Online gamen op 4G hotspot - welke providers geschikt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 13-09 12:05
Hoi allen, momenteel zit ik bij KPN. Het vaste internet bij ons thuis is een beetje instabiel, daarom geef ik de voorkeur om (online) te gamen via een 4G hotspot op m'n mobiel. Ik sta er versteld van hoe goed dat werkt, want m'n ping is zelden hoger dan 15 ms en de stabiliteit is dik in orde (regio Rotterdam). Nu overweeg ik over te stappen naar een andere telecomprovider, om gewoon wat euro's te besparen. Ik ben alleen bang dat ik vervolgens heel veel inlever qua snelheid/stabiliteit van de internetverbinding, wat bij online games killing is.

Heb je wel eens online gegamet via een mobiele hotspot, en wat waren je bevindingen? Ik ben vooral benieuwd naar grote providers zoals Tele2 en T-Mobile.

[ Voor 15% gewijzigd door DW23 op 13-01-2020 14:52 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 08-10 09:04
Voor zover ik het weet wordt te veel mb's sharen via een hotspot bekeurt met een boette.

Een vriend van mij had zijn hotspot aan om te gamen omdat zijn internet slecht was. Aan het einde van de maand kreeg hij een email waarin stond dat hij 'misbruik' maakte van de unlimited data. Er is namelijk een regeling dat je niet te veel gebruik mag maken van een hotspot als je unlimited data hebt. Dat is als ik hte goed zeg zo bij elke provider.

Wat blijkt is dat je oneindig veel data mag gebruiken op het toestel zelf maar je mag maar een bepaald hoeveelheid sharen via een hotspot.

Hier een forum op Tele2 over iemand die een bericht kreeg dat hij misbruik maakte. Als je naar de comments kijkt zie je een screenshot van de email die hij gekregen heeft.

https://forum.tele2.nl/mo...-hotspot-usb-tether-70023

[ Voor 33% gewijzigd door JohnnyDon op 13-01-2020 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
JohnnyDon schreef op maandag 13 januari 2020 @ 14:56:
Voor zover ik het weet wordt te veel mb's sharen via een hotspot bekeurt met een boette.

Een vriend van mij had zijn hotspot aan om te gamen omdat zijn internet slecht was. Aan het einde van de maand kreeg hij een email waarin stond dat hij 'misbruik' maakte van de unlimited data. Er is namelijk een regeling dat je niet te veel gebruik mag maken van een hotspot als je unlimited data hebt. Dat is als ik hte goed zeg zo bij elke provider.

Wat blijkt is dat je oneindig veel data mag gebruiken op het toestel zelf maar je mag maar een bepaald hoeveelheid sharen via een hotspot.

Hier een forum op Tele2 over iemand die een bericht kreeg dat hij misbruik maakte. Als je naar de comments kijkt zie je een screenshot van de email die hij gekregen heeft.

https://forum.tele2.nl/mo...-hotspot-usb-tether-70023
Oh bedankt, interessant! Nooit eerder van gehoord. Ik zal eens informeren wat KPN hierover stelt. Aan de andere kant, ik heb hier afgelopen jaren nooit problemen mee gehad. Iets over slapende honden..? ;)

Wel is helder dat helemaal geen vast internet afnemen en alles doen met een 4G verbinding geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
DW23 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 15:51:
[...]

Oh bedankt, interessant! Nooit eerder van gehoord. Ik zal eens informeren wat KPN hierover stelt. Aan de andere kant, ik heb hier afgelopen jaren nooit problemen mee gehad. Iets over slapende honden..? ;)

Wel is helder dat helemaal geen vast internet afnemen en alles doen met een 4G verbinding geen optie is.
Het ligt dus aan het gebruik. In de bron die ik vermeldde had die gebruiker ongeveer 170GB gebruikt door middel van een hotspot. Die vriend van mij die het ook een mail had gekregen zat ook boven de 100+GB in een maand aan hotspot gebruik.

Ik ben wel bang dat elke provider een beetje hetzelfde richtlijn heeft. Maar een berichtje sturen naar KPN zelf kan natuurlijk geen kwaad. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
Ik heb al een half jaar Tele2 unlimited en gebruik maandelijks rond de 990GB, waarvan volgens mijn iPhone rond de 750GB door een hotpot gebruikt word, in dit geval dus door mijn MacBook. Niet al te hoge Ping, meestal sneller dan WiFi en nog nooit een mail of waarschuwing gehad.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-10 19:22
Hier ook Tele2 gehad en nooit een waarschuwing of iets gekregen.
@JohnnyDon Tja maar een concreet antwoord is er niet vanuit Tele2, het gaat er meer om dat je tig devices aanhangt en 300 gb plus elke maand gaat gebruiken al router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
AllInOneNerd schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:17:
Ik heb al een half jaar Tele2 unlimited en gebruik maandelijks rond de 990GB, waarvan volgens mijn iPhone rond de 750GB door een hotpot gebruikt word, in dit geval dus door mijn MacBook. Niet al te hoge Ping, meestal sneller dan WiFi en nog nooit een mail of waarschuwing gehad.
Oh, dat is verrassend veel. En nog nooit problemen mee gehad?

En online gamen werkt ookt prima? Ik kan me voorstellen dat je met een Mac niet heel intensief online gamet, maar wellicht dat je een inzicht oid hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDon
dutchnltweaker schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:36:
Hier ook Tele2 gehad en nooit een waarschuwing of iets gekregen.
@JohnnyDon Tja maar een concreet antwoord is er niet vanuit Tele2, het gaat er meer om dat je tig devices aanhangt en 300 gb plus elke maand gaat gebruiken al router.
Tja we hadden toen wel 3-4 apparaten op zijn hotspot hangen, misschien niet helemaal de bedoeling })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
@JohnnyDon Tja als ik nu het topic lees is Tele2 met 0,0 informatie gekomen over een FUP dus ik denk dat het allemaal wel meevalt. Ik heb wel eens een erge uitschieter gehad maar nooit een mail gehad ofzo..

@DW23 Wil je lekker voor een lage prijs unlimited hebben? ga voor Tele2. Let op roaming in het buitenland is vaak op dit moment max 3G (integratie met T-Mobile kan hier verandering inbrengen). Laatste tijd worden steeds meer Tele2 masten weg gehaald en kun je op bepaalde locaties al op het T-Mobile 4G netwerk zitten (en straks helemaal).

T-Mobile kun je kiezen als je nu op dit moment 4G wilt hebben in de EU, maakt het je niet uit? dan lekker voor Tele2 gaan scheelt je een 10tje per maand.

Al met al is het je eigen keuzen wat jij belangrijk vindt en wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
dutchnltweaker schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:52:
@JohnnyDon Tja als ik nu het topic lees is Tele2 met 0,0 informatie gekomen over een FUP dus ik denk dat het allemaal wel meevalt. Ik heb wel eens een erge uitschieter gehad maar nooit een mail gehad ofzo..

@DW23 Wil je lekker voor een lage prijs unlimited hebben? ga voor Tele2. Let op roaming in het buitenland is vaak op dit moment max 3G (integratie met T-Mobile kan hier verandering inbrengen). Laatste tijd worden steeds meer Tele2 masten weg gehaald en kun je op bepaalde locaties al op het T-Mobile 4G netwerk zitten (en straks helemaal).

T-Mobile kun je kiezen als je nu op dit moment 4G wilt hebben in de EU, maakt het je niet uit? dan lekker voor Tele2 gaan scheelt je een 10tje per maand.

Al met al is het je eigen keuzen wat jij belangrijk vindt en wilt ;)
Bedankt voor je reactie. Hoe is de dekking van Tele2/T-mobile op dit moment? En haal ik daarmee dezelfde uitstekende prestaties die ik nu bij KPN heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maaark
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-10 16:59
DW23 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:31:
[...]

Bedankt voor je reactie. Hoe is de dekking van Tele2/T-mobile op dit moment? En haal ik daarmee dezelfde uitstekende prestaties die ik nu bij KPN heb?
Dat weet niemand, is nl mega afhankelijk van je locatie..

Koop gewoon ff een sim kaartje van deze providers en knal er een paar mb's doorheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchnltweaker
DW23 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:31:
[...]

Weetje wat je kan doen bij Tele2, neem een 1 maand abbo zodat je maandelijks kan opzeggen. Dan kun je gelijk testen hoe Tele2 het voor jou doet.
T-Mobile biedt geen maandelijks opzegbaar abbo aan, maar: https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/test-ons-nu Je kunt wel 1 maand ''testen''. Bevalt het niet kun je binnen 1 maand opzeggen.

Ik zou zeggen, test allebei de netwerken eens. Let wel op dat Tele2 en T-mobile nu al bezig zijn hun netwerk samen te voegen, dus straks heb je hetzelfde netwerk zegmaar.

Uitstekende presentaties heb je bij geen 1 provider, overal is de dekking bij de een beter dan de ander of gewoon gelijk. Het zal tegenwoordig niet veel meer uiteen lopen.

[ Voor 10% gewijzigd door dutchnltweaker op 13-01-2020 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllInOneNerd
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 17-11-2021
DW23 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 16:37:
[...]

Oh, dat is verrassend veel. En nog nooit problemen mee gehad?

En online gamen werkt ookt prima? Ik kan me voorstellen dat je met een Mac niet heel intensief online gamet, maar wellicht dat je een inzicht oid hebt.
Ik kijk echter wel veel YouTube, en gamen doe ik middels een dual boot. Gamen gaat vrijwel vlekkeloos mits het bereik het toelaat.

Vond je de opmerking van mij of iemand relevant of heeft het je geholpen? Laat een duimpje achter als teken van waardering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW23
dutchnltweaker schreef op maandag 13 januari 2020 @ 18:38:
[...]

Weetje wat je kan doen bij Tele2, neem een 1 maand abbo zodat je maandelijks kan opzeggen. Dan kun je gelijk testen hoe Tele2 het voor jou doet.
T-Mobile biedt geen maandelijks opzegbaar abbo aan, maar: https://www.t-mobile.nl/mobiel/netwerk/test-ons-nu Je kunt wel 1 maand ''testen''. Bevalt het niet kun je binnen 1 maand opzeggen.

Ik zou zeggen, test allebei de netwerken eens. Let wel op dat Tele2 en T-mobile nu al bezig zijn hun netwerk samen te voegen, dus straks heb je hetzelfde netwerk zegmaar.

Uitstekende presentaties heb je bij geen 1 provider, overal is de dekking bij de een beter dan de ander of gewoon gelijk. Het zal tegenwoordig niet veel meer uiteen lopen.
Verdomd, wat een goede tip! Ga ik zeker doen, bedankt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Misschien kan je beter gewoon het 'instabiele' vaste internet fixen thuis, dat is meestal niet zo'n probleem. Waarschijnlijk kijk je ertegen op hoe, maar dat valt reuze mee vaak.

[ Voor 25% gewijzigd door ToFast op 14-01-2020 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:14
T-mobile (en andere) leveren ook pakketten die specifiek zijn gericht op 4g als vast internet: https://www.t-mobile.nl/4g-voor-thuis . Dus het is zeker mogelijk om het te doen zonder problemen met FUP (maar kost dan wel wat extra)
Pagina: 1