Toon posts:

Ik lig me suf te piekeren: laptop of desktop?

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zoals je al in de topic-titel hebt kunnen lezen kom ik er maar niet uit of ik nou een laptop of een desktop computer moet gaan kopen!

Ik heb nu een desktop PIII 500 mhz 256 mb met een tnt II m64, ik ben niet echt een die-hard gamer (maar als afleiding speel ik toch wel graag ;) ), maar gebruik de pc meer voor het bijv. ontwerpen van sites en wat office (voor school o.a. ;) ) en wat programmeer werk in visual basic!

Mijn budget is maximaal 5000 gulden, nou kun je daar een goede desktop comp. voor kopen.
Maar omdat bijv. op school alles zeer streng beveiligd is kwa comps :( is het misschien toch wel handig om een laptop te hebben.

Ik kom er maar niet uit :'( heeft iemand goede argumenten voor mij om me over te halen van wat ik nou moet kopen, als het kan ook graag een eventuele merk van de desktop OF laptop :)

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Uiteindelijk kun je met een desktop meer dan met een Laptop, maar als je budget 5000 piek is, kun je daar echt wel een mooie laptop kopen, volgens mij zelfs eentje met een geforce2go kaartje erin :) Lekker dus. Als je er echt 5000 piek voor uit wil geven zou ik een laptop kopen, met een geforce2go kaart welteverstaan, en een dvd speler. Kun je hem later gewoon op je oude monitor aansluiten, en op je gewone keyboard+muis :P werkt veel lekkerder :)

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
de pc die je nu hebt voldoet aan je eisen.(werkt ook nog op een PII 233 :) )
dus als ik jou was zou ik een laptop kopen

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Ik werk regelmatig op een andere locatie (heb daar niet perse een pc nodig) en ik vindt het berehandig om een laptop bij de hand te hebben. Internet, games, werken aan een project ga maar door.

het ligt een beetje aan de omstandigheden waarje in zit. Asl je elke dag met OV reist is een laptop handig enz enz (er zijn 1000 redenen voor en tegen te geven).

Ik wil niet zonder laptop, welke ??? de mooiste die je voor het geld kopen kan.

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• SmidsY
  • Laatst online: 19-08 16:22

SmidsY

hallo!?.............

Ik heb een redelijke desktop staan en uit nood (stage in buitenland) heb ik een lap genomen, ik moet zeggen dat een lap super handig is. Voor mij is het zaak (ik ben zelf een fun gamer) dat ik het desktopje houd. Maar met dit weer is er niets mooier dan mobiel in de tuin te zitten inetten en verslagen tikken :)

Je moet het natuurlijk zelf weten maar als je desktop nog volstaat en je hebt inderdaad z'n budget kan je een aardige lap kopen die voorlopig nog wel up to date blijft (wel genoeg geheugen nemen, raad ik je echt aan)

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Een laptop voor fl 4700 en een Geforce 2 voor je Desktop ;)

Dat is ook een optie :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
wat denk je van een goedkopere laptop(3000-3500piek) en de rest van het geld je desk-top systeem opwaarderen.. wat vind je van die??

Verwijderd

ik zou ook voor laptop gaan, je moet wel weten dat als je een laptop wilt upgraden dit vaak veel duurder is, evenals hardware vervangingen...met een desktop kost dit relatief weinig, over een halfjaar kun je dus voor weinig geld je pc weer helemaal nieuw maken, terwijl je met je laptop erg beperkt zal zitten..als je dit geen probleem vindt dan is een laptop dus echt zwaar kicking ass

• R Kuipers
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 14-08 08:27
De dingen die ik op mijn laptop doe, zijn niet zo veeleisend que hardware, dus als het een laptop wordt, zou ik zeker niet het nieuwste van het nieuwste kopen. Alle overige dingen doe ik op mijn desktop.

• Dr.Snuggles
  • Laatst online: 17:11
weet je wat je koopt een laptop en ruilt hem met mijn desktop *D

Verwijderd

Ik sluit me aan bij de meerderheid:
Laptop redelijk goedkoop houden en de Desktop opwaarderen!

Kun je wachten tot de volgende beurs ;)
Ehv eind septemer liggen altijd veel laptops voor goede prijzen.

Verwijderd

Topicstarter
Ten eerst nog even bedankt voor de reacties :)

Maarreh... het komt er dus uiteindelijk op neer dat ik een redelijk goedkope laptop moet kopen en mijn desktop moet gaan opwaarderen.

Maar 'goedkope' laptops hebben meestal 64 mb geheugen en 10 gb harddisk, wat zijn de ervaringen hiermee, is dit genoeg?
Ik wil graag win2k op mun laptop hebben, maar win98 is eventueel ook wel goed ;)

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Je geeft zelf al aan dat je geen die-hard gamer bent. Nou dan is in dit geval je pc meer dan voldoende, aangezien je als die-hard gamer niet de hoogste eisen zal stellen aan een pc en zeker niet wat resoluties betreft.

Ik zou de pc die je nu hebt zo houden, en kijken naar een leuke laptop: Cel 700 ofzo met 128mb ram en eventueel dvd. En een 14,1inch tft scherm zou wel zo prettig zijn. Hou je nog geld over ook :)

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-07 14:08
Op donderdag 02 augustus 2001 20:04 schreef xmvl33 het volgende:
Ik ben niet echt een die-hard gamer
Euh michiel (JA ik ken Xmvl33 van school)
Jij geen Die Hard gamer? Je hebt de afgelopen 2 maanden 4 games gekocht .
(officeel)
Dus komt het lijkt me wel handig als die Laptop een beetje stevige processor heeft.

Maar je mag die laptop nooit op school aansluiten, je weet dat Hans al helemaal gaat flippen als hij het woord "wachtwoord" in visualbasic ziet staan dus dit mag nooit.
En nu je die stunt hebt geflikt met die 2000 bestanden vertrouwen ze mij ook direct niet meer >:)
Maar een Laptop lijkt me wel cool en handig alleen zou hem wel vet verzekeringen en in een kluis huren (voor gijm)
Nou dat was het wel.
Greetz
Dark Jedi

P.S Ja chiel ik ben nu ook lid van Tweakers (DUH) werdt een beetje moe van Gamers.nl Forum. :Z

Verwijderd

Op vrijdag 03 augustus 2001 14:53 schreef xmvl33 het volgende:
Ten eerst nog even bedankt voor de reacties :)

Maar 'goedkope' laptops hebben meestal 64 mb geheugen en 10 gb harddisk, wat zijn de ervaringen hiermee, is dit genoeg?
Ik wil graag win2k op mun laptop hebben, maar win98 is eventueel ook wel goed ;)
Zou ik niet beginnen met 64 mB, echt wel met 128 mB. Dan werkt het lekker soepel (iig de eerste tijd).

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit hier nu zelf op mijn laptoppie te internetten (heb nog wel drie desktops staan maar het telefoonkabeltje is 15 CM te kort :( ). En ik moet zeggen dat een laptop zo zijn voordelen heeft. Ik heb hem meegenomen op vakantie en ga hem straks vooral gebruiken voor school (heb ik hem eigenlijk voor gekocht). Vooral als je al een desktop hebt is het aan te raden een notebook te kopen en als je niet erg veel gamed dan is het misschien dus niet nodig een zeer vette notebook te kopen. Zelf heb ik een Sony Vaio met windows 98 (standaard ME maar die heb ik er van afgegooid, kut ME) 6GB hdd en 64MBram. Het scherm is 12.1" had ik wel groter gewild maar dan was dat ding gelijk 1500,- duurder. Ik ga wel mijn geheugen upgraden want 64 is net te weinig (vooral als er nog eens 8 meg af gaat aan videogeheugen). Dus ik zou iig 128ram erin zetten. Als je al een grote hdd in je desktop hebt hangen kun je natuurlijk een netwerkje maken tussen je notebook en desktop, heb ik ook gedaan, zodat ik bestanden die ik op mijn laptop maak naar cd kan fikken op de desktop zonder een cdfikker op mijn notebook te kopen, en dan heb je ook geen grote hdd nodig (want vooral de games vreten veel hddspace natuurlijk).

Dus als conclusie zou ik zeggen. Koop een Notebook. Ik zelf heb dus een Sony en ben er zeer tevreden mee.
Pagina: 1