is er geen streaming dienst welke films aanbied die nog in de bios draaien.

Zodra ze er uit zijn, komt de film wel uiteindelijk bij één van de diensten beschikbaar.

Dacht dat pathe wel iets had dat je vrij snel films beschikbaar hebt, maar niet op het moment dat ze nog in de bios draaien.

[ Voor 32% gewijzigd door Arunia op 13-01-2020 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remzor
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 22:07
De nieuwste bioscoopfilms streamen kan niet volgens mij. Verdienmodel is eerst bios, dan streamingsdienst(en) en bluray etc.

Bij Pathé Thuis kun je vanaf volgende week The Joker streamen bijvoorbeeld. Deze is inmiddels al enige tijd uit. Wellicht weer een hele tijd later verschijnt ie op Netflix o.i.d. als je geluk hebt.
Mijn advies voor 1917 is: ga hem bekijken in IMAX! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoytjuhV
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
https://uncrate.com/prima-cinema/ :9

[ Voor 5% gewijzigd door RoytjuhV op 13-01-2020 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Zoals hierboven al genoemd zijn deze diensten echt voorbehouden aan de rijken onder ons. Voor een tientje ga je nergens films zien die nog in de bioscopen draaien, dat zou de ondergang van veel bioscopen betekenen. Zeker omdat dit natuurlijk ook een perfecte kans is om de film te kopiëren.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
Iets te prijzig...

Helaas, €10 is een voorbeeld prijs trouwens. Ik heb geen idee wat de bios kost dus ik deed een wilde gok.

Hopelijk is deze snel beschikbaar, naar de bios ga ik niet. 😉

Bedankt voor de reacties!

[ Voor 3% gewijzigd door aevitas1 op 14-01-2020 04:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet zeker wat je tegen de bioscoop hebt, maar mocht het "de grote menigte" oid zijn, er zijn ook kleinere, duurdere, luxere bioscopen beschikbaar waar je zeer comfortabel de avond door komt :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
aevitas1 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 04:54:
[...]

Iets te prijzig...

Helaas, €10 is een voorbeeld prijs trouwens. Ik heb geen idee wat de bios kost dus ik deed een wilde gok.
Even gekeken, de bios hier (Leiden) is het 10,50
Hopelijk is deze snel beschikbaar, naar de bios ga ik niet. 😉
Tja, voor een tientje kan je hem ook in de bios zien en die ervaring is natuurlijk superieur aan welke home cinema set dan ook, dus ik zou aanraden om dat gewoon te doen? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Ik ga meestal voor 12 uur 's middags naar de bios. Dan is het mega rustig.

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:17
anandus schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 07:02:

Tja, voor een tientje kan je hem ook in de bios zien en die ervaring is natuurlijk superieur aan welke home cinema set dan ook, dus ik zou aanraden om dat gewoon te doen? :)
wat geluid betreft durf ik daar wel aan te twijfelen, scherm is uiteraard kleiner.
Maar thuis in de "man cave" heb je dan gelukkig geen last van andere mensen met krakende zakken chips, stinkende tacos en een gsm waar ze constant op bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Had Pathe Thuis niet zoiets?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01:15
wiemelen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 12:57:
[...]

wat geluid betreft durf ik daar wel aan te twijfelen, scherm is uiteraard kleiner.
Maar thuis in de "man cave" heb je dan gelukkig geen last van andere mensen met krakende zakken chips, stinkende tacos en een gsm waar ze constant op bezig zijn.
Ik ga niet zo vaak naar de bios, maar hier heb ik nog nooit last van gehad. Misschien omdat ik, als ik ga, of doordeweeks ga rond 19:00, of zondagochtend vroeg. In beide gevallen zalen meestal bijna leeg. Just the way I want it :)

Oh ja, en ook nooit naar 3D films, ik wacht wel tot de 2D versie draait. Ik haat 3D.

[ Voor 6% gewijzigd door sverzijl op 14-01-2020 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Inderdaad, de reden waarom ik niet meer naar een bioscoop ga is dat je zo ontzettend veel last hebt van anderen. Ik ga geen 10+ euro per persoon betalen om vervolgens in een veel te oncomfortabele stoel te zitten terwijl anderen aan het praten zijn, op hun telefoon zitten of luidruchtig chips naar binnen werken.

Dan liever wat maanden wachten en de film thuis op m'n eigen OLED tv bekijken. Dan maar wat inleveren op schermformaat en geluidskwaliteit.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-10 15:08
aevitas1 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 23:34:
Goedenavond,

Ik ben op zoek naar een site waar ik de nieuwste films kan streamen, voornamelijk films die nu in de bios draaien. Op het moment wil ik 1917 heel graag zien.

Ik doel hier niet op illegaal streamen of downloaden, ik wil hier prima €10 voor neerleggen zolang ik maar niet naar een bioscoop hoef..

Zelf heb ik nog niets kunnen vinden online, maar je zou zeggen dat dit inmiddels er wel al moet zijn?

Alvast bedankt!
Bestaat niet, het zal pas streambaar zijn zodra de filmmaker/eigenaar dit beschikbaar stelt.
Pathe thuis is vrij snel, maar ook pas nadat de film niet meer in de bios draait.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

Goedenavond,

Alvast bedankt!
Kortom, je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
ook al zal zo'n dienst komen, dat ga je niet met €10 redden. ze zijn niet gek natuurlijk. dat zal ergens vanaf €25+ liggen. hoeveel kaartjes missen ze door het naar je huis te brengen denk je? stel dat jij die film met 5 personen bekijkt op je bank?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 23:15

Agent47

I always close my contracts.

Bij mij kost de bioscoop €11,- per persoon. Jij denkt dat ze dit voor €10,- doen voor thuis kijkers?
Of afwachten tot hij op Pathe thuis etc. komt of naar de bios :)

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

.... maar je zou zeggen dat dit inmiddels er wel al moet zijn?
Natuurlijk beginnen de filmmaatschappijen daar niet aan..

Het verdienmodel van de bioscoop is gewoon onslaagbaar:
zelfs tov van 'online-videotheek'-modellen

- mensen _moeten_ individuele kaartjes betalen, je betaald per persoon.
- ze moeten hoge prijzen voor consumpties betalen
- je hebt zeer grote controle om te voorkomen dat mensen illegaal de content stelen met een hoge kwaliteit

zodra mensen streamen verlies je dat alles, je hebt maar een verdienmoment en moet dan een prijs gaan rekenen die zowel voor een enkele kijker te betalen is als voor groepen, waardoor je eigenlijk relatief duur bent, maar nog altijd minder zal verdienen dan wanneer bv 4 personen naar de bioscoop gaan.
(effectief zie je dat ook online videotheken moeten werken met het over enkele dagen kunnen bekijken van de film).

Ik durf best te vorspellen dat de bioscoop nooit geheel zal verdwijnen... misschien wordt het wel een steeds 'luxer' uitje... verder ind e richting van theater en opera en minder gewoon het 'gezellig spontaan kijken van een film' (zoals in mijn jeugd, waar we eigenlijk wel om de twee weken naar de film gingen, veel kindermatinee's of middagvoorstellingen... op televisie zag je eerder weinig films en dan pas ook vele jaren later )

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• algalid
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 00:19
In 2010 waren er plannen van de 4 grote studio's om een dure streamingdienst op te zetten van bioscoopfilms. Je zou een kleine extra betalen tov bioscoop maar je kon het dan thuis zien.

De studio's wilden echter ook nog de bioscoopreleases hebben en de bioscopen hebben het pleit gewonnen. De simultane streaming van films is nooit verder geraakt dan geruchtenmolens. Later in 2016 promootte de Napster ontwikkelaar Sean Parker Screening Room te lanceren, weeral niets.

Jaren later probeerde Netflix het ook en kreeg het deksel op de neus. Het compromis om 3 weken bioscoop window toe te laten was voor de grote bioscoopketens onverteerbaar, ze eisten 3 maanden. En dus sprongen enkel kleine art house cinema's in het gaatje. Wat alleszins al beter is dan 2-3 cinema's in Los Angeles puur voor de Oscars.

Zolang mensen naar de bioscoop blijven gaan (ook al is dat niet hun voorkeur maar 'noodzaak') beweren de bioscopen dat "alle mensen 100% vertrouwen en genieten van de bioscoopervaring". En zo blijft het maar voort bollen. Het is een variant op kartelvorming van schaarse goederen (zoals bij water en gasvoorziening waar je ook niet echt keuze hebt).

[ Voor 8% gewijzigd door algalid op 14-01-2020 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aevitas1
Jester-NL schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 13:27:
[...]

Kortom, je wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten?
Nee, zelfs 20 euro zou ik prima vinden.

[...]

Bingo. Plus ik hoef geen oppas te regelen voor een paar uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

aevitas1 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 04:14:
[...]

En zelfs dat is voor 'een dubbeltje'... Nodig twee man extra uit, en je bent al goedkoper uit dan naar de bioscoop gaan. Het verdienmodel van films zit juist in die eerste weken/maanden bioscoop. Daar wordt het geld verdient voor volgende films.

Jij wilt niet naar de bioscoop. Dat is je goed recht... maar dan zul je moeten accepteren dat je niet de nieuwste films kunt zien. En als je dat dus onverhoopt wel wilt kunnen, dat je daar HEEL diepe zakken voor moet hebben.

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
Niemand op de link van @RoytjuhV geklikt? Enige goede antwoord in dit topic. Kost blijkbaar op het moment 500 euro per film. Beter duur dan niet te krijgen zijn mijn pa altijd.

Maar waarom niet gewoon even wachten en een abo op Pathe Thuis nemen? Zorg dat je een paar maandjes achter de hype aanloopt, stuk goedkoper. Zelfde geldt voor games, maar ook voor dingen als kerst. Mijn kerstboom was gratis bij de AH op 24 december en de sinterklaassnacks lagen in de 50% bak op 6 december. Alles willen hebben als iedereen het wil is duur, niet veel later is het goedkoop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

aevitas1 schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 04:14:
[...]

[...]

Bingo. Plus ik hoef geen oppas te regelen voor een paar uur.
Tsja, nofi maar kinderen kosten nou eenmaal tijd en geld. Je kunt wachten tot ze ouder zijn of een oppas regelen. Praktisch gezien zou je er ook mee kunnen dealen dat je niet de nieuwste films ziet maar een beetje achterloopt op de bios en dat dat gezien de situatie mooi op tijd is. Weet niet heoveel retentie er zit tussen Pathe Thuis en wat er in de bios verschijnt, maar zelfs als dat twee maanden is zijn er nog altijd meer films op de markt dan jij in 2 maanden wachten kunt kijken ;

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:39

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Jester-NL schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 10:13:
[...]
En zelfs dat is voor 'een dubbeltje'... Nodig twee man extra uit, en je bent al goedkoper uit dan naar de bioscoop gaan. Het verdienmodel van films zit juist in die eerste weken/maanden bioscoop. Daar wordt het geld verdient voor volgende films.

Jij wilt niet naar de bioscoop. Dat is je goed recht... maar dan zul je moeten accepteren dat je niet de nieuwste films kunt zien. En als je dat dus onverhoopt wel wilt kunnen, dat je daar HEEL diepe zakken voor moet hebben.
Wat je ook merkt aan streaming services, is dat deze eigenlijk te weinig verdienen aan 'incidentele' betalingen, dus 'betalen per film' en daarom overstappen op een abonnements-model, waarbij een gebruiker gewoon toegang tot _alles_ heeft, voor een vaste prijs.
In een abo-model is het interessanter om een een breed en divers aanbod te hebben, en hier het grootste deel van je publiek te bereiken en ook je marketing op te richten.
Hooguit wel nieuwe releases promoten, maar ook pogen cross-links aan te bieden voor je gebruikers, op basis van hun intressengebied soortgelijke aanbod presenteren.

Een abbonementsmodel is dus minder gericht op zulke 'Boxoffice-hits' als op het leveren van een breed aanbod.

Zelfs bij de DVD-distributie van enkele jaren terug was dat merkbaar ...
Natuurlijk was er aandacht voor de Top-films, maar juist bij DVD-inkomsten was het ook goed mogelijk dat een film die in de bioscoop een flop was, in de DVD verhuur en zelfs verkoop genoeg geld inbracht.

Typische voorbeelden daarvan zijn een aantal klassieke jaren negentig films: bv Fight Club en Shawshank Redemption ... die beiden een complete flop waren in de bioscoop, maar hun grootste winst haalden na de DVD release.

Zou je werkelijk een bioscoop-achtige streaming service aanbieden, zou je je films voor een erg hoge prijs moeten aanbieden om een gelijk winst-model per toeschouwer te halen als de Bioscoop..
20 euro lijkt me dan zelfs nog vééls te weinig, eerder tegen de 40-50 euro (ben vorige week nog met mn vrouw naar de bios geweest en dat idd uitgegeven voor drie uurtjes hooguit)

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 16-01-2020 11:02 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1