Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:45
Mijn vraag
Ik heb al jaren naar volle tevredenheid een HP Officejet Pro 8600Plus aan mijn bedrade netwerk hangen. Ik kon altijd via het schermpje een scan meteen mailen. Hiervoor gebruikte ik mijn @ziggo.nl-adres. Ik krijg sinds een paar weken altijd de melding: Server Failure - Try again later. Als ik in de software van de printer het emailadres test, werkt dat wel. Ik zie in de mailbox dan ook het testbericht. Aan de instellingen van de mail ligt het dus niet?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Ik gebruik dus een HP Officejet Pro 8600Plus. Die is bekabeld aangesloten op de standaard bekabelde Wifibooster (AP) van Ziggo die weer aan de Ziggo Connectbox hangt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Printer terug naar fabrieksinstellingen
E-mailaccount opnieuw instellen
Router resetten
Een week wachten (zodat ik weet dat het geen tijdelijk probleem is)
Alles van https://support.hp.com/in-en/document/c05519493 is het niet
https://h30434.www3.hp.co...-scanning-to/td-p/6973775 (instellen van Google DNS)
De meeste andere resultaten die ik via Google vind komen op hetzelfde neer als deze twee links en daar schiet ik dus niks mee op.

Iemand nog een goed idee?

PS er is ook een scan to e-mail via de servers van HP (onderdeel van HP ePrint). Die gebruik ik niet omwille van privacy en omdat dan de auto uitschakelen-optie niet werkt.

[ Voor 6% gewijzigd door Patrick_6369 op 13-01-2020 20:00 . Reden: PS toegevoegd ]

Hier zou een handtekening kunnen staan.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:06
Ik heb hetzelfde probleem met een Officejet 8720 printer. Het probleem treedt alleen op met ADF functie.

Wat heb ik zelf al getest:
- test e-mail vanuit admin beheerwebsite. Werkt
- scan-to-e-mail vanaf glasplaat. Werkt.
- scan-to-share via ADF. Werkt ook.

Probleem ligt dus duidelijk bij scan-to-email via ADF. Emailinstellingen ziggo meermaals gecontroleerd.

Iemand nog tips en triqs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:49

WTM

Ik scan tegenwoordig maar naar netwerkmap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick_6369
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:45
Gelukkig dat ik niet de enige ben. Gedeelde smart is halve smart!

De oplossing van @WTM gebruik ik noodgedwongen ook, maar de scan to mail was echt wel fijner voor documenten die toch gemaild moesten worden.

Hier zou een handtekening kunnen staan.