Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

iPhone 8 of wachten op SE2 (nu iPhone SE)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Flowerpower22
  • Registratie: januari 2020
  • Laatst online: 13-01 20:51
Graag advies; welke telefoon gaat mijn IPhone SE opvolgen: IPhoneSE2 of IPhone 8?

Achtergrond: IPhone SE 128GB moet gerepareerd. Scherm is stuk. Verder nog tevreden over. Omdat ik ook juist nu abonnement kan verlengen kijk ik ook naar een andere telefoon. Wil geen fortuin uitgeven en hoef niet het nieuwste van het nieuwste, maar wil wel niet te grote IPhone en weer 128GB geheugen. Bel veel en maak veel foto’s en video’s.

Nu zijn er twee opties die me prijstechnisch passen:

- Iphone 8 met 2 jarig abonnement (Oude niet meer repareren)

- Scherm niet te duur repareren, paar maanden Sim only gaan en nieuw 2 jarig abonnement als SE2 er is.

Nadeel van de 8 is wellicht dat ik 2 jaar aan een verouderde iPhone “vast” zit en ik las iets over dat handsfree bellen in auto met 8 lastig is? Is dat zo?

Als iemand me advies zou kunnen geven, zou geweldig zijn!

Alle reacties

• Will_M
  • Registratie: maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Begin eens met uitleggen waarom de iPhone 8 volgens jou lastig is met 'handsfree bellen' in de auto. Ik heb zo'n ding als zakelijk toestel van m'n werkgever en 't ding verbindt perfect met de het Bluetooth deel van m'n auto terwijl 't ding op de onboard draadloze VW IQ oplader ligt.

Why do subtitles never really tell you what's going on?

• Flowerpower22
Ha Wimmel, dank voor je reactie. Ik las dat bij een review dat iemand zei dat er geen hoofdtelefoon aan kon en dan lastig is. Ik ken de telefoon niet verder dus vandaar dat ik het vraag. Bel met de SE gewoon met de oortjes (met draad) eraan in de auto namelijk.

• Donstil
  • Registratie: maart 2006
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Dat de iPhone SE2 (al geloof ik niet in die naam) een aux plug krijgt lijkt mij uitgesloten.

Als het je daar om te doen is dan zou ik lekker voor een iPhone 8 gaan.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Flowerpower22 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:11:
Ha Wimmel, dank voor je reactie. Ik las dat bij een review dat iemand zei dat er geen hoofdtelefoon aan kon en dan lastig is. Ik ken de telefoon niet verder dus vandaar dat ik het vraag. Bel met de SE gewoon met de oortjes (met draad) eraan in de auto namelijk.
iPhone 8 heeft gewoon een 'lightning' connector dus de meegeleverde Apple oortjes passen altijd, en anders kun je altijd nog een Lightning- to -'3,5mm JACK' adaptertje gebruiken..... Maar: IN een auto is BT meestal wel wat gemakkelijker (als de auto dat tenminste ondersteunt middels een (aftermarket?) audiosysteem).

Bij de iPhone 6 werd zo'n (dom) verloopstukje nog gratis meegeleverd... Heb hier zo'n ding dus liggen én nooit gebruikt :)

[Voor 8% gewijzigd door Will_M op 13-01-2020 20:26]

• Flowerpower22
Donstil schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:16:
Dat de iPhone SE2 (al geloof ik niet in die naam) een aux plug krijgt lijkt mij uitgesloten.

Als het je daar om te doen is dan zou ik lekker voor een iPhone 8 gaan.
Nee, mijn SE is kennelijk gewoon heel ouderwets nog met oortjes met een plug dan😂. Maar ik red me daar prima mee hoor😉.

Het gaat me er ook om dat ik in combinatie met een 2 jarige abbo ik straks met IPhone8 geen problemen krijg met updates van apps en vandaar dus beter op die SE2 wacht en deze SE nog even laat repareren.

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03-04 15:24

SuBBaSS

-has Ryzen

Heb nog niet zo lang geleden voor dezelfde beslissing gestaan. Toevallig ook vanaf een SE én een abonnementsverlenging. Telfort medewerker die me erover belde bood me een (refurbished) 8 aan. Bleek voor hetzelfde geld ook een nieuwe te kunnen krijgen dus ervoor gegaan.

Vond de SE qua formaat eigenlijk ook prima, maar merkte dat ik het beperkte scherm wel wat minder begon te vinden. Daarnaast was de accu niet meer optimaal (en al niet al te denderend). Was verder nog in perfecte staat.
Toch voor de 8 gegaan en het is in de meeste opzichten echt een (dikke) stap vooruit!
Touch Id werkt heerlijk (-vlot), scherm is echt een klap beter en groter natuurlijk. Niet TEveel groter (heb zelf kleine handen, die plus toestellen zijn redelijk onhandelbaar voor me) maar deze werkt ideaal voor me.
Draadloos opladen was niet essentieel voor me maar werkt toch wel erg fijn icm. een 9 euro Qi pad van de action.
Klein nadeeltje vind ik wel het veel gladdere gevoel. Hij voelt wat minder robuust aan dan een SE en door de glazen achterkant had ik wel het gevoel er voorzichtiger mee te moeten doen.
Gebruik natuurlijk wel een cover dus dat nadeel is niet (meer) van toepassing.
Het gemis van een jack heb ik totaal niet gehad. Ik gebruik dan ook gewoon de earbuds die erbij zitten. Die voldoen prima voor me.
Flowerpower22 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:32:
[...]

Nee, mijn SE is kennelijk gewoon heel ouderwets nog met oortjes met een plug dan😂. Maar ik red me daar prima mee hoor😉.

Het gaat me er ook om dat ik in combinatie met een 2 jarige abbo ik straks met IPhone8 geen problemen krijg met updates van apps en vandaar dus beter op die SE2 wacht en deze SE nog even laat repareren.
Je krijgt er toch nieuwe bij dus dat komt wel goed. ;)
En je kunt er rustig vanuit gaan dat deze zeker nog wel 2 jaar ondersteund gaat worden. Tenzij apple 'grappen' uit gaat halen (over 2 jaar is dat toestel echt niet te traag om nog mee te kunnen).
2 jaar garantie heb je (indien nieuw) sowieso wel. Ja, apple geeft maar 1 maar laten we die discussie hier maar niet voeren. Je mag gewoon verwachten van een toestel van nu nog 500 euro dat die het (minstens) zolang uithoudt.

[Voor 26% gewijzigd door SuBBaSS op 13-01-2020 20:41]

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• Flowerpower22
wimmel_1 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:19:
[...]

iPhone 8 heeft gewoon een 'lightning' connector dus de meegeleverde Apple oortjes passen altijd, en anders kun je altijd nog een Lightning- to -'3,5mm JACK' adaptertje gebruiken..... Maar: IN een auto is BT meestal wel wat gemakkelijker (als de auto dat tenminste ondersteunt middels een (aftermarket?) audiosysteem).

Bij de iPhone 6 werd zo'n (dom) verloopstukje nog gratis meegeleverd... Heb hier zo'n ding dus liggen én nooit gebruikt :)
Ok en verder wel tevreden dus met IPhone 8?

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Flowerpower22 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:35:
[...]

Ok en verder wel tevreden dus met IPhone 8?
Yups!! Serieus een héél fijn toestel wat eigenlijk alles doet wat het ding moet doen. En qua 'levensduur': De iPhone 6 is dit jaar pas buiten de Major iOS updates komen te vallen als éérste 64Bit toestel... De 8 heeft volgens die 'sequence' nog 4 jaar te gaan.... En ook dat klopt niet want Apple heeft onlangs voor iOS 12 nog een update uitgebracht.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Flowerpower22 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:32:
[...]

Dat gaat met een iPhone 8 voorlopig niet gebeuren verwacht ik.

• Flowerpower22
SuBBaSS schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:33:
Heb nog niet zo lang geleden voor dezelfde beslissing gestaan. Toevallig ook vanaf een SE én een abonnementsverlenging. Telfort medewerker die me erover belde bood me een (refurbished) 8 aan. Bleek voor hetzelfde geld ook een nieuwe te kunnen krijgen dus ervoor gegaan.

Vond de SE qua formaat eigenlijk ook prima, maar merkte dat ik het beperkte scherm wel wat minder begon te vinden. Daarnaast was de accu niet meer optimaal (en al niet al te denderend). Was verder nog in perfecte staat.
Toch voor de 8 gegaan en het is in de meeste opzichten echt een (dikke) stap vooruit!
Touch Id werkt heerlijk (-vlot), scherm is echt een klap beter en groter natuurlijk. Niet TEveel groter (heb zelf kleine handen, die plus toestellen zijn redelijk onhandelbaar voor me) maar deze werkt ideaal voor me.
Draadloos opladen was niet essentieel voor me maar werkt toch wel erg fijn icm. een 9 euro Qi pad van de action.
Klein nadeeltje vind ik wel het veel gladdere gevoel. Hij voelt wat minder robuust aan dan een SE en door de glazen achterkant had ik wel het gevoel er voorzichtiger mee te moeten doen.
Gebruik natuurlijk wel een cover dus dat nadeel is niet (meer) van toepassing.
Het gemis van een jack heb ik totaal niet gehad. Ik gebruik dan ook gewoon de earbuds die erbij zitten. Die voldoen prima voor me.
O mooi dat je ook die keuze had. Ik had destijds SE gekozen vanwege kleine formaat en ook betaalbaar met groot geheugen. Maar bij SE heb je toch ook Touch ID (ik wel)? Is de camera beter van de 8 en ook wel met live functies enzo?

Als de oortjes die erbij zitten ook werken en ik maar handsfree verstaanbaar kan bellen, zonder luidspreker aan te zetten, vind ik het prima.

Twijfel dus alleen of 8 uit 2017 qua app updates nu nog verstandig is voor 2 jaar of dat ik beter even kan wachten op die SE2 die in het voorjaar schijnt te komen.

• SuBBaSS
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 03-04 15:24

SuBBaSS

-has Ryzen

Flowerpower22 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:45:
[...]

O mooi dat je ook die keuze had. Ik had destijds SE gekozen vanwege kleine formaat en ook betaalbaar met groot geheugen. Maar bij SE heb je toch ook Touch ID (ik wel)? Is de camera beter van de 8 en ook wel met live functies enzo?

Als de oortjes die erbij zitten ook werken en ik maar handsfree verstaanbaar kan bellen, zonder luidspreker aan te zetten, vind ik het prima.

Twijfel dus alleen of 8 uit 2017 qua app updates nu nog verstandig is voor 2 jaar of dat ik beter even kan wachten op die SE2 die in het voorjaar schijnt te komen.
Touch id werkt een stuk vlotter tov. die op de SE.
Camera is ook wel een mooie upgrade hoor. Ben wat dat betreft geen power-user maar schiet er beslist mooiere plaatjes en filmpjes mee, met opties die de SE niet had zoals beeldstabilisatie.

Het is jouw keus natuurlijk, wellicht in jouw geval handig om nog te wachten tot bekend wordt of de SE2 echt de "SE in een 8 behuizing" zal worden. Ik vraag me dan nl. af of de meerprijs het het waard is tov. een 'oude' 8 (als die verder technisch zo goed als identiek is als de 8).
In ieder geval zal de 8 dan nog wat goedkoper worden. :+

| AMD Ryzen 5 2400G - MSI B450 Gaming Plus - 16GB Corsair Vengeance LPX 3,0 GHz | De track 'achter' mijn avatar. *2019 Update* | Blogn00b |

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Vanaf de X is de camera dubbel. Dus de verwachting is dat de instap iPhone een 6/7/8 form factor wordt met de A13 sock van de huidige generatie.

Dus zelfde camera, scherm, behuizing als de 8.
Niet direct een meerwaarde behalve die CPU.

Verwachting is dan ook dat de 8 eruit gaat, niet “nog” goedkoper wordt.

• Flipm0de
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 08:21
Donstil schreef op maandag 13 januari 2020 @ 21:18:
Vanaf de X is de camera dubbel. Dus de verwachting is dat de instap iPhone een 6/7/8 form factor wordt met de A13 sock van de huidige generatie.

Dus zelfde camera, scherm, behuizing als de 8.
Niet direct een meerwaarde behalve die CPU.

Verwachting is dan ook dat de 8 eruit gaat, niet “nog” goedkoper wordt.
Waarschijnlijk heeft de nieuwe SE2 wel net zo lang support als de 11. De 8 krijgt 2 jaar korter. Volgens mn glazen bol dan 😀. De 8 prijzen gaan sowieso dalen als de SE2 er is, misschien niet bij Apple, maar wel bij andere verkopers zoals bol of Coolblue.

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

Ja wat extra support kan een voordeel van het nieuwe budget model zijn inderdaad.

• SierraPapa
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 10:45
Ik zit zelf ook met dezelfde vraag, nu met een 6s die het begint op te geven. Ik zie dat de verwachting is dat de 9 aangekondigd gaat worden in maart. Weet iemand hoe lang het meestal nog duurt voordat die dan ook in de winkels komt?

• babbelmb
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
SierraPapa schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:09:
Ik zit zelf ook met dezelfde vraag, nu met een 6s die het begint op te geven. Ik zie dat de verwachting is dat de 9 aangekondigd gaat worden in maart. Weet iemand hoe lang het meestal nog duurt voordat die dan ook in de winkels komt?
Meestal duurt dat niet zo heel erg lang.

Ik zit met exact hetzelfde probleem, ook een 6s die aan het overlijden is

• Citroentjuh
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 03-04 15:52
Hier nog op een 5s. Toen de SE uitkwam voor de goedkopere 5s gekozen en geen spijt van gehad. Nu na vier jaar begint hij wel op te raken. Twijfel nu tussen de SE2, de 8 of heel misschien de Xr maar die is voor mij denk ik te groot.

• Donstil
  • Nu online

Donstil

Grab them by the 🐈.

SierraPapa schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:09:
Als dat maart wordt hé. In 2019 waren de geruchten voor een “se2” ook heel sterk begin van het jaar en toen kwam er ook niets.

• 4x4
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 03-04 16:26
Ik heb zelf een 8 van mijn werkgever.
Het toestel wordt dagelijkse veelvuldig gebruikt.
Bellen, mailen, appen, foto’s schieten, nog meer bellen, iMessage en nog veel meer.
Dit allemaal sinds september 2018 non stop en het ding heeft mij niet één keer in de steek gelaten.

Zou gewoon voor de 8 gaan. Twee jaren geleden waren er ook geruchten en zouden er tekeningen zijn gelekt maar kwam er vervolgens niks uit.

Denk niet dat Apple nog een toestel met de vormgeving van de 7/8 uit gaat brengen en de stap naar de X een nieuw ontwerp inluidde.

Ik ga binnenkort privé ook een nieuw toestel aanschaffen en zal na 10 jaar Android naar iOS overstappen dankzij de positieve ervaringen met het toestel van m’n werkgever en de iPad die ik nu een jaar in gebruik heb.

Succes met je keuze.

• Pino112
  • Registratie: november 2007
  • Nu online
wimmel_1 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 20:19:
[...]

Kleine correctie, de 6 heeft nog gewoon 3.5mm. Pas bij de 7 ging die poort weg.
Pagina: 1

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True