Beste mede tweakers, ik heb mijn PC nu al een tijdje maar sinds de zomer heeft hij last van uitvallen op willekeurige momenten tijdens het gamen.
dit gebeurt bij verschillende games, de speeltijd is ook elke keer anders voor hij uit valt binnen de zelfde game. de ene keer is het binnen 5 min en de andere keer pas na 3 uur. als de PC uit valt blijft hij wel gewoon aan maar wordt het beeld zwart en blijft het geluid hangen, de enige manier om hem dan weer aan te krijgen is door de reset knop in te duwen of de power supply uit te schakelen en weer in te schakelen.
De temperaturen van de verschillende componenten bij uitval waren max:
CPU: 40 graden (water gekoeld)
GPU: 65 graden
South bridge: 45 graden
HDD/SSD: 40/42 graden
Mijn PC draait op de laatste versie van Windows 10 met alle drivers up to date.
zelf heb ik al het volgende geprobeerd:
Stress test CPU: Viel niet uit en temperatuur ging ook niet hoog
Stress test GPU: Viel niet uit, geen aparte dingen geconstateerd
Zelf gaat mijn vermoeden op dit moment uit naar een probleem bij de power supply maar kan ik dit op een of andere manier testen?
dit gebeurt bij verschillende games, de speeltijd is ook elke keer anders voor hij uit valt binnen de zelfde game. de ene keer is het binnen 5 min en de andere keer pas na 3 uur. als de PC uit valt blijft hij wel gewoon aan maar wordt het beeld zwart en blijft het geluid hangen, de enige manier om hem dan weer aan te krijgen is door de reset knop in te duwen of de power supply uit te schakelen en weer in te schakelen.
De temperaturen van de verschillende componenten bij uitval waren max:
CPU: 40 graden (water gekoeld)
GPU: 65 graden
South bridge: 45 graden
HDD/SSD: 40/42 graden
Mijn PC draait op de laatste versie van Windows 10 met alle drivers up to date.
zelf heb ik al het volgende geprobeerd:
Stress test CPU: Viel niet uit en temperatuur ging ook niet hoog
Stress test GPU: Viel niet uit, geen aparte dingen geconstateerd
Zelf gaat mijn vermoeden op dit moment uit naar een probleem bij de power supply maar kan ik dit op een of andere manier testen?