Zojuist kreeg ik op het mailadres van mijn website deze mail binnen:
Ikzelf lever geen diensten en schrijf bijna nooit facturen uit, en vind het apart dat dit via het contactformulier van mijn nieuwssite verstuurd is?
Is dit een nieuwe vorm van oplichting? Of gewoon iemand die zijn bril niet ophad, en zonder te weten op een spoorweg-nieuwssite surfend, snel het contactformulier opzocht?
Ik ga morgen sowieso even bellen.
Maar toch benieuwd of hier wat achter zit? Het klinkt phishy....
Opmerkelijk.... ik ken het (hier gefingeerde) bedrijf niet, en de (ook hier gefingeerde) Jan Janssen uit Delft ook niet. Maar het bedrijf bestaat wel...Beste heer, mevrouw,
Wij hebben op 06-12-2019 een betaling van 363,00 EUR gedaan op uw rekening. De betaling heeft als referentie: 2019-159.
Helaas mis ik de bijbehorende factuur binnen onze administratie. Ik zou graag hiervan een kopie willen ontvangen.
Ik zie uw reactie graag tegemoet,
Met vriendelijke groet,
Jan Janssen
ABC B.V.
Afzender: Jan Janssen / ABC B.V.
Verzonden vanaf IP-adres en hostname: 123.123.123.123 (bladiebla.xs4all.nl)
Ikzelf lever geen diensten en schrijf bijna nooit facturen uit, en vind het apart dat dit via het contactformulier van mijn nieuwssite verstuurd is?
Is dit een nieuwe vorm van oplichting? Of gewoon iemand die zijn bril niet ophad, en zonder te weten op een spoorweg-nieuwssite surfend, snel het contactformulier opzocht?
Ik ga morgen sowieso even bellen.
Maar toch benieuwd of hier wat achter zit? Het klinkt phishy....
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes