Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hance
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 04-02 12:01
Voor mijn Dell Inspiron 530s ben ik op zoek naar een nieuwe voeding. Deze PC is na geheugen upgrade en HDD vervangen door SSD nog steeds prima voor kantoorgebruik, maar de voeding is aan einde van levensduur. De fan ratelt behoorlijk.

Ik heb reeds de stofzuiger erop gehad, maar nog steeds. Dus op zoek naar een nieuwe voeding.

De huidige voeding is een Bestec TFX0250P5W. Dus ik heb een TFX model met max 250 Watt nodig.

Voeding moet kwalitatief goed zijn, maar niet méér dan dat (dus geen overklok wensen of overvloed aan componenten). Enkel het moederbord, SSD en DVD speler.

Na kort zoekwerk vind ik in de pricewatch (o.a.) deze twee modellen:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/369463;424173/

Ik denk dat beide goed zijn, maar aangezien ik met voedingen geen ervaring heb toch nog even een dubbelcheck bij mede-tweakers.

Zijn beide merken goed?
Mijn andere onzekerheid' zit hem erin of het aantal connectors volstaat voor moederbord, SSD en DVD.
De Chieftec is de goedkoopste.

Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:18
pricewatch: Seasonic OEM SSP-300TGS 300W 80+ Gold zou ik adviseren. Moderner en efficiënter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hance
Ok thanks.
Ik zoek een goede voeding. Het hoeft niet 'goed goed' te zijn. De seasonic is een stuk prijziger en dat is het me in eerste instantie niet waard voor een PC die al 12 jaar oud is.

Wat bedoel je met efficiënter?
Zijn de Chieftec of de Be quiet die ik gekozen heb ook van goede kwaliteit?

Mijn andere vraag: zijn de uitgaande voltages goed? Niet dat ik te veel of te weinig spanning op bv. het moederbord breng. Of zijn dat gewoon altijd standaarden waar ik me niet druk over hoef te maken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 09:18
Kwalitatief is de Seasonic stukken beter dan de bq die al beter is dan de Chieftec. De Chieftec is sws geen aanrader. Het prijsverschil tussen de SS en bq is klein, waarom zou je dan niet de beste en meest efficiënte nemen. De SS dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hance
Ik neem je aanbeveling mee in mijn overwegingen. Wellicht volgende nog andere reacties. Bedankt in ieder geval.