Hi iedereen!
aangezien ik dit jaar professioneel de focus leg op mijn grafische activiteit heb ik een upgrade nodig van mijn setup. De huidige setup heb ik een 2,5j geleden vernieuwd (behalve de graka en behuizing), dus misschien kan ik hier wel nog wat van recupereren; uiteraard de opslag, maar misschien nog wat extra's.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Enkel grafisch allround: Adobe CC (zowel web- als printopdrachten) en later misschien nog animaties (Adobe After Effects). De focus ligt vooral hierop, dus naast het systeem zelf heb ik nog een nieuw scherm (of meerdere) nodig.
Aangezien het professioneel moet zijn, ga ik niet per se kijken naar een low-budget.
Het moet uiteraard geen 3000€ zijn (systeem alleen).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Indien mogelijk graag, of ik behou dit huidig systeem voor andere zaken (eigen server/nas?).
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag wel een mooie behuizing zijn. Anderzijds; snel en betrouwbaar.
Wat verwacht je van ons
Zou onderstaande lijst voldoende zijn? Of zouden jullie de oude componenten laten zijn?
Welk scherm zouden jullie aanraden? Heb ik dan een aanvullende grafische kaart nodig?
Ik heb in de lijst ook twee schermen toegevoegd:
De tweede omdat dat mijn actief scherm zou zijn daarnaast.
Is die eerste echt nodig? Heb nu al een aantal printopdrachten uitgevoerd met een goed resultaat, kleuren op het scherm zijn wel iets anders dan de print maar of dit zo veel beter wordt met dat Eizo scherm? Is de kostprijs ervan echt te verantwoorden?
Muis en toetsenbord heb ik nog, maar kan gerust nieuwe gebruiken...
Het systeem zoals ik het nu zou opzetten
Als ik compleet van nieuw moet starten heb ik al wel wat topics hier gevonden met info
aangezien ik dit jaar professioneel de focus leg op mijn grafische activiteit heb ik een upgrade nodig van mijn setup. De huidige setup heb ik een 2,5j geleden vernieuwd (behalve de graka en behuizing), dus misschien kan ik hier wel nog wat van recupereren; uiteraard de opslag, maar misschien nog wat extra's.
Enkel grafisch allround: Adobe CC (zowel web- als printopdrachten) en later misschien nog animaties (Adobe After Effects). De focus ligt vooral hierop, dus naast het systeem zelf heb ik nog een nieuw scherm (of meerdere) nodig.
Aangezien het professioneel moet zijn, ga ik niet per se kijken naar een low-budget.
Het moet uiteraard geen 3000€ zijn (systeem alleen).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Indien mogelijk graag, of ik behou dit huidig systeem voor andere zaken (eigen server/nas?).
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 211,95 | € 211,95 |
| 1 | ASRock AB350M Pro4 | € 83,50 | € 83,50 |
| 1 | Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 II | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Club3D HD6950 2GB GDDR5 PCI-E | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 129,95 | € 129,95 |
| 1 | be quiet! Pure Power 10 400W | € 53,49 | € 53,49 |
| 1 | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 149,- | € 149,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 627,89 | |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Mag wel een mooie behuizing zijn. Anderzijds; snel en betrouwbaar.
Wat verwacht je van ons
Zou onderstaande lijst voldoende zijn? Of zouden jullie de oude componenten laten zijn?
Welk scherm zouden jullie aanraden? Heb ik dan een aanvullende grafische kaart nodig?
Ik heb in de lijst ook twee schermen toegevoegd:
- Eizo ColorEdge CG2420 Zwart
- BenQ BL2420PT
De tweede omdat dat mijn actief scherm zou zijn daarnaast.
Is die eerste echt nodig? Heb nu al een aantal printopdrachten uitgevoerd met een goed resultaat, kleuren op het scherm zijn wel iets anders dan de print maar of dit zo veel beter wordt met dat Eizo scherm? Is de kostprijs ervan echt te verantwoorden?
Muis en toetsenbord heb ik nog, maar kan gerust nieuwe gebruiken...
Het systeem zoals ik het nu zou opzetten
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 1600 Boxed Wraith Spire koeler | € 108,32 | € 108,32 |
| 1 | Moederborden | ASRock AB350M Pro4 | € 73,92 | € 73,92 |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 1660 Super Gaming X | € 276,50 | € 276,50 |
| 1 | Behuizingen | NZXT H510 Zwart/Wit | € 74,04 | € 74,04 |
| 1 | Monitoren | BenQ BL2420PT Zwart | € 197,- | € 197,- |
| 1 | Monitoren | Eizo ColorEdge CG2420 Zwart | € 1.091,46 | € 1.091,46 |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 69,90 | € 69,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 10 400W | € 65,- | € 65,- |
| 1 | Solid state drives | PNY XLR8 CS3030 1TB | € 131,55 | € 131,55 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.087,69 | ||
Als ik compleet van nieuw moet starten heb ik al wel wat topics hier gevonden met info
[ Voor 4% gewijzigd door realstiner op 13-01-2020 14:47 ]