Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Upgrade pc I7 naar amd ryzen 9

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• molenfreak
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11 20:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Huidig systeem word gebruikt voor het draaien van virtuele machines, Photoshop,recordbox. absoluut geen gamer. huidige pc is een intel I7 met asus P6T7 WS SuperComputer moederbord. Maar ik merk dat hij niet zo goed meer mee kan :-). In het verleden altijd bij intel gezworen, maar nu precies best wat interesse in amd.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen exact budget bepaald, moet degelijk zijn, maar moet nu niet perse 2000 euro kosten.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
monitor is een dvi aansluiting daarom zou ik eventueel mijn huidige grafische (geforce GT720) kaart willen overzetten. Dit omdat ik zag dat het moederbord enkel een hdmi uit heeft. Mits het moederbord hier nog een compatibel slot voor heeft.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Voldoende ram geheugen

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet zo'n fan van asrock. In het verleden altijd wel tevreden geweest van asus. Twijfel is er nog wel een beetje intel vs amd

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het is wel fijn als de computer niet teveel lawaai maakt.

Ga je overklokken?
Geen interesse in overclocken

Wat verwacht je van ons?[i]
Is alles volgens jullie wat op elkaar afgestemd? Of zouden jullie het anders adviseren?
Of denken jullie dat de ryzen 7 ook al voldoende gaat presteren?
is de voeding geschikt? Hier ben ik niet zo van op de hoogte.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 3900X Boxed€ 505,05€ 505,05
1MoederbordenAsus Prime X570-P€ 175,-€ 175,-
1BehuizingenAntec P110 Silent€ 93,-€ 93,-
1Geheugen internG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC€ 162,-€ 162,-
1VoedingenGigabyte G750H€ 68,99€ 68,99
1Solid state drivesIntel 660p 1TB€ 113,99€ 113,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.118,03

Alvast super bedankt voor alle tips!

Alle reacties

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 23:33
HDMI op het moederbord komt geen beeld uit want de 3900X heeft geen igpu.

Voeding kan een heel stuk minder. Veel meer dan 150w ga je niet verbruiken.

• DanDGT
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 13-11 17:35
Een Ryzen 3700x zou ook al een hevige upgrade zijn vergeleken met je 3900x. Kijk hier anders even of je de 3900x de meerprijs waard vindt tov de prestaties: https://www.pugetsystems....-Gen-Intel-X-series-1529/

Je kunt je 720 gewoon gebruiken, maar sommige functies in photoshop hebben wel baat bij wat meer gpu-power. Wellicht interessant om bv. een 1650 super te overwegen.