Goedendag,
Ik wil graag beginnen met het leren van sql databases( ontwerpen maken en beheren) alleen als ik ga zoeken krijg ik heel veel informatie op mij af en is het moeilijk alles op een rij te zetten.
Sql Server Management Studio.
Microsoft Acces.
Beide hebben zo hun verschillen ten opzichte van elkaar. Zo is smss geschikt voor grote bedrijven en ms access weer voor kleine.
Mijn vraag is of het een goede basis is om ms access te leren?
Of raden de experts dit af?
De database zal ik bijvoorbeeld gebruiken voor een klantenbestand.
@RobIII
Ik hoop dat je dit bedoelt met het onnodig omhoog schoppen. Was op mijn telefoon.
@Anoniem: 106933
Dank allemaal voor jullie duidelijke antwoorden.
Access gaan we denk ik links laten liggen en ik ga even kijken naar de smss en postgresql.
Voor de UI gebruik ik c# en zal ees kijken welke van deze 2 het lekkerste werkt hiermee.
Alvast bedankt,
Groet.
Ik wil graag beginnen met het leren van sql databases( ontwerpen maken en beheren) alleen als ik ga zoeken krijg ik heel veel informatie op mij af en is het moeilijk alles op een rij te zetten.
Sql Server Management Studio.
Microsoft Acces.
Beide hebben zo hun verschillen ten opzichte van elkaar. Zo is smss geschikt voor grote bedrijven en ms access weer voor kleine.
Mijn vraag is of het een goede basis is om ms access te leren?
Of raden de experts dit af?
De database zal ik bijvoorbeeld gebruiken voor een klantenbestand.
@RobIII
Ik hoop dat je dit bedoelt met het onnodig omhoog schoppen. Was op mijn telefoon.
@Anoniem: 106933
Dank allemaal voor jullie duidelijke antwoorden.
Access gaan we denk ik links laten liggen en ik ga even kijken naar de smss en postgresql.
Voor de UI gebruik ik c# en zal ees kijken welke van deze 2 het lekkerste werkt hiermee.
Alvast bedankt,
Groet.
[ Voor 22% gewijzigd door Dayhmian op 13-01-2020 15:36 ]