Wat zijn de symptonen van een zwakke voeding

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Ik vraag mij af wat de er gebeurd als je voeding het niet red. Ik krijg namelijk het idee dat ook mijn voeding te zwak/niet genoeg power geeft. Wat gebeurd er dan, voor spec's van pc zie hieronder. Oja ik heb een Powermain voeding en nog wat, iedergeval in een miditower van Mycom 250watt. Heel vaak crash mijn pc terwijl ik gewoon in Windows werk, het beeld freezed zeg maar. Oja ik heb gewoon alle drivers goed geinstalt ook de VIA drivers en de detonator versie is 12.41.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 14:23
Als je een of ander progje heb om je voltage te meten kun je beginnen ff te kijken of je voltages goed zijn, dus 5 volt ook 5 volt, ja 4.8 volt mag ook en 5.2 volt ook, dat is nooit zo nauwkeurig, maar geen rare afwijkingen in elk geval. Ook kan je computer spontaan rebooten als ie te weinig stroom krijgt. Je pc wordt er niet langzamer van ofzo, alleen hij kan spontaan rebooten, soms krijg je ook blauwe schermen ofzo..

• WildOne
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 10:27
Indeed, je hebt dan last van spontane reboots.
Je kunt proberen een paar apparaten los te koppelen en dan kijken of de pc nogsteeds crasht.

Mzzls

• CycloneX
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Topicstarter
Nou spontane reboots heb eigenlijk bijna nooit gehad, alleen als ik wil afsluiten ging wel eens herstarten (nee hij stond nie op opnieuw opstarten) Ook als ik wel eens de Crytek demo afspeelde liep ie wel eens vast.
Oja nieuwe geheugen module erbij 2x128 Infineon en 1x256 NEC dat zit er nu in. Het meeste wat er gebeurd is Windows FREEZED altijd.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

• bart1234
  • Laatst online: 25-11-2014
trek dat NEC dimmetje d'r is uit.... kijken wat ie dan doet.... en anders 1 v/d infineon.... en dan die NEC d'r weer bijin... en dan de 2e infineon d'r uit, etc... alle mogelijke combinaties uitproberen....

Verwijderd

mijn voeding was rot (maar niet te zwak),
en ik had vaak freezes op de vreemdste momenten. Na een half uurtje uitstaan deed ie het weer effe goed.

Een ander kenmerk van een te zwakke voeding is een lichte brandlucht. De voeding draait dan nl. op >100% , en kan daar slecht tegen.

• DizzyD
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-02-2025

DizzyD

DUS . . .

Kenmerken van een te zwakke/slechte voeding zijn o.a.
- freezing window
- reboots (door wegvallen en weer krijgen van stroom)

Om te controleren of je een zwakke voeding hebt zijn er een aantal progjes die het aantal ampere meten. Ja dit mag natuurlijk wat afwijken maar bij een enorm te kort zal je er toch over na moeten denken om een nieuwe voeding aan te schaffen.

KT7 AMD TB800@800 | 512MB Dane-Elec | 2x Quantum LM 30,0 GB RAID 1| Asus 7100 Geforce2MX 32MB | W2k AS SP2 | WNTE 4.0 SP6 | W98SE

Pagina: 1