"Deze bewerking vereist een interactieve Windows-computer"

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-09 20:54
Ik zit al enkele dagen tegen een audio-probleem aan te hikken. Sinds een week heb ik geen analoge audio output meer in mijn Dell XPS 15 (3.5mm en geïntegreerde speakers). In de taakbalk wordt dat weergegeven met een rood kruisje. In apparaatbeheer staat Intel High Defenition Audio ook niet meer onder Besturing voor geluid, maar onder Andere apparaten.

De drivers vanuit apparaat beheer installeren was vrij vanzelfsprekend, maar niet succesvol. Ik krijg dan de melding "Deze bewerking vereist een interactieve Windows-computer". Nieuwe drivers downloaden van de Dell én Realtek websites mochten ook niet baten en resulteerden in error 0x000005B3. Eigendom claimen over Drivers en DriverStore in System32 heb ik al geprobeerd, evenals Safe Mode.

Uiteraard heb ik een hele zooi combinaties geprobeerd en het apparaat verwijderd uit apparaatbeheer.

Iemand enig idee wat ik nog meer kan proberen? |:(

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrari412T2
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 21-03 12:10
Heb je het inmiddels opgelost?
Ik heb dit probleem ook gehad en nu weer teruggekregen.
Heb destijds windows 10 helemaal opnieuw geinstalleerd en mijn externe geluidskaart van Creative deed het weer. Net update 2004 geinstalleerd en het probleem is weer terug. Heb geen zin in een herinstallatie, want er zal toch wel een andere oplossing voor moeten zijn. Hij geeft bij mij nu aan Nvidia High Definition Audio bij geluidskaart, maar ik heb een Creative Omni Surround 5.1 op de usb. Bij het installeren van de externe creative komt hij ook met de melding Deze bewerking..........
Heb de Nvidia al uitgeschakeld, maar maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
Nee, ik heb er inmiddels mee leren leven. Herinstallatie van Windows is voor mij eigenlijk geen optie en het geluid werkt wel via mijn bluetooth headset. Het is af en toe erg frustrerend om geen geluid uit mijn speakers of analoge output te hebben, maar ik heb weinig keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrari412T2
Ben nu druk aan het zoeken. Schijnt toch te maken hebben met machtigingen op de map drivers en driverstore. Krijg de machtigingen er alleen niet af. Ik heb namelijk op dit moment helemaal geen geluid. Heb al mailtjes gestuurd naar het bedrijf waar ik deze gekocht heb en naar Creative zelf. Ben nog zoekende. Mocht ik meer weten laat ik het je horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrari412T2
Nou, heb de onderdelenupdate van 2004 maar ongedaan gemaakt. Nu werkt alles weer. Voor de rest wacht ik de reacties van de verkopende partij en Creative even af. Zal toch ooit een keer naar 2004 moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
Ja ik heb me ondertussen een ongeluk gezocht naar oplossingen. Dell wil helaas niet helpen, want het is buiten de garantieperiode begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrari412T2
Die van mij zit nog binnen de garantie, dus ik hoop dat de winkel waar ik het gekocht heb of Creative zelf een goeie oplossing biedt. Desnoods met enige bijbetaling een andere die wel werkt. Succes verder!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

roelst1 schreef op zondag 9 augustus 2020 @ 20:39:
Ja ik heb me ondertussen een ongeluk gezocht naar oplossingen. Dell wil helaas niet helpen, want het is buiten de garantieperiode begonnen.
Je hebt driver issues. Waarschijnlijk is er iets gebeurd met een Windows update die de boel kapot heeft gemaakt.

Je moet dus kijken op de site van Creative om drivers te vinden die werken.

Rechten nemen op bepaalde directories soals Drivers/DriverStore/System32 is enorm gevaarklijk, want die rechten zijn daar om jouw te beschermen.

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrari412T2
Snake schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 18:48:
[...]

Je hebt driver issues. Waarschijnlijk is er iets gebeurd met een Windows update die de boel kapot heeft gemaakt.

Je moet dus kijken op de site van Creative om drivers te vinden die werken.

Rechten nemen op bepaalde directories soals Drivers/DriverStore/System32 is enorm gevaarklijk, want die rechten zijn daar om jouw te beschermen.
De enige en laatst nieuwe drivers voor deze creative zijn van Mei 2015. Windows 10 is in Juli 2015 uitgekomen. De verkopende partij geeft aan dat de geluidskaart geschikt is voor Windows 10 en geeft weer aan dat dit ook op de site van Creative staat....dit klopt ook. Hij werkt ook gewoon op 1909, maar pas na een complete herinstallatie en ik moet de externe creative als een van de eerste dingen installeren, want anders krijg ik hetzelfde probleem als nu. Helaas na de update naar 2004 weer hetzelfde probleem. Ik ben nu dus aan het wachten wat Creative aan gaat geven. Hopelijk mag ik hem retour sturen naar hun voor wat anders...desnoods met bijbetaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ferrari412T2 schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 21:42:
[...]

De enige en laatst nieuwe drivers voor deze creative zijn van Mei 2015. Windows 10 is in Juli 2015 uitgekomen. De verkopende partij geeft aan dat de geluidskaart geschikt is voor Windows 10 en geeft weer aan dat dit ook op de site van Creative staat....dit klopt ook. Hij werkt ook gewoon op 1909, maar pas na een complete herinstallatie en ik moet de externe creative als een van de eerste dingen installeren, want anders krijg ik hetzelfde probleem als nu. Helaas na de update naar 2004 weer hetzelfde probleem. Ik ben nu dus aan het wachten wat Creative aan gaat geven. Hopelijk mag ik hem retour sturen naar hun voor wat anders...desnoods met bijbetaling.
2004 is in mei uitgekomen.

Edit: 2 verschillende problemen.

@roelst1 heeft problemen met de Realtek driver
@Ferrari412T2 heeft problemen met de Creative Omni Surround 5.1 driver

@roelst1 hoe oud is de laptop? Garantie of niet, wat is de software support?

@Ferrari412T2 hoe oud is die kaart?

[ Voor 19% gewijzigd door Snake op 11-08-2020 00:06 ]

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferrari412T2
Snake schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:56:
[...]

Mijn externe geluidskaart heb ik gekocht eind november 2019 bij hardwarewebwinkel.nl.
Heb wel het doosje en de cd niet meer....alleen de usb kabel en uiteraard geluidskaart zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

"Deze bewerking vereist een interactieve Windows-computer".
Probeer met de hand even alle relevante services en via de task scheduler gestarte services en programma's expliciet interactief te maken.

Dus bij services vinkje zetten bij Allow services to interact with desktop, en bij de task scheduler Run whether user is logged on or not juist uitvinken.

Eerst een backup maken en die backup testen!

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
Snake schreef op maandag 10 augustus 2020 @ 23:56:
[...]

De laptop komt uit 2017, niet bijzonder oud dus, maar support van Dell is nu volkomen kansloos. Software updates zijn er nog wel met enige regelmaat, maar niet voor audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelst1
F_J_K schreef op dinsdag 11 augustus 2020 @ 09:34:
[...]

Probeer met de hand even alle relevante services en via de task scheduler gestarte services en programma's expliciet interactief te maken.

Dus bij services vinkje zetten bij Allow services to interact with desktop, en bij de task scheduler Run whether user is logged on or not juist uitvinken.

Eerst een backup maken en dis backup testen!
Hmm dit ga ik vanavond even uitproberen als ik thuis ben. Thx :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ferrari412T2
Ik heb een mailtje gekregen van Creative met daarin een paar dingen die ik zou kunnen proberen. Heb als eerste een firmwareupgrade gedaan van het apparaat en daarna nogmaals 2004 geinstalleerd. Niet te geloven, maar hij werkt :-)
Hoop dat de tips voor jou ook werken Roel!
Pagina: 1